کریستین لاگارد فرانسوی رسما رئیس بانک مرکزی اروپا شد

به گزارش مرد کوچک، کریستین لاگارد، رئیس پیشین صندوق بین المللی پول رسما رئیس بانک مرکزی اروپا شد.

کریستین لاگارد فرانسوی رسما رئیس بانک مرکزی اروپا شد

برای سفر به تور اروپا با بهترین کارشناسان مشورت کرده و بهترین برنامه سفر را انتخاب کنید.

به گزارش یورونیوز، رهبران اروپا نیز روز آدینه در نشست شورای اروپا در بروکسل به انتصاب این اقتصاددان فرانسوی رسمیت بخشیدند. به جز مجلس اروپا (هفدهم سپتامبر)، بانک مرکزی اروپا نیز پش از این موافقت خود با انتصاب خانم لاگارد اعلام نموده بود.

شورای اروپا روز دوم ژوئیه در بیانیه ای اعلام نموده بود که جانشین ماریو دراگی ایتالیایی، رئیس پیشین بانک مرکزی اروپا برای یک دوره ریاست هشت ساله تجدیدناپذیر در روز یکم نوامبر معرفی خواهد شد.

خانم لاگارد پس از اعلام تصمیم شورای اروپا در توییتر خود نوشت: از رهبران اروپایی صمیمانه تشکر می کنم. برای همکاری با کارکنان شایسته در ثابت نگه داشتن قیمت ها و حمایت از بانک ها شتاب دارم.

کریستین لاگارد به عنوان رئیس شورای حکام بانک مرکزی اروپا که متشکل از رؤسای بانک های مرکزی 19 کشور عضو حوزه یورو است، در ماه سپتامبر گذشته وظیفه سنگینی را برای حفظ یکپارچگی میان اعضا حوزه یورو ایفا کرد. اختلاف میان کشورهای اروپایی در آن موقع بر سر خرید وام های کشورهای عضو بود و آلمان به ویژه با افزایش بیش از حد موارد خرید قرض های کشورهای منطقه یورو به دست بانک مرکزی اروپا مخالفت نموده بود.

لاگارد تا سال 2005 برای شرکت حقوقی آمریکایی بیکر و مکنزی کار می کرد. او در دولت نیکلا سارکوزی، رئیس جمهوری پیشین فرانسه ابتدا وزیر بازرگانی خارجی بود و سپس تا سال 2011 در سمت وزیر دارایی خدمت کرد. این اقتصاددان فرانسوی در آن سال پس از استعفای دومینیک استروس کان که او هم فرانسوی بود و به دنبال یک رسوایی جنسی مجبور به کناره گیری شده بود، به ریاست صندوق بین المللی پول رسید.

روند تصویب ریاست لاگارد

در سرانجام رأی گیری مجلس اروپا برای انتخاب کریستین لاگارد به سمت ریاست بانک مرکزی اروپا در روز سه شنبه هفدهم سپتامبر، 394 نماینده به او رأی مثبت و 206 نماینده دیگر رأی منفی دادند. 49 رأی نیز ممتنع بود.

با این حال مراجعه به آرا نمایندگان که به صورت رأی گیری مخفی انجام شد و نتیجه آن که به نفع خانم لاگارد بود تنها یک نظر مشورتی بود زیرا انتخاب نهایی را شورای اروپا انجام داد. خانم لاگارد خود در نشست رأی گیری در مجلس حضور نداشت، غیبتی که انتقاد بعضی از مخالفان او را برانگیخت.

بدین ترتیب کریستین لاگارد برای یک دوره هشت ساله غیرقابل تمدید از اول نوامبر 2019 ریاست بانک مرکزی اروپا را برعهده می گیرد. او جایگزین ماریو دراگی ایتالیایی می گردد که از سال 2011 در این سمت فعالیت می کرد.

منبع: عصر ایران
انتشار: 21 آبان 1398 بروزرسانی: 12 مهر 1399 گردآورنده: miniman.ir شناسه مطلب: 461

به "کریستین لاگارد فرانسوی رسما رئیس بانک مرکزی اروپا شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کریستین لاگارد فرانسوی رسما رئیس بانک مرکزی اروپا شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید