طرز تهیه قورمه سبزی با مرغ ؛ نکات مهم جا افتادن

به گزارش مرد کوچک، یکی از انواع قورمه سبزی که به تازگی هواداران زیادی پیدا نموده است، قورمه سبزی با مرغ است و کم تر کسی پیدا می گردد که این غذای لذیذ را دوست نداشته باشد. در واقع می توان گفت این غذا به نوعی نمادی از غذاهای ایرانی است.

طرز تهیه قورمه سبزی با مرغ ؛ نکات مهم جا افتادن

جالب است بدانید اولین شنبه از ماه آذر هر سال را روز قورمه سبزی نام گذاری نموده اند تا اهمیت این غذای سنتی و ایرانی بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

بیشتر افراد عادت دارند که قورمه سبزی را با گوشت بپزند. البته در این مورد هم اطلاع از طرز تهیه قورمه سبزی و نکات جانبی خوشمزه تر شدن آن اهمیت دارد ولی در این مقاله قصد داریم تا روش تهیه این غذا با مرغ را به شما آموزش دهیم.

مواد لازم برای قورمه سبزی با مرغ

مواد لازم جهت تهیه قورمه سبزی با مرغ به شرح زیر است:

  • سبزی قورمه (1 کیلو)
  • لوبیا قرمز یا لوبیا چیتی (100 گرم)
  • سینه مرغ (دو عدد)
  • لیمو عمانی (3 عدد)
  • پیاز (دو عدد)
  • نمک (به مقدار لازم)
  • زردچوبه (یک قاشق چای خوری)
  • فلفل قرمز (نصف قاشق چای خوری)
  • آبلیمو (دو قاشق غذا خوری)
  • روغن سرخ کردنی (به مقدار لازم)

طرز تهیه قورمه سبزی با مرغ

  1. در گام اول لوبیا (قرمز یا چیتی) را در یک قابلمه می گذاریم تا با حرارت ملایم بپزد، البته به این نکته توجه کنید که اگر لوبیا را شب قبل در آب بخیسانید بهتر است زیرا از نفخ شکم جلوگیری می نماید.
  2. در گام دوم در حالی که لوبیا در حال پختن است، سبزی قورمه را کاملا بشویید و آن را ساطوری کنید. سپس سبزی ها را در یک تابه ریخته و با حرارت پایین کاملا تفت دهید تا اصطلاحا آب آن کشیده گردد و سپس کمی روغن به آن اضافه کنید و آن را به خوبی سرخ کنید.
  3. در گام سوم سینه مرغ را کاملاً تمیز کنید و استخوان ها را از آن جدا کنید و سپس با استفاده از یک چاقوی تیز آن را به برش های کوچک و مستطیلی تقسیم کنید. توجه داشته باشید که می توانید از گوشت ران مرغ به جای سینه بهره ببرید.
  4. در گام چهارم نوبت به پیازها می رسد ابتدا آن ها را بشویید و خرد کنید و در یک قابلمه مناسب کمی روغن سرخ کردنی بریزید و پیازها را تفت دهید. سپس مقداری نمک و زردچوبه به آن اضافه کنید و گوشت مرغ را به قابلمه پیازها اضافه کنید و آن ها را با هم سرخ کنید.
  5. در گام پنجم سپس سبزی قورمه سرخ شده را به پیاز و مرغ ها اضافه کنید و آن ها را با هم تفت دهید و سپس لوبیا را در قابلمه بریزید. مقدار آب آن به مقدار یک بند انگشت باشد، کافی است. آب را اضافه کنید سپس مقداری نمک، فلفل و ادویه های دلخواه را به آن اضافه کنید و هم بزنید.

می توان به یاری چنگال چند سوراخ در لیمو عمانی ایجاد کرد و یا از وسط آن را نصف نموده و هسته های آن را جدا نموده و سپس آن را به قابلمه قورمه سبزی با مرغ اضافه نمود. در این مرحله می توان کمی آبلیمو نیز اضافه نمود.

سپس درب قابلمه را بگذارید و درجه حرارت اجاق گاز را ملایم کنید. یک ساعت به قورمه سبزی با مرغ وقت بدهید تا به خوبی جا بیفتد.

قورمه سبزی را با برنجی که به صورت آبکش یا دمی یا پلویی تهیه شده است، سرو کنید.

بعد از آماده شدن قورمه سبزی می توان آن را در کنار سالاد شیرازی، پیاز خام، ترشی، سیر ترشی، ماست، سبزی خوردن، فلفل سبز و دوغ سرو کرد.

نکاتی مهم در طرز تهیه قورمه سبزی با مرغ

  • اگر می خواهید قورمه سبزی با مرغ شما ظاهری زیباتر و مجلسی تر داشته باشد باید پیازها را در روغن بسیار داغ تفت دهید و بعلاوه برای تفت دادن سبزی قرمه باید زمان زیادی را صرف کنید. با انجام این کارها قورمه سبزی با مرغ شما بسیار خوش رنگ تر می گردد.
  • در قورمه سبزی با مرغ می توانید ار لوبیا چیتی یا لوبیا چشم بلبلی به جای لوبیا قرمز بهره ببرید قورمه سبزی با مرغ به همراه لوبیا چشم بلبلی بسیار راحت تر تهیه می گردد چون زمان کمتری برای پختن لوبیا ضروری است (حدود یک ساعت).
  • در تهیه قورمه سبزی با مرغ می توانید نسبت سبزی های قرمه را به دلخواه تغییر دهید.
  • اگر حس کردید که آب قورمه سبزی با مرغ شما کم است هنگام پختن آن نصف لیوان آب جوش به آن اضافه کنید.
  • دستور پخت قورمه سبزی با مرغ که در بالا شرح داده شد برای چهار نفر است، در صورت کم یا زیاد شدن افراد می توانید نسبت ها را تغییر دهید.
منبع: اُکالا
انتشار: 28 دی 1400 بروزرسانی: 28 دی 1400 گردآورنده: miniman.ir شناسه مطلب: 1904

به "طرز تهیه قورمه سبزی با مرغ ؛ نکات مهم جا افتادن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه قورمه سبزی با مرغ ؛ نکات مهم جا افتادن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید