پکن بار دیگر خواهان کاهش روابط آمریکا با تایوان شد

به گزارش مرد کوچک، به گزارش خبرنگاران به نقل از رویترز، وانگ ونبین سخنگوی وزارت خارجه چین، با اشاره به توافقات اخیر واشنگتن و تایوان، خواهان کاهش سطح مناسبات آمریکا و تایوان شد.

پکن بار دیگر خواهان کاهش روابط آمریکا با تایوان شد

با ما همراه باشید و با تورهای چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

پس از آنکه واشنگتن و تایپه اعلام کردند که در ماه جاری مذاکرات مالی برگزار خواهند کرد که تایوان آن را نقطه عطف مهمی در روابط دو کشور خوانده است، چین از آمریکا خواست تا ارتقای روابط با تایوان را متوقف کند.

وانگ ونبین، سخنگوی وزارت امور خارجه چین در نشست خبری خود در این زمینه گفت که چین مخالف هرگونه تبادلات رسمی بین واشنگتن و تایپه است.

تایوان اعلام نموده است که هیاتی را به رهبری وزیر امور مالی خود برای افتتاحیه بیستمین نشست گفتگوی مشارکت سرمایه گذاری مالی آمریکا و تایوان به واشنگتن اعزام خواهد داشت.

کیت کراچ، معاون وزیر امور خارجه امریکا که ملاقات ماه سپتامبر وی از تایوان خشم مقامات چینی را در پی داشت، ریاست هیات امریکایی را برعهده خواهد داشت.

ونبین اضافه کرد: چین از ایالات متحده می خواهد تا هرنوع تبادل یا تماس رسمی با تایوان و نیز ارتقای روابط با این جزیره را متوقف کند.

گفتنی است چین جزیره تایوان را جزو قلمرو خود می داند و افزایش حمایت از آن، ازجمله فروش تسلیحات جدید و ملاقات مقامات ارشد از این جزیره از سوی آمریکا را به مثابه هشداری فزاینده در این زمینه می داند.

گفتنی است که روابط چین و آمریکا در زمان ترامپ به دلایل متعددی، ازجمله دخالت آمریکا در امور تایوان، به شدت تیره بوده است و مقامات چینی بارها درباره دخالت آمریکا در این جزیره هشدار داده اند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 21 آذر 1399 بروزرسانی: 21 آذر 1399 گردآورنده: miniman.ir شناسه مطلب: 1282

به "پکن بار دیگر خواهان کاهش روابط آمریکا با تایوان شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پکن بار دیگر خواهان کاهش روابط آمریکا با تایوان شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید