راه اندازی ایستگاه سنجش آلاینده های هوا در دانشگاه علوم پزشکی آبادان

به گزارش مرد کوچک، مدیر سلامت محیط و کار معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی از راه اندازی ایستگاه سنجش آلاینده های هوا در این دانشگاه اطلاع داد.

راه اندازی ایستگاه سنجش آلاینده های هوا در دانشگاه علوم پزشکی آبادان

مهندس جعفر ربیحاوی مدیر سلامت محیط و کار معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی در گفت وگو با خبرنگار از ،با اشاره به اهمیت بحران ریزگرد ها در کشور و به ویژه در جنوب و جنوب غرب خوزستان، گفت: شهرستان آبادان با شرایط اقلیمی خاص در سال های گذشته با افزایش غلظت ریزگرد ها و طوفان گرد و غبار روبرو بوده است.

او افزود: تجهیزات نو سنجش آلاینده های هوا در راستای راه اندازی سیستم پایش غلظت ریزگرد ها و سایر آلاینده های هوا و تامین اهداف برنامه سازگاری و مقابله با پدیده گرد و غبار پس از مکان یابی بر اساس ضوابط فنی استقرار ایستگاه های سنجش ذرات معلق هوا و تایید مرکز سلامت محیط کار وزارت بهداشت خریداری شده است.

ربیحاوی ادامه داد: دستگاه یادشده در محل معاونت بهداشت نصب شده است و این تجهیزات شامل دستگاه مقدار گیری و نمونه برداری ذرات هوای آزاد، دستگاه غبارسنج محیطی پرتابل، دستگاه گازسنج محیطی پرتابل هستند.

به گفته او ایستگاه سنجش معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی آبادان به زودی به وسیله معاون وزارت بهداشت همزمان با سراسر کشور افتتاح می گردد و به شبکه ملی پایش غلظت ریزگرد ها متصل می گردد.

ربیحاوی اضافه نمود: با توجه به شیوع بیماری کووید 19 و افزایش بار آلودگی هوا در بیمارستان ها و مراکز جامع سلامت 16 ساعته به علت افزایش مراجعات، تعدادی دستگاه پرتابل تصفیه هوای بیمارستان با فیلتر هپا هم خریداری شده و برای کاهش بار آلودگی تحویل مراکز مذکور شده است.

مدیر سلامت محیط و کار معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی آبادان ارزش ریالی تجهیزات نو خریداری شده را 4 میلیارد و 621 میلیون و 600 هزار ریال اسم کرد.

د

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 7 شهریور 1400 بروزرسانی: 7 شهریور 1400 گردآورنده: miniman.ir شناسه مطلب: 1745

به "راه اندازی ایستگاه سنجش آلاینده های هوا در دانشگاه علوم پزشکی آبادان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راه اندازی ایستگاه سنجش آلاینده های هوا در دانشگاه علوم پزشکی آبادان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید