برترین دیزنی لندهای جهان؛ سفر به جهانی انیمیشن ها

به گزارش مرد کوچک، دیزنی لند یک پارک بزرگ یا بهتر بگوییم یک شهربازی مدرن است که حاصل ایده های ذهنی والت دیزنی بود. خالق انیمیشن های دوست داشتنی سفید برفی و هفت کوتوله، پینوکیو، سیندرلا و…، متوجه شد باید به فکر خلق ایده های بزرگتری باشد تا بچه ها بتوانند دنیای انیمیشن ها را از نزدیک لمس نمایند.

برترین دیزنی لندهای جهان؛ سفر به جهانی انیمیشن ها

به همین علت طی تحقیقات زیاد در سال 1954 اولین دیزنی لند خود را در کالیفرنیا تاسیس کرد تا ترکیبی از شهربازی، دنیای فیلم و انیمیشن و رستوران و پارک های متنوع باشد.

حالا در دنیا 8 نمونه از برترین دیزنی لندهای دنیا وجود دارد که قصد داریم در این مطلب از مجله جهانگردی خبرنگاران ، شما را با همه آن ها آشنا کنیم.

برترین دیزنی لند دنیا کجاست؟

در شهرهای مختلف دنیا از جمله لس آنجلس، توکیو، دبی، هاوایی، فلوریدا، شانگهای و هنگ کنگ دیزنی لندهای زیبایی وجود دارد.

بزرگ ترین دیزنی لند دنیا کدام است؟

دیزنی لند فلوریدا به عنوان اولین و بزرگترین پارک در دنیاست که از چهار پارک موضوعی (پادشاهی جادویی، EPCOT، استودیو هالیوود، و پادشاهی حیوانات) تشکیل شده است.

قیمت بلیط کدام دیزنی لند کمتر است؟

هزینه بازدید از دیزنی لند دبی نسبت به سایر مراکز کمتر است.

گران ترین دیزنی لند دنیا کدام است؟

دیزنی لند فلوریدا به عنوان گران ترین معرفی شده است.

چقدر زمان به گشت وگذار در دیزنی لند اختصاص دهیم؟

حداقل به 3 روز زمان برای بازدید از این شهربازی احتیاج دارید تا از تمامی قسمت های آن تماشا کنید.

1. دیزنی لند کالیفرنیا

یکی از دیزنی لندهای معروف دنیا در سال 1955 در شهر لس آنجلس (استان کالیفرنیا) تاسیس شد که متعلق به شرکت والت دیزنی است. این پارک مجذوب نماینده تا به امروز میزبان بیش از 600 میلیون نفر بوده است.

جالب است بدانید قلعه زیبای خفته این شهربازی از قلعه نویشوانشتاین آلمان الگوبرداری شده است که در آنجا احساس می کنید در یک فضای انیمیشنی در حال راه رفتن هستید.

این پارک دوست داشتنی از چندین قسمت تشکیل شده است که عبارت اند از:

  • خیابان اصلی ورودی (Main Street U.S.A)
  • شهر میکی موس (Mickeys Toontown)
  • دنیای جنگ ستارگان (Star Wars: Galaxys Edge)
  • سرزمین ماجراجویی (Adventureland)
  • سرزمین عجایب (Fantasyland)
  • سرزمین مرزی (Frontierland)
  • سرزمین فردا (Tomorrowland)
  • میدان نیواورلئان (New Orleans Square)

سرگرمیات دیزنی لند کالیفرنیا

این شهربازی به عنوان یکی از دیزنی لندهای معروف دنیا، سرگرمیات زیادی برای سرگرمی خانواده ها دارد که از جمله باید به ترن هوایی و چرخ وفلک، سینما، بازدید از مغازه های قدیمی، سوار شدن در اتوبوس دوطبقه و تراموا اشاره کنیم.

قلعه زیبای خفته و خانه شرک از دیگر سرگرمی های این شهربازی است که شما را به دنیای انیمیشن ها می برد. در اینجا بچه ها می توانند با شخصیت های دیزنی مثل سیندرلا، پینوکیو و میکی موس عکس یادگاری بگیرند.

ادونچر لند یا سرزمین جادویی که شباهت زیادی به جنگل های استوایی در آفریقا دارد، محل دیگری برای سرگرمی است. در سرزمین مرزی هم نمایش های سرخپوستان برگزار می گردد.

بعلاوه می توانید به بخش لبه کهکشان بروید و روایت جنگ ستارگان را از نزدیک نظاره کنید. یکی دیگر از سرگرمیات دیزنی لند کالیفرنیا سرزمین عجایب است که می توانید در آنجا از نزدیک با شخصیت کارتونی آلیس همراه شوید.

اگر بعد از بازی و سرگرمی خسته شدید، می توانید به رستوران های این پارک بزرگ سر بزنید و در طول غذا خوردن هم با شخصیت های انیمیشنی معروف دیدار کنید.

پارک های موضوعی دیزنی لند کالیفرنیا

این دیزنی لند چند پارک موضوعی دارد که شامل موارد زیر است:

  • پارک ماجراجویی دیزنی
  • قلمرو حیوانات دیزنی
  • پارک آبی تالاب تایفون
  • پارک آبی ساحل بلیزارد
  • دو زمین مینی گلف
  • چهار زمین گلف

رفتن به دیزنی لند کالیفرنیا

این پارک در منطقه آناهایم واقع شده است که در فاصله یک ساعتی با مرکز شهر لس آنجلس واقع شده است. اگر با هواپیما به شهر لس آنجلس سفر می کنید، باید ابتدا به فرودگاه اورنج کانتی بروید که نزدیک تر است.

فاصله فرودگاه تا پارک را می توانید با تاکسی اینترنتی اوبر (Uber) طی کنید.

خرید بلیط دیزنی لند کالیفرنیا

قیمت بلیط این پارک در روزهای مختلف سال فرق دارد. در تعطیلات کریسمس و فصل تابستان، قیمت بلیط گران تر است.

اعتبار بلیط بازدید از پارک 13 روز است و بعد از آن باطل می گردد. شما می توانید این بلیط را به صورت آنلاین به وسیله Get Away Today هم تهیه کنید.

اقامت در نزدیکی دیزنی لند کالیفرنیا

برای اینکه مجبور نباشید بعد از گردش و سرگرمی مسیر زیادی را تا شهر محل اقامت خود طی کنید، می توانید در یکی از هتل های نزدیک به شهربازی بمانید. در نزدیکی این شهربازی تعداد زیادی هتل وجود دارد که از جمله باید به 3 هتل با مدیریت دیزنی لند اشاره کنیم.

دیزنی لند هتل، هتل پارادایس اسکله دیزنی و اسپا گرند کالیفرنیای دیزنی 3 اقامتگاه با مدیریت این مرکز سرگرمیی هستند که تمامی امکانات رفاهی برای میزبانی از مسافران را دارند.

2. دیزنی لند پاریس

یکی دیگر از برترین دیزنی لندهای دنیا در شهر زیبای پاریس واقع شده است که تمامی امکانات سرگرمیی و سرگرمی که در دیزنی لند کالیفرنیا وجود دارد، در اینجا هم دیده می گردد. البته در دیزنی لند پاریس می توانید شاهد مراحل ساخت انیمیشن هم باشید.

سرگرمیات دیزنی لند پاریس

از جمله سرگرمی های این شهربازی پاریس باید به استودیو دیزنی، زمین گلف، ادونچر لند و فانتزی لند اشاره کنیم. در قسمت فرانت ایرلند این پارک می توانید در سفینه زمان بنشیند و یا برای مشاهده شخصیت های انیمیشنی به دیسکاوری لند بروید.

از دیگر سرگرمی های این شهربازی باید به بازدید از هتل های سرگرمیی، دو پارک موضوعی (تم پارک) و منطقه هتلی با شش هتل اشاره کنیم. دهکده دیزنی هم یکی دیگر از قسمت های این شهربازی است که می توانید از آن تماشا کنید.

در این پارک یک منطقه خرید هم برای بازدیدنمایندگان در نظر گرفته شده است که بتوانید وسایل بازی برای بچه ها یا مواد غذایی را از آنجا تهیه کنید. جالب است بدانید در این پارک یک رستوران شبیه به مرکز شهر دیزنی ساخته شده است که بعد از سرگرمی و سرگرمی در آنجا غذا میل کنید.

از دیگر سرگرمی ها و سرگرمیات دیزنی لند پاریس باید به سوار شدن ترن هوایی، بازی با وسایل بازی با تم انتقام جویان، راک اند رول، مرد عنکبوتی، ایندیانا جونز و انیمیشن فروزن اشاره نمود.

پارک های موضوعی دیزنی لند پاریس

این شهربازی دو پارک موضوعی (پارک استودیو والت دیزنی و پارک موضوعی قلعه) دارد. پارک قلعه این دیزنی لند نسخه دیگری از قلعه زیبای خفته کالیفرنیاست.

بعلاوه در پارک استودیو والت دیزنی پاریس، امکانات استودیو هالیوود دیزنی فراهم شده است. به طوری که می توانید مراحل ساخت انیمیشن ها را از نزدیک مشاهده کنید. بخش های نوتری هم در دو پارک موضوعی این دیزنی لند در حال ساخت است که در آینده راه اندازی می شوند.

رفتن به دیزنی لند پاریس

دیزنی لند پاریس در منطقه شِسی (در 32 کیلومتری شرق این شهر) واقع شده است. نزدیکی ایستگاه قطار Marne-la-Vallée-Chessy به این پارک، دسترسی را برای شهروندان و جهانگرد ها آسان نموده است. می توانید ابتدا به ایستگاه مرکز شهر پاریس بروید و سپس از آنجا به پارک دیزنی لند دسترسی پیدا کنید. فاصله دو ایستگاه از هم 45 دقیقه است.

اگر قصد دارید به وسیله هوایی به این پارک بروید، باید ابتدا خود را به فرودگاه شارل دوگل پاریس (CDG) برسانید. سپس به ایستگاه قطار در مرکز شهر (10 دقیقه با مرکز شهر فاصله دارد) بروید و از آنجا به سمت دیزنی لند پاریس بروید.

بعلاوه شما می توانید با اتوبوس هم به این شهربازی دسترسی داشته باشید. برای این کار باید ابتدا به ایستگاه Marne-la-Vallée-Chessy (در مرکز شهر پاریس) بروید و سپس در ایستگاه دیزنی لند پیاده شوید.

خرید بلیط دیزنی لند پاریس

برای خرید بلیط این شهربازی می توانید به صورت آنلاین هم اقدام کنید. البته بلیط به شکل حضوری هم فروخته می گردد. این پارک دو نوع بلیط تاریخ دار (برای تاریخ های خاص) و بدون تاریخ دارد.

بلیط بدون تاریخ بدون انقضا و گران تر است.

اقامت در نزدیکی دیزنی لند پاریس

برای اینکه رفت وآمد شما به شهربازی پاریس سخت نگردد، می توانید در همان نزدیکی یک هتل رزرو کنید. دو هتل در نزدیکی پارک واقع شده است که تنها با 3 دقیقه پیاده روی می توانید خود را به آنجا برسانید. بعلاوه تعداد دیگری هتل نیز در نزدیکی این شهربازی واقع شده است که با 20 دقیقه پیاده روی می توانید به آنجا بروید.

در نزدیکی این شهربازی یک منطقه هتلی با شش هتل دیزنی قرار دارند. بعلاوه هتل مزرعه دیوی کراکت دیزنی و یک هتل نو به نام Villages Nature Paris از جمله اقامتگاه های نزدیک به دیزنی لند پاریس است.

3. دیزنی لند هنگ کنگ

یکی دیگر از برترین دیزنی لندهای دنیا در شهر هنگ کنگ واقع شده است که در سال 2005 در جزیره لانتائو در خلیج پنی ساخته شد. این شهربازی از دیزنی لند شهر لس آنجلس کوچک تر است، اما جالب است بدانید با وجود وسعت کمتر (27 هکتار)، تمامی امکانات سرگرمیی و رفاهی نسخه اصلی را دارد.

در دیزنی لند هنگ کنگ نمادهای فرهنگ چینی هم اجرا شده است. برای نمونه باید به قرار دادن اعداد شانس در طول مسیر حرکت به سمت شهربازی اشاره کنیم. بعلاوه سازه ها و تجهیزات بازی در این دیزنی لند با اصول فنگ شویی طراحی و اجرا شده اند.

بعد از ژاپن، این دومین دیزنی لند در آسیا محسوب می گردد که روزانه میزبان 34 هزار جهانگرد است. در اینجا مناسبت های خاص مثل جشن هالووین و کریسمس نیز برگزار می گردد.

سرگرمیات دیزنی لند هنگ کنگ

مثل سایر دیزنی لندهای معروف دنیا در اینجا هم امکانات و اسباب بازی های زیادی با الگوبرداری از بازی های انیمیشنی فراهم شده است. بازی و سرگرمی در پارک گیزلی کلاش با چرخ وفلک بزرگ یکی از سرگرمیات مهیج در این شهربازی است.

بعلاوه باید میستیک پوینت آن اشاره کنیم که شباهت زیادی به خانه ارواح دارد و در واقع یک خانه رمزآلود است. اگر عاشق هیجان و بالا رفتن آدرنالین خون خود هستید، می توانید از این قسمت دیزنی لند شهر هنگ کنگ تماشا کنید.

بعلاوه در این شهربازی می توانید به قلعه زیبای خفته و سرزمین عجایب (Fantasy Land) بروید. در این قسمت ها بازی هایی مانند کراسل سیندرلا (چرخ وفلک اسبی)، دامبو فیل پرنده و جنگل پریان وجود دارد که می توانید با شخصیت های انیمیشنی کارتون های دیزنی نیز روبرو شوید.

پارک های موضوعی دیزنی لند هنگ کنگ

این شهربازی دارای 4 پارک موضوعی است که عبارت اند از:

  • خیابان ورودی اصلی (Main Street, U.S.A)
  • سرزمین عجایب (Fantasyland)
  • سرزمین ماجراجویی (Adventureland)
  • سرزمین فردا (Tomorrowland)

البته شهربازی هنگ کنگ بخش های دیگری هم دارد که از جمله باید به سرزمین Toy Story، Grizzly Gulch و سرزمین یخ زده اشاره کنیم. این قسمت ها با الگوبرداری از انیمیشن Frozen ساخته شده اند.

رفتن به دیزنی لند هنگ کنگ

همانطور که اشاره نمودیم این دیزنی لند در جزیره لانتاو واقع شده است که با تاکسی، اتوبوس و یا قطار می توانید خود را به آنجا برسانید:

  • اتوبوس: برای استفاده از این وسیله نقلیه ابتدا باید به ایستگاه اتوبوس تین چی یونیورسیتی (Tin Shui Wai MTR Station) بروید و سپس از آنجا به سمت دیزنی لند هنگ کنگ حرکت کنید. فاصله بین دو ایستگاه اتوبوس 30 دقیقه است.
  • قطار: برای اینکه با قطار به این شهربازی بروید، ابتدا به ایستگاه تین چی یونیورسیتی بروید و سپس در ایستگاه پارک دیزنی لند پیاده شوید. فاصله دو ایستگاه از هم 20 دقیقه است.
  • تاکسی: با استفاده از تاکسی اینترنتی اوبر می توانید به دیزنی لند هنگ کنگ بروید که 45 دقیقه طول می کشد.

خرید بلیط دیزنی لند هنگ کنگ

بلیط دیزنی لند هنگ کنگ نسبت به قیمت بلیط سایر دیزنی لندهای معروف دنیا (کالیفرنیا و پاریس)، مقرون به صرفه تر است. این بلیط را می توانید به وسیله مراکز فروش بلیط در هنگ کنگ دریافت کنید. بعلاوه بلیط به صورت آنلاین نیز عرضه می گردد که باید به وب سایت آن مراجعه کنید.

اقامت در نزدیکی دیزنی لند هنگ کنگ

در نزدیکی این دیزنی لند تعداد زیادی اقامتگاه نیز وجود دارد که بتوانید برای چند روز در آنجا اقامت داشته باشید. بازدید از این دیزنی لند حداقل 3 روز طول می کشد؛ برای همین پیشنهاد می کنیم در نزدیکی شهربازی، هتل رزرو کنید.

4. دیزنی لند فلوریدا

یکی دیگر از دیزنی لندهای معروف دنیا در شهر فلوریدا واقع شده است که 17 سال بعد از ساخت اولین دیزنی لند (در کالیفرنیا) ساخته شد. این شهربازی در یک زمین با وسعت 25 هزار هکتار ساخته شده است.

این مجموعه شامل پارک موضوعی مجزا، دو پارک آبی، دو زمین مینی گلف و چهار زمین گلف است که تمامی استانداردهای ساخت سایر دیزنی لندها در آن رعایت شده است.

سرگرمیات دیزنی لند فلوریدا

از جمله سرگرمیات در این شهربازی باید به مرکز اسپا، مرکز بولینگ، مزرعه برای اسب سواری، مرکز خرید و سالن غذاخوری اشاره کنید. پیاده رو با تم خیابان های معروف آمریکا، وجود تعدادی آبنما و فواره برای عکاسی و مرکز سرگرمیات شبانه از جمله سرگرمی های بازدیدنمایندگان در دیزنی لند فلوریداست.

در داخل پارک سیستم حمل ونقل رایگان هم وجود دارد که بتوانید به راحتی از قسمت های مختلف آن تماشا کنید. از دیگر سرگرمیات و سرگرمی های مهیج این دیزنی لند باید به گشت وگذار در قلمروی پادشاهی و قصر سیندرلا، صعود عمودی با ماشین های عجیب و غریب، ماجراجویی در دنیای آواتارها، سفر به برج وحشت، گشت وگذار در سرزمین ستارگان و… اشاره نمود.

در این دیزنی لند اسباب بازی های نو زیادی برای بازدیدنمایندگان فراهم شده است که از سرگرمی در آنجا لذت ببرید.

پارک های موضوعی دیزنی لند فلوریدا

تم پارک های دیزنی لند فلوریدا درست مثل سایر دیزنی لندهای دنیا تدارک دیده شده است. این پارک ها عبارت اند از:

  • اپکات (Epcot)
  • قلمرو حیوانات دیزنی (Disneys Animal Kingdom)
  • استودیو هالیوود دیزنی (Disneys Hollywood Studios)
  • پارک آبی ساحل بلیزارد (Disneys Blizzard Beach)
  • سرزمین جادویی (Magic Kingdom)
  • پارک آبی تالاب تایفون (Disneys Typhoon Lagoon)
  • مینی گلف باغ جادویی (Fantasia Gardens)
  • مینی گلف وینتر سامرلند (Winter Summerland)

دسترسی به دیزنی لند فلوریدا

شما می توانید با قطار، تاکسی اوبر و یا اتوبوس به این دیزنی لند بروید.

اگر به وسیله مسیر هوایی به شهر فلوریدا رفته اید، باید ابتدا خود را به فرودگاه بین المللی اورلاندو (MCO) برسانید و سپس از آنجا با تاکسی اوبر به سمت دیزنی لند بروید.

اگر قصد دارید با قطار سفر کنید، ابتدا به ایستگاه قطار اورلاندو بروید و بعد از پیاده شدن با تاکسی به دستگاه دیزنی لند بروید.

برای دسترسی به دیزنی لند فلوریدا با تاکسی باید از مسیر 1-4 عبور کنید که حدود 40 دقیقه تا فرودگاه اورلاندو فاصله دارد. اگر در یکی از هتل های دیزنی لند اقامت داشته باشید، می توانید از پارکینگ رایگان هم بهره ببرید.

خرید بلیط دیزنی لند فلوریدا

همانند شهربازی لس آنجلس قیمت بلیط آن در تمامی ایام سال یکسان تعریف نشده است و بعضی از ایام خاص مثل تعطیلات تابستان یا روزهای تعطیلات کریسمس قیمت بلیط آن بیشتر می گردد.

قیمت بلیط در این دیزنی لند برای بچه ها زیر 3 سال رایگان است. بعلاوه بلیط تنها برای ورودی شهربازی است و استفاده از بعضی از وسایل و سرگرمیات شهربازی به هزینه اضافه احتیاج دارند.

اقامت در نزدیکی دیزنی لند فلوریدا

در نزدیکی این شهربازی بزرگ تعداد زیادی اقامتگاه و هتل وجود دارد که بتوانید به راحتی از امکانات دیزنی لند بهره ببرید. به طوری که بدون احتیاج به تاکسی بتوانید پیاده به شهربازی بروید. بازدید کامل از این مرکز جهانگردی بیش از 3 روز طول می کشد و در این مدت بهتر است در یکی از هتل های نزدیک دیزنی لند اقامت داشته باشید.

5. دیزنی لند شانگهای چین

پارک سرگرمیی شانگهای به عنوان یکی دیگر از برترین دیزنی لندهای دنیا در 16 ژوئن 2016 راه اندازی شد. این شهربازی معروف در شهر نو چوانشا و در منطقه پودونگ واقع شده است. در اینجا هم درست مثل سایر شعبه های دیزنی لند (در کالیفرنیا، پاریس، هنگ کنک و…) بسیاری از شخصیت های انیمیشنی مثل سیندرلا، زیبای خفته یا بیمکس حضور دارند.

تمامی امکاناتی که در سایر شعبه های این دیزنی لند وجود دارد، در شعبه هنگ کنگ هم وجود دارد. با این تفاوت که در اینجا سرزمین مرزی حذف شده است.

سرگرمیات دیزنی لند شانگهای

این شهربازی محبوب به نحوی طراحی شده است تا بتوانید با شخصیت ها و ابرقهرمان های کارتون های مورد علاقه خود ارتباط برقرار کنید. قسمت های مختلف دیزنی لند شانگهای که می تواند محلی برای سرگرمی و سرگرمی باشد شامل قطار هفت کوتوله، سرزمین عجایب داستان آلیس و کشتی جک در داستان دزدان دریایی کارائیب است.

بعلاوه وقتی وارد خیابان اصلی ورودی (Main Street U.S.A) می شوید، می توانید از نزدیک شخصیت دوست داشتنی میکی موس را ببینید. از آنجا که بچه ها چینی اغلب با پدربزرگ و مادربزرگ خود به دیزنی لند می روند، در این شهربازی قسمت هایی برای سرگرمی سالمندان هم در نظر گرفته شده است.

در یکی از قسمت های دیزنی لند شانگهای یک سالن غذاخوری به چشم می خورد که بعد از ساعت ها گشت وگذار بتوانید در آنجا استراحت نموده و غذای مورد علاقه خود را میل کنید.

پارک های موضوعی دیزنی لند شانگهای

این شهربازی هم درست مثل سایر دیزنی لندهای دنیا از قسمت های مختلف و چندین پارک موضوعی تشکیل شده است که عبارت اند از:

  • زوتوپیا (Zootopia)
  • سرزمین عجایب (Fantasyland)
  • خیابان میکی موس (Mickey Avenue)
  • جزیره ماجراجویی (Adventure Isle)
  • باغ خیالات (Gardens of Imagination)
  • خلیج گنج (Treasure Cove)
  • سرزمین داستان اسباب بازی (Toy Story Land)

شما می توانید در هر قسمتی از این پارک که بخواهید استراحت کنید و مشغول سرگرمی و سرگرمی شوید.

رفتن به دیزنی لند شانگهای

برای رفتن به این شهربازی می توانید از اتوبوس، تاکسی یا قطار بهره ببرید.

اگر می خواهید با اتوبوس به دیزنی لند این شهر بزرگ بروید، ابتدا باید خود را به ایستگاه اتوبوس Longyang Road (Line 2) برسانید. سپس در ایستگاه دیزنی لند شانگهای پیاده شوید. فاصله بین دو ایستگاه 30 دقیقه است.

اگر می خواهید با قطار سفر کنید، باید ابتدا به ایستگاه مترو پودونگ (خط 2) بروید و سپس در ایستگاه دیزنی لند پیاده شوید. فاصله دو ایستگاه حدود 20 دقیقه است.

تاکسی گرفتن برای رفتن به شهربازی راحت ترین روش دسترسی است اما 45 دقیقه طول می کشد و احتمالا هزینه سفر با این روش هم بیشتر گردد.

خرید بلیط دیزنی لند شانگهای

بلیط بازدید از شهربازی معروف شانگهای به صورت اینترنتی و حضوری عرضه می گردد. بلیط همه روزه عرضه می گردد و تهیه آن کار سختی نیست. هزینه خرید بلیط برای بچه ها 50 درصد مقرون به صرفه تر از بلیط بزرگسالان است و ورود بچه ها زیر 3 سال هم رایگان است.

اقامت در نزدیکی دیزنی لند شانگهای

در نزدیکی دیزنی لند شانگهای دو هتل لوکس 5 ستاره تاسیس شده است که می توانید یک شب متفاوت را در آنجا بگذرانید. این اقامتگاه ها دارای تمامی امکانات رفاهی برای میزبانی از جهانگرد ها را دارند.

6. دیزنی لند توکیو

یکی دیگر از برترین دیزنی لندهای معروف دنیا در سال 1983 در شهر توکیو ژاپن ساخته شد. این شهربازی پر از امکانات سرگرمیی و مهیج است که باعث می گردد بسیاری از خانواده های ژاپنی از شهرهای مختلف برای بازدید از آن به توکیو سفر نمایند.

در اینجا همه قسمت های مختلف سرگرمیی که در سایر دیزنی لندهای دنیا ساخته شده است، وجود دارد. البته دو قسمت نو به نام سرزمین فردا و بازار دنیای هم به آن اضافه شده است.

سرگرمیات دیزنی لند توکیو

برای سرگرمی بازدیدنمایندگان در این شهربازی بخش های زیادی وجود دارد که از جمله باید به مجموعه جهانگردی سرزمین غربی، قصر سیندرلا، خانه شرک و جنگل تمقرون به صرفه اشاره کنیم. اگر عاشق شخصیت های انیمیشنی ساخت دیزنی هستید، اینجا می تواند یکی از برترین نقاط جهانگردی دنیا برای میزبانی از شما باشد.

ضمن اینکه در این شهربازی مرکز خرید هم وجود دارد که بتوانید بسیاری از وسایل بازی را بخرید. اگر بعد از گشت وگذار و خرید خسته شدید، به رستوران دیزنی لند توکیو بروید و در آنجا برترین غذا را میل کنید.

جالب است بدانید در مناسبت های خاص، در این شهربازی جشن های باشکوه برگزار می گردد که همراه با برنامه های شاد و سرگرم نماینده و آتش بازی است. پس اگر در ایام تعطیلات عید کریسمس به شهر توکیو سفر کنید و به این شهربازی بروید، حتما از تماشای فستیوال کریسمس دیزنی لند آنجا لذت می برید.

پارک های موضوعی دیزنی لند توکیو

این شهربازی از چندین پارک موضوعی تشکیل شده است که عبارت اند از:

  • پارک دیزنی لند توکیو DisneyLAND))
  • پارک دیزنی سی توکیو (DisneySea)

تمامی نقاط سرگرمیی و پارک های موضوعی این شهربازی به وسیله اتوبوس و مونوریل به همدیگر متصل هستند.

رفتن به دیزنی لند توکیو

برای رفتن به این پارک بزرگ می توانید به وسیله تاکسی، قطار و اتوبوس سفر کنید. برای رفتن با اتوبوس باید به یکی از ایستگاه های مرکز شهر بروید و سپس در ایستگاه دیزنی لند پیاده شوید.

اگر می خواهید با قطار سفر کنید بهتر است بدانید که این شهربازی با ایستگاه قطار یک ساعت فاصله دارد که در نهایت مجبور می گردد این فاصله را با تاکسی یا اتوبوس طی کنید.

تاکسی ها در همه ساعات روز کار می نمایند و می توانید به راحتی خود را به شهربازی برسانید.

خرید بلیط دیزنی لند توکیو

بلیط این جاذبه جهانگردی به صورت حضوری و اینترنتی عرضه می گردد. برای اینکه مجبور نشوید ساعات زیادی منتظر خرید بلیط بمانید، بهتر است آن را از قبل به صورت آنلاین بخرید. برای این کار وارد وب سایت دیزنی لند توکیو شوید و بلیط را رزرو کنید.

اقامت در نزدیکی دیزنی لند توکیو

در نزدیکی این شهربازی معروف سه هتل واقع شده است که عبارت اند از:

  • هتل دیزنی لند توکیو
  • هتل دیزنی سی توکیو میرا کوستا
  • هتل دیزنی سفیر

بعلاوه در فاصله کمی دورتر از شهربازی (10 دقیقه پیاده روی) 6 هتل دیگر نیز قرار دارند که بتوانید شب را در آنجا اقامت داشته باشید.

7. دیزنی لند هاوایی

دیزنی لند هاوایی که با نام دیزنی لند آولانی شناخته شده است، در جزیره هاوایی (در کنار ساحل) واقع شده است. به همین علت اینجا یک دیزنی لند فرق دارد که نه تنها سایر امکانات سرگرمی و رفاهی را فراهم نموده، بلکه دارای امکانات آبی هم هست. به طوری که می توانید با بازی های مهیج آبی سرگرم شوید.

دیزنی لند هاوایی بیشتر به خاطر آب وهوای متفاوت و داشتن پوشش گیاهی در دنیا معروف شده است. در واقع پوشش گیاهی خاص و همجواری آن در ساحل یکی از دلایل مجذوب نمایندهیت این شهربازی برای جهانگرد هاست.

سرگرمیات دیزنی لند هاوایی

اولین سرگرمی این شهربازی، مراکز اسپا و بازی های آبی است و به همین علت بسیاری آن را یک سرزمین بازی های آبی می نامند. اینجا هم مثل تمامی دیزنی لندهای سراسر دنیا دارای امکانات رفاهی و سرگرمیی زیادی است و شما را به دنیای انیمیشن ها می برد.

به طوری که اگر از پارک قلعه یا پارک دیزنی لند، پارک استودیو والت دیزنی، خانه ترسناک فانتوم مانور یا قصر سیندرلا تماشا کنید، گویی در دنیای انیمیشن های والت دیزنی در حال راه رفتن هستید.

پارک های موضوعی دیزنی لند هاوایی

این دیزنی لند دارای چندین پارک است که از جمله باید به موارد زیر اشاره کنیم:

  • پارک قلعه
  • پارک استودیو والت دیزنی
  • قلعه زیبای خفته
  • سرزمین ماجراجویی ادونچرلند

رفتن به دیزنی لند هاوایی

این شهربازی در آولانی در منطقه کو اولینا واقع شده است که بسیاری آنجا را به یک تکه از بهشت تشبیه می نمایند. برای دسترسی به این شهربازی ابتدا باید به این جزیره بروید که برای دسترسی باید از هواپیما یا کشتی بهره ببرید. سپس از مرکز جزیره تا دیزنی لند را با تاکسی طی کنید.

خرید بلیط دیزنی لند هاوایی

بلیط این شهربازی معروف به صورت اینترنتی و آنلاین در دسترس است. هزینه خرید بلیط این مرکز جهانگردی به علت گران بودن جزیره نسبت به سایر دیزنی لندهای معروف دنیا (به استثنای دیزنی لند کالیفرنیا) بیشتر است. با این حال قیمت بلیط برای بچه ها 50 درصد مقرون به صرفه تر از بلیت بزرگسالان است.

اقامت در نزدیکی دیزنی لند هاوایی

در نزدیکی این مرکز جهانگردی تعداد زیادی اقامتگاه لوکس ساخته شده است که دارای امکانات کامل برای میزبانی از جهانگرد ها هستند. اغلب این هتل ها با چشم انداز رو به دریا ساخته شده اند که دارای چشم انداز ای جادویی رو به فضای دیزنی لند و دریا هستند.

توصیه هایی برای سفر خاطره انگیز به برترین دیزنی لندهای دنیا

قبل از سفر باید آب وهوای مقصد را در نظر داشته باشید. در صورت احتیاج لباس گرم یا عینک آفتابی همراه ببرید.

برای بازدید از دیزنی لند احتیاجی به همراه داشتن خوراکی نیست، در آنجا می توانید مواد غذایی را از فروشگاه های فعال در شهربازی تهیه کنید. بعلاوه در فروشگاه وسایل بازی برای بچه ها هم عرضه می گردد که احتیاج نیست این وسایل را از ایران ببرید.

برای اینکه زمان بازدید معطل نشوید، بهتر است بلیط را از قبل اینترنتی رزرو کنید.

منبع: علی بابا
انتشار: 26 مهر 1403 بروزرسانی: 26 مهر 1403 گردآورنده: miniman.ir شناسه مطلب: 2317

به "برترین دیزنی لندهای جهان؛ سفر به جهانی انیمیشن ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برترین دیزنی لندهای جهان؛ سفر به جهانی انیمیشن ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید