محمد بن سلمان شماری دیگری را در ریاض و جده به بند کشید

به گزارش مرد کوچک، در جدیدترین موج بازداشت ها از سوی ولیعهد سعودی، شماری دیگر از جمله روشنفکران و نویسندگان و تاجران بازداشت شده اند.

محمد بن سلمان شماری دیگری را در ریاض و جده به بند کشید

به گزارش گروه سیاسی خبرنگاران به نقل از النشره، منابع خبری از بازداشت شماری از روشنفکران و نویسندگان در شهر های ریاض و جده عربستان خبر دادند.

رویترز گزارش داد: حداقل هشت نفر که بیشتر آن ها را نویسندگان و روشنفکران تشکیل می دهند در شهر های ریاض و جده طی روز های گذشته بازداشت شده اند. پلیس هایی که لباس شخصی بر تن داشتند این افراد را در منازلشان بازداشت نموده اند بدون اینکه دلیل بازداشت شرح داده گردد. این بازداشت شدگان از فعالان رده اولی نیستند و بعضی از آن ها روشنفکرانی هستند که مقالاتی منتشر نموده اند یا در تلویزیون حرف زده اند یا از تاجران هستند.

حساب کاربری زندانیان عقیده در عربستان هم در توئیتی نوشت که مقامات سعودی طی چند ساعت گذشته شماری از شخصیت های آکادمیک و تاجران را بازداشت نموده است.

زندانیان عقیده نوشت که بیش از هشت نفر دستگیر شدند که در میان آن ها زن نیز وجود دارد.

طبق این منبع، مها الرفیدی روزنامه نگار روزنامه الوطن از جمله بازداشت شدگان است. وی به سبب حمایت از افراد زندانی و نوشته های انتقادی اش درباره استبداد و عدم آزادی عقیده در توئیتر بازداشت شده است.

سلیمان الناصر نویسنده و اندیشمند سعودی به سبب ترویج اندیشه و مواضع خود و نیز فواد الفرحان موسس یک نهاد فرهنگی به دلیل فعالیت های فرهنگی و مواضعش نیز در میان بازداشت شدگان هستند.

طبق اعلام منابع آگاه، الفرحان پیشتر در سال 2007 نیز برای مدت کوتاهی به دلیل حمایت از زندانیان عقیده بازداشت شده بود. وی چند روز پیش در مطلبی نوشت که طی دو هفته آینده به سبب نوشتن مطلبی درباره زندانیان اصلاح طلب، دستگیر خواهد شد.

با وجود اینکه محمد بن سلمان ولیعهد سعودی همیشه دم از اصلاحات مالی و اجتماعی در عربستان می زند، اما در عمل شمار زیادی از فعالان شبکه های اجتماعی، نویسندگان، استادان، علمای دین و حتی تاجران سعودی به اتهام توطئه چینی علیه آل سعود و همکاری با طرف های خارجی بازداشت شدند.

طبق این گزارش، از 10 سپتامبر 2017 (19 شهریور 96) نزدیک به 250 نفر از نخبگان، مخالفان سیاسی، فعالان مدنی، شعرا و کارشناسان مالی و دانشگاهیان را با وجود مخالفت های داخلی و خارجی بازداشت نموده است.

سازمان ملل و سایر نهاد های حقوق بشری بار ها از عربستان خواستند که افرادی را که تنها به سبب ابراز عقیده بازداشت نموده، آزاد کند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 22 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: miniman.ir شناسه مطلب: 595

به "محمد بن سلمان شماری دیگری را در ریاض و جده به بند کشید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "محمد بن سلمان شماری دیگری را در ریاض و جده به بند کشید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید