طرز تهیه ترشک آلبالو سالم، خوش رنگ و خوشمزه به سبک بازاری

به گزارش مرد کوچک، اگر اهل خوردن خوراکی های ترش هستید قطعا آلبالو یکی از آن هاست. حالا تصور کنید با آلبالوی ترش یک ترشک آلبالو درست کنید. منطمئنا یکی از برترین خوراکی هایی خواهد بود که همواره می توانید بخورید. در مطالب قبلی خواص آلبالو و البته طرز تهیه مربای آلبالو و حتی طرز تهیه لواشک آلبالو را مرور کردیم و اینجا قرار است طرز تهیه ترشک آلبالوی سالم خانگی اما به سبک بازاری را آنالیز کنیم.

طرز تهیه ترشک آلبالو سالم، خوش رنگ و خوشمزه به سبک بازاری

1. طرز تهیه ترشک آلبالو ساده

یکی از معمول ترین روش های ترشک آلبالو که معمولا برای تهیه ترشک به میزان زیاد استفاده می گردد، تهیه ترشک آلبالو با آلبالوی تازه است. با این روش شما می توانید میزان زیادی ترشک درست کنید، در فریزر نگهداری کنید و هر زمان خواستید به عنوان تنقلات از خوردنش لذت ببرید.

مواد لازم برای تهیه ترشک آلبالو

  • آلبالو 1 کیلو
  • شکر 3 قاشق غذاخوری
  • نمک 2 قاشق غذاخوری
  • آب 2 لیوان

اولین مرحله از طرز تهیه ترشک آلبالو این است که آلبالوها را خوب بشویید و بگذارید خشک گردد. بعد آلبالوها را در قابلمه مناسب بریزید، شکر و نمک را هم اضافه کنید و در نهایت آب را رویش بریزید.

حالا قابلمه را روی اجاق گاز بگذارید تا آلبالو آب بیاندازد بعد از مدتی روی قابلمه کف ایجاد می گردد. این کف را حتما از روی قابلمه بگیرید و خارج کنید. این کار را تا زمانی که دیگر کفی باقی نماند ادامه دهید. بعد از مدتی در قابلمه را ببندید تا آلبالو خوب بپزد. در نهایت در قابلمه را بردارید تا آب رفته رفته بخار گردد. فقط در این مرحله حواستان باشد آلبالو ته نگیرد. وقتی که خوب آب بخار شد. ترشک شما آماده است. بگذارید خنک گردد بعد آن را در زیپ کیپ بریزید و فریز کنید.

2. طرز تهیه ترشک آلبالو خشک

دومین روش تهیه ترشک آلبالو این است که از آلبالو خشکه بهره ببرید. با این کار همواره می توانید ترشک آلبالو داشته باشید.

مواد لازم برای تهیه ترشک آلبالو خشک

  • آلبالو خشکه یک کاسه
  • رب انار یک قاشق غذاخوری
  • نمک به میزان لازم

برای تهیه ترشک آلبالو خشک باید ابتدا آلبالو خشکه را بشویید. قبلا در کتاب کاله طرز تهیه آلبالو خشکه را گفته ایم، می توانید آن را مطالعه کنید تا آلبالوی خشک را هم خودتان در منزل تهیه کنید.

حالا برای طرز تهیه ترشک آلبالو خشک باید ابتدا آلبالو خشکه را در ظرف مدنظرتان بریزید و بعد رب انار را بردارید و به آن اضافه کنید. هم زمان میزانی نمک با نمکدان روی کل این مخلوط بپاشید و باز هم، هم بزنید تا خوب آلبالو، رب انار و نمک مخلوط شوند. به همین راحتی ترشک آلبالو خشکه شما آماده است. نوش جان!

3.طرز تهیه ترشک آلبالو ملس

اگر دوست ندارید ترشکی که می خورید خیلی ترش باشد می توانید آن را با میزانی آلو ملس کنید و یا حتی نبات به این ترکیب اضافه کنید.

مواد لازم برای تهیه ترشک آلبالو ملس

  • آلبالو نیم کیلو
  • آلو نیم کیلو
  • نمک به میزان لازم
  • نبات به میزان لازم

اگر اهل ترشی نیستید، می توانید ترشک آلبالویتان را ملس درست کنید. برای این کار باید آلبالو را همراه با آلو به ترشک تبدیل کنید. پس ابتدا آلبالو و آلو را در قابلمه بریزید و آب اضافه کنید تا روی حرارت ملایم له شوند. بعد از یک ساعت ترشک آلبالوی ملس آماده است. کافی است به آن نمک بزنید. (البته اگر دوست دارید خیلی ملس باشد می توانید کمی نبات در مرحله آخر پخت اضافه کنید.)

4. طرز تهیه ترشک آلبالو با رب انار

رب انار یکی از گزینه های تقریبا همیشگی ترشک است. با رب انار شما تجربه یک ترشک خوشمزه به سبک بازاری را خواهید داشت.

مواد لازم برای تهیه ترشک آلبالو با رب انار

  • آلبالو یا آلبالو خشکه یک کاسه
  • رب انار دو قاشق
  • نمک به میزان لازم

ترشک آلبالو با رب انار را می توانید هم با آلبالوی تازه درست کنید هم مثل نمونه بالا یعنی ترشک با آلبالو خشکه تهیه کنید. در هر صورت باید آلبالو را آماده کنید. اگر آلبالویتان تازه است درست مثل روش اول آلبالو را بپزید و بعد که خنک شد رویش رب انار بریزید و هم بزنید. اینجا ترشک آلبالوی تازه با رب انار شما آماده است. اما اگر با آلبالو خشکه این کار را می کنید دقیقا مراحل بالا را انجام دهید.

نکات تکمیلی برای تهیه ترشک آلبالو

همان طور که دیدید تهیه ترشک آلبالو کار سختی نیست و شما همواره می توانید آن را به راحتی با آلبالوی تازه یا آلبالو خشک تهیه و لذت ببرید. اما نکاتی وجود دارد که دانستش خالی از لطف نیست.

استفاده از جوهر لیمو برای تهیه ترشک

یکی از موادی که برای تهیه ترشک از آن استفاده می گردد جوهر لیمو است که ما در دستورالعمل های خودمان استفاده نکردیم و توصیه می کنیم استفاده نکنید اما اگر می خواهید ترشک شما ماندگاری بیترش داشته باشد می توانید جوهر لیمو اضافه کنید.

استفاده از نبات برای تهیه انواع ترشک

اگر خیلی اهل تنقلات خیلی ترش نیستید می توانید در مرحله پخت آلبالو به آن نبات هم اضافه کنید تا ترشی آن کم گردد. ضمن این که نبات طبع ترشک را تعدیل می نماید.

گرفتن پوست و هسته میوه ها برای ترشک

معمولا ترشک را با پوست و هسته میوه درست می نمایند اما اگر می خواهید پوست و هسته نداشته باشد می توانید بعد از پختن میوه ها آن ها را از صافی رد کنید تا هسته و پوست جدا گردد.

استفاده از آلبالو برای تهیه غذا و تنقلات مختلف

آلبالو یک میوه تابستانی است که اگر دوستش دارید بهتر است در زمان بودنش با آن چیزهای مختلف تهیه و در فصول دیگر سال بهره ببرید. از جمله خوراکی های مجذوب کنندهی با آلبالو می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • ترشی آلبالو: یکی از مجذوب کننده ترین خوراکی ها با آلبالو ترشی آن است. طرز تهیه ترشی آلبالو را در کتاب کاله بخوانید.
  • شربت آلبالو: شربت آلبالو دوای برطرف عطش و گرمای تابستان است. طرز تهیه شربت آلبالو را هم در کتاب کاله بخوانید.
  • آلبالو پلو: اگر میزانی مربای آلبالو پلو درست و فریز کنید همواره می توانید آلبالو پلو داشته باشید. طرز تهیه آلبالو پلو را بخوانید.
  • لواشک آلبالو: علاقه مندان به تنقلات ترش قطعا باید طرز تهیه لواشک آلبالو را یاد بگیرند.
  • چای آلبالو: چای فقط سیاه نیست می تواند قرمز باشد. طرز تهیه چای آلبالو را بخوانید و نوشیدنش را امتحان کنید.
  • کمپوت آلبالو: به جای آن که کمپوت آلبالوی صنعتی خریداری کنید، تابستان دست به کار شوید و با خواندن طرز تهیه کمپوت آلبالو در کتاب کاله خودکفا شوید.
منبع: کتاب کاله
انتشار: 10 مرداد 1402 بروزرسانی: 10 مرداد 1402 گردآورنده: miniman.ir شناسه مطلب: 2252

به "طرز تهیه ترشک آلبالو سالم، خوش رنگ و خوشمزه به سبک بازاری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه ترشک آلبالو سالم، خوش رنگ و خوشمزه به سبک بازاری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید