کرونا در اروپا، از امیدواری آلمان برای فراوری واکسن تا اوایل سال آینده تا توقف بروزرسانی تلفات در انگلیس

به گزارش مرد کوچک، جدیدترین اخبار کرونایی در اتحادیه اروپا حاکی از آن است که انگلیس به بهانه دقیق نبودن آمار تلفات کرونا فرایند بروزرسانی آن را متوقف نموده و برلین هم از احتمال فراوری واکسنی مطمئن علیه این بیماری تا اوایل سال آینده میلادی خبر داده است.

کرونا در اروپا، از امیدواری آلمان برای فراوری واکسن تا اوایل سال آینده تا توقف بروزرسانی تلفات در انگلیس

با تور آلمان از دیدنی ترین کشور اروپایی بازدید کنید و از شهرهای برلین، هانوفرو، فرانکفورت و مونیخ دیدن کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، بعد از کاهش محدودیت های کرونایی در اتحادیه اروپا این ویروس فرصت مناسبی برای شیوع مجدد یافته و مقامات اروپایی را مجبور به بازگرداندن محدودیت ها در بعضی مناطق نموده است.

جانسون: قرنطینه سراسری مانند یک بمب اتمی است

جدیدترین اخبار کرونایی حاکی از آن است که بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس اعلام نموده است که قرنطینه سراسری در کشورش در صورت شیوع مجدد کرونا را تنها به عنوان آخرین ابزار لازم به کار می برد.

وی این گونه محدودیت های سراسری را یک بمب اتمی ارزیابی کرد که مطمئنا دیگر نمی خواهد آن را به کار ببرد.

جانسون در عین حال این مسئله را بعید ندانست که در مواقع اضطراری از چنین راهکاری هم استفاده کند.

جانسون بر این عقیده نیست که انگلیس یک بار دیگر در شرایطی قرار گیرد که در آن محدودیت های خروج و قرنطینه سراسری لازم گردد.

در هامبورگ آلمان هم از روز شنبه هیچ مورد ابتلای جدید به کرونا گزارش نشده است. از شروع شیوع کرونا حدود 5239 نفر در این شهر به کرونا مبتلا شدند که حدود 4900 نفر آن ها بهبود یافته اند. بر اساس اطلاعات مقامات بهداشت و درمان آلمان تا به حال در این شهر مهم آلمان 231 نفر بر اثرابتلا به کرونا جان داده اند.

هلگا براین، رئیس دفتر صدر اعظم آلمان هم بازگشت قریب الوقوع هواداران فوتبال به ورزشگاه ها را امکان پذیر دانسته است. وی اعلام نموده که با رعایت قواعد و حفظ فاصله گذاری مسابقات ورزشی می تواند با حضور تماشاگرها برگزار گردد.

گسترش استفاده اجباری از ماسک در فرانسه

فرانسه هم از روز دوشنبه استفاده اجباری از ماسک در این کشور را به مناطق زیادی گسترش می دهد.

وزیر بهداشت آلمان فرانسه اعلام نموده که از روز 20 جولای در مغازه ها، بانک ها و اماکن عمومی و بازارهای سرپوشیده استفاده از ماسک اجباری خواهد بود.

بعضی شاخص ها نشان می دهند که کرونا در فرانسه و بخصوص در مناطق غرب و جنوب این کشور در حال گسترش است.

توقف بروزرسانی تلفات کرونا در انگلیس

دولت انگلیس هم اعلام نموده که موقتا به روزرسانی تلفات ویروس کرونا را متوقف نموده است. این خبر را وزارت بهداشت انگلیس اعلام نموده است. بندن علت این تصمیم خود را این طور اعلام نموده که آمارها در انگلیس این مسئله را در نظر نمی گیرند که آیا افراد مبتلا واقعا بر اثر این بیماری ریوی و یا دلیل دیگری مرده اند.

وب سایت وزارت بهداشت انگلیس اعلام نموده که تا زمانی که این آمار غیر دقیق اصلاح گردد تعداد تلفات روزانه منتشر نمی گردد.

تا به حال در انگلیس بیش از 45 هزار نفر در اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست داده اند. انگلیس بیشترین قربانی کرونا در اروپا را داشته است.

نشست سران اتحادیه اروپا درباره بسته میلیاردی کمکی برای بازسازی اقتصاد اتحادیه اروپا بعد از شیوع کرونا هم شب گذشته بی نتیجه سرانجام یافته و به مدت یک روز دیگر تمدید شد.

مشاور بهداشت و درمان جانسون هم اعلام نموده که قواعد فاصله گذاری باید برای مدت طولانی همچنان در انگلیس برقرار باشد.

امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه هم درباره دستیابی به توافقی درباره طرح میلیاردی مالی بازسازی اروپا ابراز امیدواری نموده است.

استفاده اجباری از ماسک مجددا در اتریش برقرار می گردد

سباستین کورتس، صدر اعظم اتریش هم اعلام نموده است که استفاده اجباری از ماسک دوباره در کشورش اجرایی می گردد. وی در آستانه مشاوره با وزیر بهداشت و معاون خود گفت: ما در این باره مشورت خواهیم کرد که در کدام زمینه ها دوباره استفاده اجباری از ماسک باید اعمال گردد.

اتریش یکی از اولین کشورها در اروپا بود که در دوران شیوع کرونا استفاده اجباری از ماسک را در دستور کار قرار داد.

با بهتر شدن اوضاع این محدودیت در اتریش به تدریج لغو شد. از 15 ژوئن اتریشی ها تنها در وسایل حمل و نقل عمومی و اماکن بهداشتی و درمانی مانند داروخانه ها ملزم به استفاده از ماسک هستند.

با افزایش آمار مبتلایان در این کشور حالا دولت تصمیم دارد طرح استفاده اجباری از ماسک در اتریش را گسترش دهد.

ابراز امیدواری آلمان درباره فراوری واکسن مطمئن کرونا تا اوایل سال آینده

رئیس دفتر صدر اعظم آلمان هم گفت که تا زمان تایید واکسن کرونا استفاده اجباری از ماسک همچنان باید برقرار باشد.

وی تاکید نمود که انتظار تایید واکسن کرونا در اوایل سال آینده را دارد.

وی تاکید نمود: چندین واکسن به صورت بالینی مورد آزمایش قرار گرفته و مصونیت لازم را برای افراد آزمایش می نمایند. من خوشبین هستم که ما اوایل امسال میلادی واکسن مطمئنی برای این بیماری خواهیم داشت. اما هیچ کس نمی تواند در این باره قولی بدهد.

وی همچنین دراین باره که بسیاری بیماران در آلمان از ترس ابتلا به کرونا فرایند درمان بیماری های دیگر خود را به تعویق انداخته و به پزشک مراجعه نمی نمایند بسیار ابراز نگرانی کرد.

افزایش آمار مبتلایان در اروپا

جدیدترین اخبار و آمارهای رسمی نشان می دهد تعداد مبتلایان به کرونا در کشورهای مختلف اروپایی در حال افزایش است و تا به حال در اسپانیا 307335 نفر به کرونا مبتلا شده و 28420 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند.

در انگلیس هم تا به حال 294066 نفر به کرونا مبتلا شده و 45273 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند.

ایتالیا هم به شدت تحت تاثیر شیوع کرونا قرار گرفته و تا به حال 244216 نفر در این کشور به کرونا مبتلا شده و 35042 نفر هم در اثر ابتلا به آن جان داده اند.

در آلمان هم تا به حال 202572 نفر به کرونا مبتلا شده و 9162 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند.

در فرانسه هم بر اساس جدیدترین آمارها تا به حال 174647 نفر به کرونا مبتلا شده و 30152 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 30 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: miniman.ir شناسه مطلب: 1049

به "کرونا در اروپا، از امیدواری آلمان برای فراوری واکسن تا اوایل سال آینده تا توقف بروزرسانی تلفات در انگلیس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کرونا در اروپا، از امیدواری آلمان برای فراوری واکسن تا اوایل سال آینده تا توقف بروزرسانی تلفات در انگلیس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید