معرفی شرکت هواپیمایی ایرفلوت

به گزارش مرد کوچک، آشنایی با شرکت هواپیمایی ایرفلوت

شرکت هواپیمایی ایرفلوت که آئروفلوت(Аэрофло́т-Росси́йские авиали́нии) و یا حتی اوآ آئروفلوت روسیسکی آویالینی هم گفته می گردد، یکی از ایرلاین های کشور روسیه است که به بسیاری از نقاط دنیا از جمله ایران پرواز دارد. یکی از مواردی که باعث معروفیت ایرفلوت در دنیا شده است را می توان این مورد بیان نمود که درصد بالایی از مسافرین این ایرلاین روسی از نظم برنامه ها و راحتی سفرشان رضایت بسیار بالایی داشته اند. در ادامه با خبرنگاران همراه باشید تا به اتفاق هم شرکت هواپیمایی ایرفلوت روسیه را بهتر بشناسیم.

معرفی شرکت هواپیمایی ایرفلوت

تاریخچه شرکت هواپیمایی ایرفلوت

با بزرگ ترین ایرلاین روسی آشنا شوید. شرکت ایرفلوت با داشتن بیش از 130 مقصد مختلف در جهان در سال هایی نه چندان دور به عنوان نوزدهمین شرکت هواپیمایی پر سود جهان نیز شناخته شده است. قدمت این ایر لاین روسی به سال 1923، یعنی در زمان حکومت شوروی ها باز می گردد. در آن سال ها ایرفلوت یک شرکت ملی محسوب می شده و بزرگ ترین ایرلاین در سطح جهان نیز شناخته می شده است. پس از فروپاشی شوروی ها، ایر فلوت از یک شرکت ملی و دولتی به یک شرکت نیمه خصوصی در روسیه تبدیل شد و در حال حاضر هم به همین منوال نیز مدیریت می گردد. قبل از این که شرکت نیمه خصوصی گردد، تمامی هواپیماهای این هواپیمایی فراوری کشور روسیه و عبارت از توپولف، ایلیوشن و آنتونوف بودند اما در حال حاضر هواپیماهای مدرن و ساخت اروپا جایگزین هواپیماهای قدیمی شده اند.

ایرفلوت در سال 2006 به اسکای تیم پیوست و به یکی از 10 عضو آلیانس تبدیل شد. ایر فلوت به مقصدهایی همانند کوبا، کویت، مصر، ایران، ترکیه، هلند، اسپانیا، آلمان، صربستان، بلژیک، رومانی، مجارستان، دانمارک، سوئیس ،کرواسی، فنلاند ،اتریش، جمهوری چک، سوئد، استونی، گرجستان، ارمنستان، لیتوانی، قبرس، هند، کره جنوبی، تایلند، ژاپن، تاجیکستان و…. بسیاری دیگر از نقاط جهان پرواز دارد. فرودگاه مرکزی و اصلی این شرکت هواپیمایی، فرودگاه بین المللی شرمتیوو(Sheremetyevo International Airport) در مسکو است.

یکی از حوادثی که برای این هواپیمایی رخ داد هاست، در 23 مارس سال 1994 طی یک سانحه هوایی که ناشی از بی احتیاطی خلبان پرواز بوده است، یک فروند هواپیمای ایرباس به دلیل ارتفاع کم با کوه های منطقه سیبری برخورد کرد و همه 62 سرنشین آن به همراه 12 خدمه اش جان باختند. درباره شرکت هواپیمایی ایرفلوت این نکته نیز لازم به ذکر است که از نظر مسافران این شرکت، همانطور که در سطور قبل تر هم اشاره کردیم، ارائه خدمات و تامین راحتی مسافران در سفر با این ایرلاین یکی از نکات بسیار مثبت ایرفلوت است. بیش از 80 درصد برنامه های پروازی این شرکت کاملا طبق برنامه هایی می باشد که از قبل تنظیم شده اند.

اطلاعات شرکت هواپیمایی ایروفلوت

نام شرکت هواپیمایی ایرفلوت: Aeroflot

کد یاتا: SU

کد ایکائو: AFL

وب سایت رسمی شرکت هواپیمایی ایرفلوت: www.aeroflot.ru

هواپیماهای شرکت هواپیمایی ایرفلوت

66 فروند هواپیمای ایرباس A320-200

22 فروند هواپمای ایرباس A321-200

5 غروند هواپیمای ایرباس A330-200

17 فروند هواپیمای ایرباس A330-300

17 فروند بوئینگ 737-800

14 فروند بوئینگ 737-300ER

29 فروند هواپیمای سوخوی سوپرجت 100-95

کلاس های پروازی شرکت هواپیمایی ایرفلوت

کلاس اکونومی: جایگاه های کلاس اکونومی ایرفلوت، 81 سانتی متر با جایگاه جلویی و عقبی فاصله دارد و طراحی استانداردی برای شرایط نرمال فیزیکی مسافران دارد. پرداخت و رزرو آنلاین جایگاه ها، کیف مخصوص بچه ها که حاوی؛ وسایل بازی و فکری مخصوص گوه سنی کودک است، وسایل همراه سفر برای بزرگسالان که شامل دفترچه های راهنمای سفر، وسایل بهداشتی ،بالشت و پتوی کم حجم مسافرتی، اینترنت در هواپیما، امکان کنترل تمامی تجهیزاتی که در اختیار شما قرار می گیرد با کنترل هوشمند، مجله های پرواز و پذیرایی در حین پرواز از جمله خدمات ایرفلوت در پروازهای اکونومی است. شما می توانید یک چمدان 23 کیلوگرمی را رایگان در سفر با ایرفلوت همراه خود داشته باشید.

کلاس بیزنسی: در پروازهای طولانی کلاس بیزینسی جایگاه ها تا 150 سانتی متر قابلیت انعطاف به جلو و یا عقی برای مسافران دارند. در پروازهای کوتاه نیز تا 97 سانتی متر این فضا را مسافران در اختیار دارند. شما این امکان را دارید تا در هنگام پرواز در جایگاه های راحت این کلاس پروازی حس کنید که در تخت خواب خود هستید. بعلاوه در جایگاه های این پرواز می توانید از فضایی که برای کار شما نیز وجود دارد، بهره ببرید. شما می توانید از کلیه امکانات بهداشتی و تفریحی همانند مجله هایی که به وسیله خود شرکت هواپیمایی ایرفلوت چاپ می شوند، در حین پرواز بهره ببرید. می توانید در این کلاس پروازی 2 چمدان 32 کیلوگرمی را به صورت رایگان به همراه داشته باشید.

کلاس کامفورت: در این کلاس پروازی مسافر می تواند با خود 1 چمدان 23 کیلیوگرمی و 1 ساک دستی تا 10 کیلوگرم را در کابین به همراه خود داشته باشد. این کلاس پروازی در جت مسافربری بوئینگ 777 و برای پروازهای طولانی مدت موجود است. قرار است ایر فلوت این کلاس پروازی را بسیار بیشتر از قبل در برنامه های پروازی خود توسعه و توسعه دهد. فاصله بین جایگاه های 96.52 سانتی متر است. تمامی مانیتورهای دارای پورت های USBو سوکت های مختلف است و آن ها را پشتیبانی می نمایند.

اسپیس پلاس: این مورد کلاس پروازی نیست بلکه +space، امکانی است که به شما جایگاه هایی با جای پای بیشتر می دهد. شما می توانید با رزرو بلیط های خود در سفر های کوتاه و یا میانه 25 یورو و در سفرهای طولانی 50 یورو بپردازید.

توجه داشته باشید که این مطلب در تاریخ 17 بهمن سال 1396 نگارش شده و کلیه مبالغ اعلام شده مطابق با اطلاعات موثق در این تاریخ است.

امکانات شرکت هواپیمایی ایرفلوت

  • اگر شما از افرادی هستید که سفرهای خارجی زیادی می روید و بلیط پرواز هایتان را از ایرفلوت خریداری می کنید، این نکته را باید بدانید که هر 6 ماه یک بار منوی غذایی پروازهای ایرفلوت عوض می گردد.
  • یکی از برترین سرآشپزان صنعت هواپیمایی به نام تیری منا(Thierry Mona) منوهای این شرکت هواپیمایی را تنظیم می نماید.
  • شما می توانید قبل از سفر خود، به صورت آنلاین در سایت این شرکت منو را مشاهده کنید و حتی سفارشتان را از قبل نیز ثبت کنید.
  • شما می توانید قبل از پرواز، در هنگام چک این و یا هنگام رزرو بلیط هواپیمای خود خدمات اسپیس پلاس را انتخاب کنید.
  • شرکت ایرفلوت به مشتریان پر سفر خود، کارت عضویت در باشگاه مشتریان تحت رده بندی هایی که عبارتند از: گلد، پلاتونیوم و یا ایرفلوت بونس را در نظر گرفته است. خدماتی که در پی این کارت ها به مسافران ارائه می گردد شامل بعضی از خدمات پرواز به صورت رایگان است که در اختیار این مسافران قرار می گیرد.
  • ایرفلوت یکی از ایرلاین هایی است که منوی نوشیدنی های مجازبسیار زیادی دارد.
منبع: الی گشت
انتشار: 11 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 11 اردیبهشت 1401 گردآورنده: miniman.ir شناسه مطلب: 2005

به "معرفی شرکت هواپیمایی ایرفلوت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی شرکت هواپیمایی ایرفلوت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید