تور دوحه: صف طولانی کشتی ها برای بارگیری LNG قطر

به گزارش مرد کوچک، بیش از ده ها کشتی حمل گاز طبیعی مایع منتظر رسیدن نوبتشان برای بارگیری در بندر راس لفان قطر هستند که نشان می دهد بازار جهانی تا چه حد دچار محدودیت عرضه شده است.

تور دوحه: صف طولانی کشتی ها برای بارگیری LNG قطر

همراه ما باشید و با تور دوحه از مروارید خلیج فارس دیدن کنید و زیبایی های شهر دوحه را در خاطراتتان ثبت کنید.

به گزارش خبرنگاران، خریداران کره جنوبی و پاکستان در میان خریدارانی هستند که در پی حداکثر کردن محموله های LNG تحت قراردادهای تامین بلندمدت با قطر هستند که یکی از بزرگترین صادرنمایندگان گاز طبیعی مایع دنیا به تعداد می رود. نرخ این محموله ها بر اساس قیمت نفت معین می گردد و در حال حاضر نصف نرخ فعلی در بازار محموله های تک است. کمبود دنیای عرضه نسبت به تقاضا، قیمتها را به رکورد فصلی بالایی رسانده است.

نیروگاهها و تامین نمایندگان گاز شهری در سراسر دنیا کوشش می نمایند پیش از فرا رسیدن زمستان در نیمکره شمالی، اندازه قابل توجهی گاز ذخیره نمایند. قطر در پی امضای قراردادهای بیشتر برای تقویت برنامه توسعه بزرگ است و بیش از رقیبانش تمایل دارند حجم فروش قراردادی را تغییر داده و مانند حال حاضر افزایش داده یا مانند اوج دوران همه گیری ویروس کرونا و ریزش تقاضا، کاهش دهد.

آمار گردآوری شده به وسیله بلومبرگ نشان می دهد بیش از ده ها کشتی حمل LNG در سواحل قطر منتظر هستند در حالی که پنج کشتی در حال بارگیری هستند. فراوری اندک فصلی هم در طولانی شدن صف انتظار کشتی ها نقش داشته است.

در همین حال بلومبرگ گزارش داد آمریکا به اروپا هشدار داده است برای آماده شدن برای یک زمستان سخت اقدامات کافی انجام نداده است. در فاصله یک ماه تا شروع فصل سرما، اروپا گاز طبیعی در مخازنش ندارد و ذخیره سازی گاز در این منطقه به حد کافی سریع نیست. آموس هوکستاین، نماینده امنیت انرژی وزارت خارجه آمریکا روز آدینه اظهار کرد نسبت به تامین انرژی در زمستان سال جاری نگران است.

تقاضا برای انرژی با بازگشایی اقتصادها و بازگشت افراد به محل کار در سراسر دنیا افزایش پیدا نموده است. ذخایر گاز اروپا برای این وقت از سال به پایینترین اندازه در بیش از یک دهه گذشته رسیده و هزینه فراوری برق را افزایش داده است. تحلیلگران گلدمن ساکس در گزارشی اعلام نمودند افزایش قیمت انرژی اروپایی شرایط آینده سایر کالاها را نشان می دهد.

بهای معاملات گاز اروپایی در هلند از 60 یورو به ازای هر مگاوات ساعت فراتر رفته و حداکثر 7.7 درصد صعود نموده که رکورد جدیدی است. قرارداد انگلیس برای ماه آینده حداکثر 7.1 درصد افزایش یافته است.

افزایش قیمت گاز باعث صعود قیمت برق شده است. بهای معاملات برق آلمان برای سال آینده که قیمت پایه اروپاست، به رکورد 100.10 یورو به ازای هر مگاوات ساعت صعود نموده در حالی که بهای معاملات فرانسه در بورس انرژی اروپایی به رکورد 104 یورو رسیده است.

روبرتو سینگولانی، وزیر گذار محیط زیستی ایتالیا اعلام نمود قیمت برق ایتالیا پس از رشد 20 درصدی در سه ماهه دوم، 40 درصد در سه ماهه سوم افزایش خواهد یافت که به علت قیمتهای بالاتر گاز و کربن است.

بر اساس گزارش بلومبرگ، قیمتهای بالاتر انرژی باعث شتاب پیدا کردن رشد تورم و تسریع فراوری صنعتی می گردد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 24 شهریور 1400 بروزرسانی: 24 شهریور 1400 گردآورنده: miniman.ir شناسه مطلب: 1765

به "تور دوحه: صف طولانی کشتی ها برای بارگیری LNG قطر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور دوحه: صف طولانی کشتی ها برای بارگیری LNG قطر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید