تور چین ارزان: پکن: آمریکا درباره تایوان پیغام اشتباه ارسال نکند

به گزارش مرد کوچک، به گزارش خبرنگاران به نقل از رویترز، وزارت خارجه چین امروز آدینه از آمریکا خواست تا از ارسال هرگونه سیگنال اشتباه به هواداران جدایی طلبی در تایوان خودداری کند.

تور چین ارزان: پکن: آمریکا درباره تایوان پیغام اشتباه ارسال نکند

با ما همراه باشید و با تور چین ارزان از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

وانگ ونبین سخنگوی وزارت خارجه چین در نشست خبری روزانه خود در پکن در همین رابطه گفت که چین در خصوص منافع اصلی خود جایگاهی برای امتیاز دادن قائل نیست.

اظهارات فوق در پی آن بیان شد که کمی پیشتر جو بایدن رئیس جمهور آمریکا طی اظهاراتی مداخله جویانه گفت که آمریکا برای دفاع از تایوان اقدام خواهد نمود و تعهدی برای دفاع از این جزیره که چین آن را قلمروی خود می داند، دارد.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا آمریکا به دفاع از تایوان خواهد پرداخت یا خیر، گفت: بله، ما برای انجام این کار متهعد هستیم.

بایدن در ادامه و با اشاره به قدرت نظامی واشنگتن، گفت: چین، روسیه و بقیه دنیا می دانند که ما قوی ترین قدرت نظامی در تاریخ دنیا هستیم.

وی ادامه داد: آنچه شما باید نگران آن باشید این است که آیا آنها تصمیم دارند به فعالیت هایی بپردازند که آنها را در موقعیتی قرار دهد که ممکن است مرتکب اشتباهی جدی شوند یا خیر.

رئیس جمهور آمریکا در انتها اظهارات مداخله جویانه اش اضافه نمود: من خواستار جنگی سرد با چین نیستم. فقط می خواهم که چین بفهمد که ما تصمیم نداریم عقب بنشینیم و دیدگاه هایمان را تغییر دهیم.

دولت های غربی و در راس آنها آمریکا در راستای سیاست یاد شده برای به چالش کشیدن قدرت چین، در حال آتش افروزی در این منطقه هستند و به ویژه نوک پیکان تفرقه افکنی خود را به سوی تایوان و هنگ کنگ که خط قرمز های چین محسوب می شوند، نشانه رفته اند.

پکن بر اساس سیاست چین واحد، جزیره تایوان را بخشی از قلمروی خود می داند و توسل به نیروی نظامی برای اتحاد چین و تایوان را رد نکرده است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 5 آذر 1400 بروزرسانی: 5 آذر 1400 گردآورنده: miniman.ir شناسه مطلب: 1845

به "تور چین ارزان: پکن: آمریکا درباره تایوان پیغام اشتباه ارسال نکند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور چین ارزان: پکن: آمریکا درباره تایوان پیغام اشتباه ارسال نکند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید