پر بازدیدترین شهرهای جهان ، 20 شهر از توریستی ترین شهرهای جهان

به گزارش مرد کوچک، شاید برای کسانی که قصد دارند به سفر های خارجی رفته و برترین مقصد ممکن را انتخاب نمایند، جالب باشد که بدانند مسافران بیشتر عاشق بازدید از کدام شهر ها هستند و مردم جهان معمولا به کدام شهرها سفر می نمایند. از این رو تیم خبرنگاران با اقتباس از مقاله ای که به تازگی در سایت یورو مانیتور منتشر شده که طی آن 100 شهر برتر را از لحاظ تعداد ورود جهانگرد بین المللی در سال 2014 را معرفی نموده است، اقدام به معرفی 20 شهر ابتدای پر بازدیدترین شهرهای جهان در این مطلب نموده است. جالب است بدانید که از میان این 20 شهر ، 3 شهر متعلق به کشور محبوب تایلند است. در ضمن قاره آسیا نیز نسبت به دیگر قاره ها از نظر تعداد شهر در اولویت واقع شده است. هرچند متاسفانه هیچ شهری از کشور عزیزمان ایران به چشم نمی خورد. پس اگر مشتاق شده اید تا درباره این 20 شهر از توریستی ترین شهرهای جهان اطلاعاتی داشته و آن ها را بشناسید، تا انتها با ما و خبرنگاران همراه شوید.

پر بازدیدترین شهرهای جهان ، 20 شهر از توریستی ترین شهرهای جهان

شهر اول شهر هنگ کنگ با 27 میلیون و 800 هزار دنیاگرد

برویم ب سراغ معرفی شهری که در صدر فهرست توریستی ترین شهرهای دنیا قرار گرفته است. هر چند دنیاگردان و مسافران هنگ کنگ در سفر به این کشور باید هزینه های گزافی را بپردازند، اما جالب است بدانید که این شهر 27 میلیون و 800 هزار دنیاگرد بین المللی دارد که در نوع خود کم نظیر و بی نظیر است. دلیل این استقبال می تواند پر زرق و برق بودن این شهر مدرن و شلوغی آن باشد که این تماشای ها ارزش آن همه گرانی را نیز دارد. در ضمن بهتر است بدانید که منطقه هنگ کنگ یکی از دو منطقه تقسیماتی ویژه در جمهوری خلق چین است.

شهر دوم شهر لندن انگلستان با 17 میلیون و 400 هزار دنیاگرد

شهر لندن مرکز انگلستان و بریتانیا، پرجمعیت ترین شهر در بریتانیا و بزرگ ترین ناحیه شهری در اروپا با 10 مکان پر بازدید از جمله موزه بریتانیا، برج ساعت بیگ بن و موزه مادام توسو در رده دوم این فهرست قرار می گیرد. حال نوبت می رسد به معرفی دومین توریستی ترین شهرهای دنیا که جایی نیست جز شهر لندن مرکز انگلستان و بریتانیا این شهر را احتمالا با 10 جاذبه دنیاگردی پر بازدید از جمله موزه بریتانیا، برج ساعت بیگ بن و موزه مادام توسو آن می شناسید که با وجود این اماکن این شهر بزرگترین ناحیه شهری در اروپا شناخته شده است. در ضمن لندن پر جمعیت ترین شهر در بریتانیا نیز هست. این عوامل دست در دست هم داده اند تا تعداد 17 میلیون و 400 هزار دنیاگرد بین المللی از این شهر تماشا نمایند. که این رقم نیز رقم بسیار شگفت انگیزی است.

شهر سوم شهر سنگاپور با 17 میلیون و 100 هزار دنیاگرد

شاید بپرسید که چرا شهر سنگاپور باید در این فهرست آن هم در رده سوم قرار بگیرد؟ در پاسخ به شما باید گفت که عواملی از جمله جاذبه های طبیعی بسیار، تنوع قومی، استفاده از زبان انگلیسی به عنوان یکی از زبان های اصلی و شبکه حمل و نقل کار آمد و گسترده باعث این حجم از استقبال از شهر سنگاپور مرکز مدرن کشور سنگاپور شده که 17 میلیون و 100 هزار دنیاگرد بین المللی را به خود اختصاص داده است.

شهر چهارم شهر بانکوک، تایلند با 16 میلیون و 200 هزار دنیاگرد

حال نوبتی هم که باشد ، نوبت می رسد به شهر فرشته ها که همان بانکوک مرکز کشور تایلند است. اگر از عوامل موثر در بوجود آمدن و سفر 16 میلیون و 200 هزار دنیاگرد بین المللی به این کشور بدانید، باید گفت وجود آسمان خراش های بزرگ و بلند، هتل های بسیار مجلل، مراکز خرید و فرودگاهی مدرن و بین المللی باعث این امر شده است.

شهر پنجم شهر پاریس، فرانسه با 14 میلیون و 970 هزار دنیاگرد

شاید کمتر کسی در دنیا وجود داشته باشد که آرزوی سفر به شهر پاریس و تماشا برج ایفل، نماد شهر پاریس و قدم زدن در خیابان شانزالیزه زیباترین خیابان دنیا را نداشته باشید. در واقع باید گفت غیر از شما افراد بسکمک در دنیا وجود دارند که برای تماشا این شهر بسیار مشتاق هستند که در میان آن ها 14 میلیون و 970 هزار دنیاگرد بین المللی پیروز به بازدید می شوند.

شهر ششم شهر ماکائو، چین با 14 میلیون و 960 هزار دنیاگرد

این شهر نیز از آن شهرهایی است که شاید کمتر کسی به آن فکر کند. اما ششمین شهر از توریستی ترین شهرهای دنیا است. احتمالا در جریان هستید که ماکائو در گذشته یکی از مستعمرات کشور پرتغال بوده است. اما عواملی که باعث شده است تا این کشور به استقلال و خودمختاری 50 ساله برسد ، این بود که پرتغال با باز پیوستن ماکائو به چین، مشروط به تبدیل این شبه جزیره به یک منطقهٔ اداری، تجاری و بازرگانی موافقت کرد. البته الزام چین مبنی بر اعطای خودمختاری مالی و اجتماعی به ماکائو نیز بی تاثیر نبود. این عوامل همگی دست به دست هم داده اند تا امروز ماکائو مستقل تعداد 14 میلیون و 960 هزار دنیاگرد بین المللی داشته باشید.

شهر هفتم شهر شنزن، چین با 13 میلیون و 100 هزار دنیاگرد

شاید تصور نمی کردید که شهر شنزن دومین شهر به نمایندگی از کشور چین باشد. اما از آنجایی که خرید کردن فرآیند محبوب و دلنشینی بخصوص برای خانم ها است. شهری که به مراکز خرید متعددی مجهز باشد می تواند تعداد دنیاگردان خود را نیز بالا ببرد و از توریستی ترین شهرهای دنیا به شمار میرود. شهر شنژن چین یکی از این شهرهاست که در کنار مراکز خرید متعدد ، بسیار خوش آب و هوا بوده و با منظره ها طبیعی زیبایش هر چشمی را می نوازد. اگر بخواهید از تعداد این دنیاگردان بدانید باید گفت 13 میلیون و 100 هزار دنیاگرد بین المللی جذب این کشور می شوند.

شهر هشتم شهر نیویورک، آمریکا با 12 میلیون و 200 هزار دنیاگرد

شاید تصورتان این بود که شهر نیویورک با وجود آسمان خراش های بلند و خیابان های شلوغ در ابتدای فهرست، توریستی ترین شهرهای دنیا قرار بگیرد. اما باید گفت هر چند این شهر میزبان میلیون دنیاگرد خارجی است که برای تماشا مجسمه آزادی و دیگر جاذبه های تماشای و مشهورش به این شهر سفر نموده اند، اما با این حال تعداد دنیاگردان نیویورک 12 میلیون و 200 هزار دنیاگرد بین المللی است.

شهر نهم شهر استانبول، ترکیه با 11 میلیون و 900 هزار دنیاگرد

حال نوبتی هم که باشد نوبت می رسد به شهری که احتمالا بسکمک از شما نیز از آن تماشا کردید. این شهر، شهری نیست جز شهر استانبول ترکیه که اتفاقا بزرگ ترین شهر کشور ترکیه و مرکز فرهنگی و مالی این کشور نیز هست. از تماشای های ترکیه و عواملی که باعث بازدید 11 میلیون و 900 هزار دنیاگرد بین المللی از این کشور شده است باید از مسجد و موزه ایاصوفیه، مسجد سلطان احمد، تنگه بسفر و جزیره بیوک آدا نام برد. البته این اماکن را احتمالا شما بیشتر از ما و بیشتر از هر قوم دیگری در دنیا می شناسید. استانبول هم از آن شهر هایی است که انتظار می رفت در رتبه بالاتری از پر بازدیدترین شهرهای دنیا قرار گیرد.

شهر دهم شهرکوالالامپور، مالزی با 11 میلیون و 600 هزار دنیاگرد

با وجود برج های و قلوی پتروناس که یکی از مشهور ترین تماشای های دنیا و شهر کوالالامپور کشور مالزی است دیگر می گردد انتظار این را داشت که این شهر تعداد 11 میلیون و 600 هزار دنیاگرد بین المللی را به خود جذب می نماید. البته تنها این نیست بلکه این شهر یکی از زیبا ترین و مدرن ترین شهر های آسیای جنوب شرقی نیز هست.

شهر یازدهم شهر آنتالیا، ترکیه با 11 میلیون و 500 هزار دنیاگرد

حال می رویم سراغ دومین شهر پربازدید از کشور ترکیه که جایی نیست جز شهر آنتالیا که احتمالا ایرانیان دریا دوست این شهر را به خاطر ساحل زیبایش که یکی از شهر های ساحلی و مهم ترکیه است، به خوبی شناخته و به این شهر سفر نموده اند. این شهر علاوه بر ساحل دارای بلوار های زیبا و پر از درختان نخل و لنگر گاه ها نیز هست که همین عوانل در مجموع این شهر را به مرکزدنیاگردی و تفریحی ترکیه مبدل نموده اند. اگر از تعداد دنیاگردان این شهر بدانید، باید گفت 11 میلیون و 500 هزار دنیاگرد بین المللی از این شهر بازدید می نمایند.

شهر دوازدهم شهر دبی، امارات متحده عربی با 11 میلیون و 400 هزار دنیاگرد

اگر شهری بزرگترین مرکز خرید دنیا را در خود جای داده باشد ، شکی نیست که بازدید نمایندگان بیشماری نیز خواهد داشت. این مرکز خرید دبی مال و این شهر دبی است که دارای 70 مرکز خرید بزرگ دیگر نیز هست. تازه تنها این نیست بلکه این شهر زادگاه برج العرب، آسمان خراش های دبی مارینا و مرکز تجارت دنیای دبی نیز هست که باعث شده اتد تا تعداد 11 میلیون و 400 هزار دنیاگرد بین المللی از این شهر بازدید نمایند.

شهر سیزدهم شهر سئول، کره جنوبی با 9 میلیون و 400 هزار دنیاگرد

حال برویم سراغ شهری که بخاطر داشتن سومین شبکه بزرگ مترو در دنیا به معروفیت رسیده است . شهر سئول مرکز کره جنوبی است که متروی این شهر سالانه .200 میلیون مسافر را جابه جا نموده و همین امر باعث پیشرفت ساختار زیربنایی و جذب 9 میلیون و 400 هزار دنیاگرد بین المللی در این شهر شده اند.

شهر چهاردهم شهر رم، ایتالیا با 8 میلیون و 800 هزار دنیاگرد

از عواملی که باعث شده اند تا شهر رم مرکز ایتالیا نیز در این فهرست خودنمایی کند آثار باستانی این کشور که از میان آنها بقایای کولوسئوم، آمفی تئاتر مشهور رومی که از معروف ترین آثار باستانی دنیا است نیز در این شهر قرار گرفته است. در ضمن همانطور که در مطلب کوچکترین کشور های دنیا گفته شد ، کشور واتیکان که کوچکترین کشور دنیا و مقر پاپ نیز هست در رم واقع شده است. این عوامل باعث شده اند تا مرکز امپراتوری کهن روم ، امروزه نیز 8 میلیون و 800 هزار دنیاگرد بین المللی داشته باشد. در ضمن این شهر بر خلاف انتظار ، تنها شهر نماینده کشور ایتالیا است.

شهر پانزدهم شهر تایپه، تایوان با 8 میلیون و 600 هزار دنیاگرد

اما عامل دیگری که می تواند در جذب دنیاگرد برای یک شهر موثر باشد این است که آن شهر یکی از بزرگ ترین مراکز مالی قاره ای همانند آسیا باشد. شهر تایپه مرکز کشور تایوان این عنوان را در کنار شهر توکیو ژاپن به یدک کشیده و احتمالا همین امر نیز باعث شده است تا این شهر 8 میلیون و 600 هزار دنیاگرد بین المللی داشته باشد.

شهر شانزدهم گوانجو، چین با 8 میلیون و 200 هزار دنیاگرد

اگر اهل ورزش باشید احتمالا نام شهر گوانجو را از بازی های آسیایی سال 2010 به یاد دارید. شاید همین امر یعنی میزبانی بازی های آسیایی و تغییرات حاصل از آن در جذب 8 میلیون و 200 هزار دنیاگرد بین المللی و آوردن نام این شهر در فهرست پر بازدیدترین شهرهای دنیا موثر بوده است.

شهر هفدهم شهر پوکت، تایلند با 8 میلیون و 100 هزار دنیاگرد

اگر علاقه مند به جزایر گرمسیری باشید ، احتمالا تا به امروز نام جزیره پوکت را که از این حیث بسیار مغنی و معروف است را شنیده اید. این جزیره که با نام جزیزه روشنایی ها شناخته شده است، یکی از زیبا ترین جزایر گرمسیری در دنیا و از اصلی ترین جاذبه های دنیاگردی کشور تایلند است که از این رو می تواند برای تایلندی ها بسیار عزیز باشد. این شهر تعداد 8 میلیون و 100 هزار دنیاگرد بین المللی را به خود اختصاص داده است.

شهر هجدهم شهر میامی، فلوریدا، آمریکا با 7 میلیون و 300 هزار دنیاگرد

احتمالا نام این بندر آمریکا را که یکی از بزرگ ترین و مهم ترین بنادر این کشور است را تا به امروز شنیده اید. معروفیت این شهر که مرکز آمریکای لاتین نیز هست بخاطر وجود امور مالی، تجارت، فرهنگ، تفریح، مد، آموزش و پرورش بوده که باعث جذب ... در این شهر شده است. این شهر بعلاوه به شهر جادو (Magic City) معروفیت دارد. در ضمن میامی رتبه هفتم آمریکا را به خود در پر بازدیدترین شهرهای دنیا اختصاص داده است.

شهر نوزدهم شهر پاتایا، تایلند با 6 میلیون و 400 هزار دنیاگرد

یکی دیگر از شهر های دنیاگردی کشور تایلند شهر پاتایا است که احتمالا بخاطر منطقه تماشای و جزیره مرجانی پای آن به خوبی معرف حضور شما عزیزان است. این شهر ساحلی و محبوب ما ایرانیان تعداد 6 میلیون و 400 هزار دنیاگرد بین المللی را به خود جذب نموده است. این شهر به عنوان آخرین نماینده تایلند در فهرست پر بازدیدترین شهرهای دنیا آمده است.

شهر بیستم شهر شانگهای، چین با 6 میلیون و 390 هزار دنیاگرد

و در خاتمه می پردازیم به معرفی پرجمعیت ترین شهر دنیا که در کشور چین واقع شده است. این شهر ، شهر شانگهای بوده که احتمالا تعداد دنیاگردان که شمار آن ها به 6 میلیون و 390 هزار دنیاگرد بین المللی می رسد ، در مقایسه با جمعیت ساکن و بومی این شهر بسیار اندک است. در ضمن بهتر است بدانید شانگهای پرجمعیت ترین شهر دنیا نیز هست و این یکی دیگ از عوانل معروفیت این شهر در دنیا شده است. در این مطلب قصد داشتیم تا با معرفی 20 شهر از پر بازدیدترین شهرهای دنیا و مقاصد برای سفر، شما را در انتخاب برترین آنها کمک نموده تا برترین سفر ممکن را در کنار خانواده تان تجربه کنید و تا سالیان سال به یاد داشته باشید. به امید روزی که کشور زیبا و غنی مان ایران نیز در این فهرست ها چندین نماینده داشته باشد. امید است با نگارش این مطلب نقشی در آگاهی رسانی به شما ایفا نموده و موجبات شادی و رضایت شما عزیزان و خوانندگان همواره همراه خبرنگاران را فراهم آورده باشیم.

منبع: همگردی
انتشار: 15 دی 1401 بروزرسانی: 15 دی 1401 گردآورنده: miniman.ir شناسه مطلب: 2164

به "پر بازدیدترین شهرهای جهان ، 20 شهر از توریستی ترین شهرهای جهان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پر بازدیدترین شهرهای جهان ، 20 شهر از توریستی ترین شهرهای جهان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید