موافقت مجلس انگلیس با طرح پیشنهادی جانسون برای برگزیت

به گزارش مرد کوچک، اکثریت نمایندگان مجلس انگلیس روز آدینه به برنامه پیشنهادی نخست وزیر این کشور برای خروج از اتحادیه اروپا رأی مثبت دادند.

موافقت مجلس انگلیس با طرح پیشنهادی جانسون برای برگزیت

برای دیدن بریتانیای کبیر با تور انگلیس همراه باشید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از بی بی سی، در نخستین رأی گیری مجلس جدید انگلیس درباره برنامه پیشنهادی بوریس جانسون نخست وزیر این کشور برای خروج از اتحادیه اروپا (برگزیت)، اکثریت نمایندگان موافقت خود را با برنامه پیشنهادی جانسون مبنی بر خروج از اتحادیه اروپا حداکثر تا تاریخ 31 ژانویه (11 بهمن) اعلام کردند.

در این رأی گیری که بعد از ظهر روز آدینه به وقت محلی انجام شد، 358 نفر از نمایندگان به برنامه پیشنهادی بوریس جانسون برای برگزیت رأی مثبت دادند و 234 نماینده نیز مخالفت خود را با آن ابراز داشتند.

بوریس جانسون از هواداران جدی خروج انگلیس از اتحادیه اروپا محسوب می گردد، اما در دوره قبلی مجلس به خاطر نداشتن اکثریت لازم، کوشش هایش برای خارج کردن هرچه زودتر انگلیس از اتحادیه اروپا بی نتیجه مانده بود.

نخست وزیر انگلیس گفته است که تصویب لایحه توافق برگزیت یک طلوع تازه برای انگلیس است. جانسون وعده داده است که بلافاصله پس از تصویب لایحه خروج، مذاکره با کشورهای دیگر را برای عقد توافق های تجاری شروع خواهد نمود.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 1 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: miniman.ir شناسه مطلب: 619

به "موافقت مجلس انگلیس با طرح پیشنهادی جانسون برای برگزیت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "موافقت مجلس انگلیس با طرح پیشنهادی جانسون برای برگزیت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید