طرز تهیه ساندویچ ماکارونی به سبک ساندویچی های قدیمی

به گزارش مرد کوچک، ترکیب ساندویچ و ماکارونی و داشتن غذایی به نام ساندویچ ماکارونی قطعا تجربه متفاوتی از خوردن ساندویچ و ماکارونی ساده را برایتان ایجاد می نماید. اما طرز تهیه ساندویچ ماکارونی چیست؟

طرز تهیه ساندویچ ماکارونی به سبک ساندویچی های قدیمی

ساندویچ ماکارونی یکی از مجذوب نماینده ترین غذاهایی است رد و نشان آن را می توانید در ساندویچی های قدیمی ایران بگیرید. از این غذای خوشمزه هم می توانید به عنوان یک وعده غذایی در منزل لذت ببرید، هم آن را به عنوان میان وعده مناسب برای سفر یا پیک نیک های خود بهره ببرید.

اگر این غذا را دوست داشتید می توانید غذاهای دیگری هم با ماکارونی مثل طرز تهیه سالاد ماکارونی یا طرز تهیه پیتزای ماکارونی را هم امتحان کنید.

مواد لازم برای تهیه ساندویچ ماکارونی

مواد لازماندازه مورد احتیاج
ماکارونی رشته اینیم کیلوگرم (یک بسته)
گوشت چرخ نموده400 گرم
پیاز (بزرگ)یک عدد
قارچ150 گرم
رب گوجه فرنگی3 قاشق غذاخوری
نمک، فلفل، زردچوبه و آویشنبه اندازه لازم
نان باگتبه تعداد لازم
سیب زمینی (میانه)دو عدد

طرز تهیه ساندویچ ماکارونی

1. آماده کردن ماکارونی

اولین مرحله از تهیه ساندویچ ماکارونی، آماده کردن ماکارونی و پخت آن است. در این مرحله درست مثل پخت ماکارونی با ته دیگ، ابتدا آب و نمک لازم برای آبکش کردن ماکارونی را در یک قابلمه مناسب به جوش آورید؛ برای این کار در یک قابلمه به اندازه لازم آب بریزید و نمک اضافه کنید سپس روی اجاق بگذارید تا جوش بیاید. بعد از به جوش آمدن آب، ماکارونی را درون آب بریزید تا نرم و نیم پز گردد.

همزمان که آب ماکارونی به جوش می آید می توانید مایه ماکارونی خود را آماده کنید؛ در این مرحله باید ابتدا پیاز را خرد نموده و در اندازهی روغن تفت دهید تا سرخ گردد، بعد از این که پیاز به اندازه لازم سرخ شد، اندازهی زردچوبه به آن اضافه کنید و هم بزنید. حالا نوبت آن است که گوشت چرخ نموده را به پیاز سرخ شده اضافه کنید و اجازه دهید گوشت خوب سرخ گردد.

قارچ خرد شده را به ترکیب بالا اضافه کنید و تفت دهید، بعد از مدت کوتاهی از پخت قارچ، رب گوجه را به مواد اضافه نموده و خوب تفت دهید. مایه ماکارونی شما آماده است.

حالا باید ماکارونی را دم کنید، برای این کار در یک قابلمه مناسب، برای تهیه ته دیگ ماکارونی، اندازهی روغن بریزید و اجازه دهید داغ گردد سپس سیب زمینی ورقه شده را در کل قابلمه پهن کنید. ابتدا اندازهی از ماکارونی آبکش شده بریزید سپس رویش مایه ماکارونی اضافه کنید و این کار را تا اتمام کل مایه و ماکارونی آبکش شده ادامه دهید. بعد در قابلمه ای که دم کنی رویش کشیده اید را روی قابلمه بگذارید و اجازه دهید ماکارونی شما به مدت 45 دقیقه بپزد. ماکارونی شما آماده است.

نکات مهم در تهیه ماکارونی

  • در تهیه ساندویچ ماکارونی می توانید به جای ماکارونی ساده از ماکارونی فرمی بهره ببرید.
  • اگر از دوستداران ماکارونی هستید می توانید غذاهای دیگری مثل پیتزا ماکارونی یا طرز تهیه سوپ ماکارونی را هم امتحان کنید.

2. تهیه ساندویچ ماکارونی

حالا نوبت آن است که ماکارونی آماده شده خود را ساندویچ کنید. برای این کار ابتدا خمیر نان باگت خود را از داخل نان در بیاورید سپس اندازه از ماکارونی پخته شده را داخل آن بریزید. برای تزئین می توانید اندازهی خیار شور، کاهو و گوجه هم داخل نان ساندویچی تان بگذارید تا یک ساندویچ کامل داشته باشید.

نکات مهم در خصوص تهیه ساندویچ ماکارونی

  • به جای نان باگت برای تهیه ساندویچ ماکارونی می توانید از نان لواش معمولی بهره ببرید تا بیشتر شبیه ساندویچ ماکارونی نوستالژی دهه 60 باشد.
  • اگر خیارشور و کاهو ندارید می توانید ساندویچ ماکارونی تان را بدون آنها هم یا نهایتا با پیازچه خرد شده درست و تزئین کنید.
  • برای سس این ساندویچ هم می توانید سس قرمز تند را امتحان کنید هم سس مایونز؛ حتی می توانید طرز تهیه سس مایونز خانگی را هم در کتاب کاله بخوانید.
  • خیار شور را می توانید در منزل تهیه نموده و از خیارشور خانگی خود برای تهیه سالاد الویه بهره ببرید.
  • بعضی به ساندویچ ماکارونی سوسیس هم اضافه می نمایند. برای تهیه ساندویچ ماکارونی با سوسیس باید سوسیس را خوب سرخ کنید و به مخلوط نهایی ساندویچ اضافه کنید.

نکاتی برای تهیه ساندویچ ماکارونی

تمام نکاتی که برای تهیه ماکارونی ضروری است بدانید را باید در خصوص ساندویچ ماکارونی هم رعایت کنید. از جمله نکات و فوت وفن هایی که باید در تهیه ساندویچ ماکارونی خوب است بدانید این است که، این غذا را هم مثل هر غذای دیگر می توانید به سبک و سیاق خود درست کنید و مواد و چاشنی های مورد علاقه خود را اضافه کنید.

چاشنی و سس های مناسب ساندویچ ماکارونی

یکی از برترین چاشنی های ساندویچ ماکارونی درست مثل ماکارونی آویشن است. اما اگر دوست دارید می توانید فلفل سیاه و اندازه کمی دارچین هم در حین پخت ماکارونی به آن اضافه کنید.

سس قرمز و انواع پنیر مثل پنیر پارمسان یا پنیر پیتزا هم از گزینه های مناسب برای خوشمزه تر کردن ساندویچ ماکارونی هستند. اگر می خواهید پنیر پیتزا به ساندویچ ماکارونی خود اضافه کنید باید نان باگت را باز کنید و روی هر قسمت آن بخشی از ماکارونی را بریزید و رویش را با پنیر پیتزا پر کنید، سپس آن را داخل فر قرار دهید تا پنیر پیتزا روی ماکارونی آب گردد و به خرد ساندویچ برود.

منبع: کتاب کاله
انتشار: 20 بهمن 1401 بروزرسانی: 20 بهمن 1401 گردآورنده: miniman.ir شناسه مطلب: 2184

به "طرز تهیه ساندویچ ماکارونی به سبک ساندویچی های قدیمی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه ساندویچ ماکارونی به سبک ساندویچی های قدیمی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید