حضور هیئت سعودی در بغداد برای تدارک دیدار احتمالی بن سلمان و الکاظمی

به گزارش مرد کوچک، یک هیئت سعودی عالی رتبه امروز (یکشنبه) طی سفررسمی وارد بغداد شد تا مقدمات برگزاری چهارمین دور از نشست شورای هماهنگی سعودی - عراقی و نیز دیدارهای مسوولان دو طرف را فراهم کند.

حضور هیئت سعودی در بغداد برای تدارک دیدار احتمالی بن سلمان و الکاظمی

به نقل از سومریه نیوز، هیئت سعودی متشکل از وزیران صنعت و معدن و حمل و نقل، روسای بانک مرکزی، اداره کل تجارت خارجی و کنندگان تعدادی از وزارتخانه ها و شرکت های عربستان در بخش های مختلف وارد بغداد شدند تا مقدمات برگزاری چهارمین نشست شورای هماهنگی سعودی- عراقی و دیدار احتمالی میان محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان و مصطفی الکاظمی، نخست وزیر عراق را فراهم کنند.

قرار است هیئت سعودی با الکاظمی و محمد الحلبوسی، رئیس مجلس عراق دیدار کنند.

همچنین در این سفر علاوه بر نشست کمیته های شورای هماهنگی با هدف بررسی موضوعات و فعالیت های خود و فرایند کار توافقنامه های امضا شده، نشست های دوجانبه ای هم میان مقامات دو کشور در زمینه های مختلف انجام می شود.

بغداد و ریاض 20 ژوئیه توافقنامه هایی در زمینه سرمایه گذاری، انرژی و ورزش امضا کردند و شورای هماهنگی از توافقنامه ای در حوزه پروژه های سرمایه گذاری مشترک خبر داد.

عربستان به دنبال سرمایه گذاری روی یک میلیون هکتار اراضی عراق است و می خواهد از این اراضی به عنوان زمین های کشاورزی جهت پرورش دام استفاده کند. احتمالا این طرح مساحت بیابان های استان الانبار در غرب عراق تا جنوب این کشور در استان المثنی و نجف و حتی بصره را در برگیرد.،ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 18 آذر 1399 بروزرسانی: 18 آذر 1399 گردآورنده: miniman.ir شناسه مطلب: 1276

به "حضور هیئت سعودی در بغداد برای تدارک دیدار احتمالی بن سلمان و الکاظمی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حضور هیئت سعودی در بغداد برای تدارک دیدار احتمالی بن سلمان و الکاظمی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید