خواص آویشن برای سرفه چیست؟

به گزارش مرد کوچک، به نقل از عطاری آنلاین عطارمارت، انسان ها از زمان های گذشته برای درمان خود از گیاهان دارویی بهره می گرفتند. استفاده از گیاهان دارویی در طب سنتی ایران و چین از جایگاه بالایی برخوردار است.

خواص آویشن برای سرفه چیست؟

یکی از این گیاهان دارویی آویشن می باشد. آویشن یکی از برترین گیاهان دارویی در زمینه درمان بیماری های مربوط به ریه می باشد.

استفاده از آویشن سبب می گردد ریه های خود را تقویت کنید و از بیماری های تنفسی در امان بمانید.

آویشن چیست؟

آویشن گیاهی مدیترانه ای است که در ایران نیز در منطقه ها خشک و کوهستانی به صورت خودرو رشد می نماید.

گیاه آویشن جنبه ای درمانی، زینتی و غذایی دارد که در سبد غذایی بسیاری از مردم دنیا یافت می گردد. این گیاه به صورت خشک و یا تازه به عنوان چاشنی غذا و یا به صورت دمنوش مورد استفاده قرار می گیرد.

از جمله فواید آویشن می توان به ضد باکتری و ضد قارچ بودن آن اشاره نمود. آویشن خاصیت ضد التهابی دارد و در درمان بیماری هایی با منشا ویروس و میکروب موثر است. این گیاه سرشار از ویتامین C و A است و برای تقویت چشم و قوای عمومی بدن توصیه شده است.

خواص آویشن برای سرفه، گلو درد و سرماخوردگی

یکی از دلایل زیاد مراجعه مردم به پزشک خصوصا در فصل های سرد و خشک سال سرفه ها و گلو درد های مزمن می باشد که محدودیت سنی ندارد ولی در بچه ها به صورت تب و سرفه نمایان می گردد.

گیاه آویشن با اثرات ضد قارچی و ضد اسپاسم خود می تواند به کاهش سرفه و تسکین گلودرد یاری بکند.

در سرفه های خشک که گلو مخاط کافی را فراوری نمی نماید و باعث خشکی گلو و تحریک آن، و در نتیجه سرفه می گردد، آویشن به صورت یک مخاط آور طبیعی عمل نموده و سبب شل شدن و رقیق شدن مخاط گلو شده و سرفه را درمان می نماید.

بعضی از سرفه ها در نتیجه رطوبت زیاد قفسه سینه و یا گلو ایجاد می گردد که مصرف آویشن می تواند خلط اضافه در گلو را دفع و سینه را آرام کند.

مصرف آویشن به صورت دمنوش و بخور نیز می تواند مخاط مرتبط با انواع آلرژی ها و عفونت ها و یا ویروس ها را کاهش دهد.

نتیجه گیری

اگر در صورت سرماخوردگی و یا ابتلا به انواع آنفولانزا دچار سرفه شدید، مصرف آویشن را به صورت دمنوش و یا بخور در نظر بگیرید. این گیاهی درمانی، برای کاهش گلو درد و شل شدن ماهیچه های سینه کاربرد دارد.

منبع: اتاق
انتشار: 15 مرداد 1401 بروزرسانی: 15 مرداد 1401 گردآورنده: miniman.ir شناسه مطلب: 2089

به "خواص آویشن برای سرفه چیست؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خواص آویشن برای سرفه چیست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید