خبرنگاران 300 میلیارد ریال بودجه برای تعمیر پل و اسکله منطقه خلیج فارس اختصاص یافت

به گزارش مرد کوچک، بندرعباس- خبرنگاران- مدیرعامل منطقه ویژه مالی خلیج فارس گفت: سال جاری 300 میلیارد ریال بودجه برای تعمیر و نگهداری پل دسترسی و اسکله منطقه ویژه که یکی از مهم ترین زیرساخت ها برای صادرات و ورود مواد معدنی مورد احتیاج شرکت ها و سرمایه گذاران بوده، درنظر گرفته شده است.

خبرنگاران 300 میلیارد ریال بودجه برای تعمیر پل و اسکله منطقه خلیج فارس اختصاص یافت

حسن خلج طهرانی روز یکشنبه با اعلام این خبر به رسانه ها اضافه کرد: در مجموع افزون بر یکهزار و 200 میلیارد ریال اعتبار برای راه اندازی و اجرای طرح های متنوع منطقه ویژه مالی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس درسالجاری احتیاج است که اگر این بودجه نیز اختصاص یابد، جهش چشمگیری در تکمیل زیرساخت های مورد احتیاج منطقه ویژه رقم خواهد خورد.

وی بیان داشت: براساس سند چشم انداز 1404، دستیابی به ظرفیت 55 میلیون تن فولاد در کشور پیش بینی شده که منطقه ویژه خلیج فارس در راستای تحقق این هدف، از سوی دولت موظف به پیگیری و تکمیل طرح های تامین زیرساخت منطقه ویژه شده است.

مدیرعامل منطقه ویژه مالی خلیج فارس اظهارداشت: به همین دلیل یک شرکت با سهامداری فولاد هرمزگان، گل گهر، صبا فولاد خلیج فارس، مادکوش، فولاد قشم و ایمیدرو (سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران) به منظور تحقق جهش فراوری فولاد تا سقف 10میلیون تن در منطقه ویژه خلیج فارس تاسیس شده است.

وی اظهارامیدواری کرد که با امکانات متنوع و گسترده منطقه ویژه در زمینه آب شیرین کن های موجود، تکمیل طرح انتقال پساب تصفیه خانه بندرعباس و خرید پساب فاضلاب برای تهیه آب، در کنار ظرفیت 160 مگاواتی برق برای اضافه کردن به شبکه سراسری برق و تامین گاز از خط صلح، بتوانیم شاهد تحقق فراوری 10 میلیون تنی فولاد در موعد مقرر باشیم.

خلج طهرانی مطرح کرد: باتوجه به ورود ظرفیت های جدید بخش آلومینیوم به مدار فراوری، شاهد رشد 70 درصدی فراوری آلومینیوم در پنج ماه نخست سالجاری نسبت به مدت مشابه درسال گذشته بوده ایم.

مدیرعامل منطقه ویژه مالی خلیج فارس ادامه داد: بنابراین، براساس چشم انداز فراوری فلز استراتژیک آلومینیوم، پیش بینی ما این است که بتوانیم به مرور و تا سال 1410، ابتدا صندلی بین المللی آلومینیوم کشور را ارتقا دهیم و سپس امکان تبدیل شدن به یکی از قطب های فراوری شمش آلومینیوم در دنیا را نیز فراهم آوریم.

وی گفت: با برنامه ریزی های انجام شده، تا به امروز در منطقه ویژه مالی خلیج فارس شاهد رشد و ارتقای شرکت ها در کنار افزایش سرمایه گذاری از سوی سرمایه گذاران بخش معدن و صنایع معدنی بوده ایم.

منطقه ویژه مالی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس با دارا بودن اسکله اختصاصی مجهزبه نوارمتحرک تخلیه و بارگیری به طول 32 کیلومتر به عنوان قطب فراوری فولاد، آلومینیوم و فلز روی با جذب4 میلیارد دلار سرمایه گذاری در یک دهه گذشته و ایجاد اشتغال پایدار برای 11 هزارو 500 نفر در 13 کیلومتری غرب شهر بندرعباس قرار گرفته است.

فراهم آوردن شرایط جذب سرمایه گذار داخلی و خارجی و راهنمایی آنان در جهت احداث واحدهای صنعتی و معدنی انرژی بر و فرآوری مواد معدنی و همچنین رشد توسعه مالی، افزایش فرصت های شغلی، افزایش و توسعه فنآوری های جدید حوزه فراوری، مهارت های مدیریتی، ارتقای کیفیت فراوریات و افزایش توان صادرات به منظور رقابت در بازارهای دنیای ازجمله مهم ترین اهداف ترسیم شده این منطقه است.

منبع: ایرنا
انتشار: 16 آذر 1399 بروزرسانی: 16 آذر 1399 گردآورنده: miniman.ir شناسه مطلب: 1272

به "خبرنگاران 300 میلیارد ریال بودجه برای تعمیر پل و اسکله منطقه خلیج فارس اختصاص یافت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران 300 میلیارد ریال بودجه برای تعمیر پل و اسکله منطقه خلیج فارس اختصاص یافت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید