برترین صادرکنندگان اثاثیه خانه کدامند؟

به گزارش مرد کوچک، امروزه تهیه اسباب و اثاثیه لوکس خانه به یکی از دغدغه های اصلی مردم تبدیل شده است. کشورهای بسیاری نیز در زمینه تولید این وسایل فعالیت می کنند. در این مقاله قصد داریم برترین صادرکنندگان اثاثیه خانه در سطح جهان را برایتان معرفی کنیم. برای آشنایی با این کشورها، در ادامه با خبرنگاران همراه باشید.

برترین صادرکنندگان اثاثیه خانه کدامند؟

بیشتر کشورهای برتر در زمینه صادرات اسباب و اثاثیه خانه در غرب واقع شده اند. البته استثناهایی هم در این زمینه وجود دارد؛ چین و ویتنام دو کشور آسیایی حاضر در فهرست برترین صادرکنندگان اثاثیه خانه هستند.

تجارت و صادرات اثاثیه خانه طی سال های اخیر با رشد قابل ملاحظه ای روبرو بوده است؛ به طوری که حتی تقاضا برای کالاهای این چنینی در بازار کشورهای در حال توسعه نیز با سرعت بسیار بالایی رو به افزایش است. تقاضا برای اسباب و اثاثیه خانه در بازار اروپا و آمریکای شمالی هم با رشد روبرو بوده است. 2014، سال بزرگی برای صادرات اثاثیه و اسباب خانه بود که درآمدی معادل 244.6 میلیارد دلار از آن کشورهای مختلف کرد. در این میان، 38 درصد از سود حاصله، متعلق به کشور چین بود. بسیاری از کشورهای برتر در زمینه صادرات اسباب خانه، در زمره واردکنندگان بزرگ این گونه کالاها نیز بوده اند که حاکی از میزان تولید و مصرف بالای اثاثیه این کشورها است.

10. هلند (سالانه 4.2 میلیارد دلار)

هلند از صادرات اسباب و ثاثیه خانه، سالانه درآمدی معادل 4.2 میلیارد دلار به دست می آورد. اگرچه تهیه و تولید اثاثیه خانه جزو صنایع پر رونق هلند محسوب می شود، اما این کشور، 70 درصد از کالاهای این چنینی را برای تأمین نیازهای داخلی خود وارد می کند. محصولات هلند از اثاثیه اتاق خواب تا وسایل مخصوص دفتر کار متفاوت است. حجم معاملات هلند در سال 2014 منفی بود اما درآمد این کشور در سال 2015 با افزایشی 7.2 درصدی روبرو شد. فروشگاه زنجیره ای اثاث خانه IKEA که متعلق به اسکاندیناوی است، شعبات بسیاری در هلند و دیگر کشورهای جهان دارد. صنعت تولید اسباب خانه هلند به دلیل رکود مالی این کشور کماکان روزهای بدی را پشت سر می گذارد، البته کاهش تولیدات اثاثیه این کشور، نسبت به سال 2008 با سرعت کمتری ادامه می یابد. اعداد و ارقام مربوط به سال 2014، بهبودهای نسبی در زمینه تهیه و تولید اثاثیه هلند را نشان می دهد که احتمالاً به بهتر شدن وضعیت کلی کشور در سال های آینده منجر خواهد شد.

9. جمهوری چک (سالانه 4.4 میلیارد دلار)

درآمد جمهوری چک از صادرات اثاثیه خانه در سال 2014، در حدود 4.4 میلیارد دلار بود. از سوی دیگر، واردات همین کالاها در چک برابر با 22 میلیون دلار بود. جمهوری چک اثاثیه خود را عمدتاً به کشورهای آلمان، ایتالیا و اتریش صادر می کند. تولیدکنندگان اسباب و اثاثیه این کشور همگی یک هدف واحد دارند؛ آن هم این است که کالایی با کیفیت بالا، مناسب بازارهای جهانی تولید کنند. چوب و الوار از جمله منابع اصلی در جمهوری چک برای تهیه و تولید اسباب منزل است؛ همین طور از آن با عنوان منبع سبز در مصالح ساختمانی برای ساخت خانه یاد می شود. رقابت کارخانه های مختلف این کشور موجب پایین بودن قیمت اسباب خانه در آن شده است. ورود جمهوری چک به اتحادیه اروپا نیز درآمد بیشتری از این صنعت عاید کشور می کند.

8. کانادا (سالانه 4.9 میلیارد دلار)

کانادا در سال 2014 پیروز به کسب درآمدی معادل 4.9 میلیارد دلار از صادرات اسباب خانه شد. تقریباً 93 درصد از تولیدات اثاثیه منزل کانادا به آمریکا صادر می شود که رقم بالایی را نشان می دهد. عمده محصولات کانادا در زمینه تولید اثاثیه خانه، اسباب دفتر کار و کابینت آشپزخانه است. 75 درصد از محصولات مربوط به خانه کانادا در شهرهای کبک و انتاریو تولید می شود. آمریکا طی سال های اخیر با بحران مالی روبرو شد که صنعت تولید اسباب منزل کانادا را تحت الشعاع قرار داد. پس از بهبود نسبی وضعیت مالی آمریکا، مسائل دیگری نیز بر سر راه کانادا وجود دارد؛ رقبای آسیایی، کالاهای باکیفیت و مقرون به صرفه ای در بازار آمریکا عرضه می کنند که خود تهدیدی برای صنعت تولید اثاثیه منزل کانادا به شمار می رود.

7. ویتنام (سالانه 6.7 میلیارد دلار)

ویتنام با افزایش قابل توجهی در صادرات اسباب و اثاثیه خانه به آمریکا روبرو بوده است که موجب درآمد 6.7 میلیارد دلاری این کشور در سال شده است. البته رشد صادرات اسباب خانه این کشور زمانی بزرگتر جلوه می کند که با کشورهای سرآمد در این زمینه مقایسه شود؛ خودِ آمریکا، اخیراً کارخانه های تولید اثاث منزلش را به ویتنام برده است. ویتنام حتی قبل از آمریکا نیز با صادرات اسباب و اثاثیه منزل به کشورهای اتحادیه اروپا، از جمله بزرگان این صنعت به شمار می رفت. کالاهای صادراتی به کشورهای اتحادیه اروپا، دارای کیفیت بسیار بالاتری نسبت به کالاهای ارسالی به آمریکا است. استانداردهای بالای کالاهای ویتنامی موجب شده تا کارخانه های این کشور راحت تر به آمریکا راه یابند. در حال حاضر، 2000 کارخانه تولید اسباب و اثاثیه ای که در ویتنام وجود دارد، 15 درصد از اقتصاد این کشور را تأمین می کند.

6. مکزیک (سالانه 9.7 میلیارد دلار)

مکزیک با درآمد 9.7 میلیارد دلاری اش از صادرات اثاثیه خانه، یکی از بزرگترین صادرکنندگان کالاهای این چنینی در جهان است. عمده کالاهای این کشور از چوب و فلزات تهیه می شود. مکزیک همچنین برای پاسخگویی به تقاضای داخلی خود، اقدام به واردات اسباب و اثاثیه خانه از آمریکا می کند. از سوی دیگر، صادرات اثاثیه منزل مکزیک به آمریکا با افزایشی 3 درصدی روبرو بوده است که در مقابل کاهش صادرات کشورهای آسیایی به آمریکا، رقم قابل توجهی محسوب می شود. مکزیک پس از کانادا، دومین صادرکننده بزرگ اسباب و اثاثیه منزل به آمریکا در قاره آمریکا محسوب می شود. کانادا و مکزیک در سطح جهانی، هر دو بعد از چین و ویتنام قرار می گیرند.

5. آمریکا (سالانه 11.8 میلیارد دلار)

آمریکا در سال 2014 پیروز شد صادرات اثاثیه خانه خود را تا 11.8 میلیارد دلار افزایش دهد. واردات اسباب و اثاثیه آمریکا نیز نسبت به سال گذشته، افزایشی 8 درصدی را نشان می دهد که عمدتا از ویتنام و چین وارد کشور شده اند. اگر بخواهیم نگاهی به اعداد و ارقام بیندازیم، واردات اثاثیه آمریکا در سال 2013، برابر با 19.7 میلیارد دلار بود که این کشور را به بزرگترین واردکننده اسباب منزل تبدیل می کند. به همین دلیل، بسیاری از تولیدکنندگان داخلی آمریکا مجبور به تعطیلی کارخانه های خود شدند، چرا که بازار این کشور از اجناس آسیایی اشباع شده است. علاوه بر این، برخی از شرکت های اثاثیه منزل آمریکا پا را فراتر گذاشته و در کشورهای آسیایی اقدام به تأسیس کارخانه های خود کرده اند که این مسئله، به بیکاری بیشتر در آمریکا دامن خواهد زد.

4. لهستان (سالانه 11.9 میلیارد دلار)

میزان صادرات اثاثیه خانه لهستان در سال 2014 به بیشترین میزان خود رسیده و تا مرز 11.9 میلیارد دلار نیز افزایش یافت. تولیدات اسباب خانه در لهستان نقش مهمی در اقتصاد این کشور ایفا می کند، چرا که 2.1 درصد از تولید ناخالص داخلی لهستان از تهیه و تولید اسباب خانه تأمین می شود. عمده خریدار اثاثیه صادراتی لهستان کشور آلمان است. آلمان سالانه 2.5 میلیارد یورو اثاثیه منزل از لهستان خریداری می کند. از دیگر واردکنندگان اسباب منزل لهستان می توان به فرانسه، جمهوری چک، بریتانیا، هلند و سوئد اشاره کرد. بازار محصولات لهستانی اخیرا در کشورهای آمریکا، ایتالیا و اسپانیا بسیار داغ شده است. از میان شرکت ها و سازمان های متعددی که اسباب و اثاثیه مورد نیاز خود را از لهستان تهیه می کنند، می توان به اثاثیه کاخ الیزه و میزهای دفاتر فروشگاه اپل استور در پاریس اشاره کرد.

3. ایتالیا (سالانه 14.4 میلیارد دلار)

میزان صادرات اثاثیه خانه ایتالیا در سال 2014 برابر با 14.4 میلیارد دلار بوده که افزایشی نسبی نسبت به سال های گذشته را نشان می دهد. با وجود رکود بازار داخلی اسباب منزل ایتالیا، صادرات اثاثیه این کشور با رونق روبرو بوده است. پیروزیت ایتالیا در این زمینه، عمدتا در زمینه تولید اسباب چوبی است. مازاد کالاهای تولیدی ایتالیا به تنهایی 10 میلیارد دلار بود که در مجموع، 60 درصد از میزان کل تولید اثاثیه کشور را تشکیل می دهد. فرمول اصلی پیروزیت ایتالیا در تهیه و تولید اسباب منزل، سابقه طولانی این کشور در پیشه وری و صنعتگری و نیز تحقیقات و توسعه های اجرا شده در طراحی های نوین است. این موضوع موجب افزایش میزان صادرات اثاثیه ایتالیا تا 16.5 درصد شده که از تولیدات آلمان و فرانسه نیز بیشتر است.

2. آلمان (سالانه 18.2 میلیارد دلار)

صادرات اسباب و اثاثیه خانه آلمان نیز مانند دیگر کشورهای حاضر در این فهرست، طی سال های گذشته افزایش یافته است؛ به طوری که درآمد حاصل از صادرات اسباب منزل این کشور در سال 2014 برابر با 18.2 میلیارد دلار بود. آلمان که بزرگترین صادرکننده اثاثیه منزل در اتحادیه اروپا است، بیشترین کالاهای خود را به آسیا، آمریکای شمالی و خاورمیانه صادر می کند. بازار کالاهای آلمان در کشورهای عضو اتحادیه اروپا به دلیل بحران های مالی اخیر، با کاهش روبرو بوده است اما کماکان 63.77 درصد از صادرات اثاثیه منزل آلمان به این کشورها است. روسیه نیز از جمله بازارهای مهم کالاهای آلمان است که طی سال های اخیر با کاهش 3 درصدی روبرو بوده است.

1. چین (سالانه 93.4 میلیارد دلار)

درآمدی که کشور چین از صادرات اسباب و اثاثیه منزل در سال 2014 به دست آورد، در حدود 93.4 میلیارد دلار بود. اثاثیه چینی به دلیل کیفیت بالایشان همواره متقاضیان زیادی داشته است. معتبر بودن کالاهای چینی نیز از دیگر عوامل پیروزیت این کشور در زمینه صادرات اسباب منزل است. کالاهای چوبی چین، نقش بسیار مهمی در رونق بازار اسباب و اثاثیه این کشور ایفا می کند. از جمله برترین تولیدکنندگان اثاثیه منزل و کالاهای اداری چین می توان به گروه یی هائو (Yihua Group)، اسباب و اثاثیه هویژو هاوس (Huizhou House Furniture)، کوکا هوم (Kuka Home)، ژیجیانگ سان بریج (Zhejiang Sunbridge) و گوانگدونگ اوپین هوم (Guangdong Oppein Home) اشاره کرد.

منبع: کجارو / worldatlas.com
انتشار: 24 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: miniman.ir شناسه مطلب: 539

به "برترین صادرکنندگان اثاثیه خانه کدامند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برترین صادرکنندگان اثاثیه خانه کدامند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید