رایزنی مشاور ارشد ظریف با نماینده ویژه سوئد درباره تحولات یمن

به گزارش مرد کوچک، در ادامه رایزنی های بین المللی جمهوری اسلامی ایران در زمینه حل و فصل بحران یمن، علی اصغر خاجی مشاور ارشد وزیر امور خارجه با پیتر سمنبی نماینده ویژه سوئد در امور یمن بحث و گفتگو کرد.

رایزنی مشاور ارشد ظریف با نماینده ویژه سوئد درباره تحولات یمن

به گزارش خبرنگاران، در این تبادل نظری تلفنی که روز چهارشنبه 6 اسفند 1399 برگزار گردید دو طرف درباره تحولات جدید در بحران یمن به ویژه موضوع حمایت از طرح صلح سازمان ملل تبادل نظرکردند.

نماینده سوئد در این تبادل نظر با ابراز خرسندی از نقش سازنده ایران در فرایند حل و فصل سیاسی بحران یمن خواهان ادامه این کوشش ها شد.

وی همچنین در خصوص کوشش های سوئد در راستای فرایند صلح در یمن و نشست آینده موسوم به کنفرانس یاری رسانی به یمن که به میزبانی مشترک سوئد و سوئیس در اول مارس برگزار می گردد توضیحاتی ارائه داد.

مشاور ارشد وزیر امور خارجه کشورمان نیز با مثبت ارزیابی کردن دستاوردهای سفر آقای گریفیتس نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد به تهران، ابراز امیدواری کرد تغییر رویکرد ائتلاف و حامیان غربی آنها علیه مردم مظلوم یمن، به صلح پایدار در این کشور بیانجامد و محقق شدن آتش بس و برطرف محاصره یمن باعث بهبود شرایط زندگی مردم رنجدیده گردد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 9 خرداد 1400 بروزرسانی: 9 خرداد 1400 گردآورنده: miniman.ir شناسه مطلب: 1605

به "رایزنی مشاور ارشد ظریف با نماینده ویژه سوئد درباره تحولات یمن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رایزنی مشاور ارشد ظریف با نماینده ویژه سوئد درباره تحولات یمن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید