تور هند ارزان: اعتبارگذاری 300 میلیون دلاری هند برای ریل گذاری تا بندر چابهار

به گزارش مرد کوچک، مدیر عامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: دو سال آینده پروژه ریل گذاری تا زاهدان و سپس به میلک انجام و با توجه به حمایت وزیر راه و شهرسازی، 300 میلیون دلار اعتبار هندی ها جذب خواهد شد.

تور هند ارزان: اعتبارگذاری 300 میلیون دلاری هند برای ریل گذاری تا بندر چابهار

برای دیدن تاج محل و مجسمه های بودا، تور هند ارزان ما را تجربه کنید. از دهلی، آگرا و جیپور دیدن کنید و در شهر زیبای بمبئی قدم بزنید، در محیط زیبای فیلم های هندی از لحظات لذت ببرید.

به گزارش گروه مالی خبرنگاران به نقل از سازمان بنادر و دریانوردی، علی اکبر صفایی، مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی در بازدید از ظرفیت های بندری چابهار گفت:در دو سال آینده پروژه ریل گذاری تا زاهدان و سپس به میلک انجام و با توجه به حمایت وزیر راه و شهرسازی، 300 میلیون دلار اعتبار هندی ها برای کار توسعه ریلی جذب خواهد شد.

وی با اشاره به ظرفیت 15 میلیون تنی بندر چابهار گفت: با توجه به اینکه در حال حاضر زیر 3 میلیون تن از 15 میلیون تن این ظرفیت استفاده می گردد باید تدابیری اندیشیده گردد تا این مقدار از فعالیت افزایش یابد.

مدیر عامل سازمان بنادر کشور با بیان اینکه تربیت نیروی متخصص دریانورد برای آینده صنعت دریانوردی اهمیت ویژه ای دارد اضافه نمود: باید همه کوشش مان را بر توسعه ناوگان حمل و نقل دریایی و جذب، پرورش و آموزش نیروی انسانی متخصص و با کیفیت بکار بگیریم، چرا که فرایند رو به رشد سازمان بنادر تا به حال، محصول نیروی انسانی متخصص و متفکر رو به جلوی سازمانی بوده و محیط رشد نیروی انسانی، باعث تحقق موفقیت های کنونی سازمان بوده است.

صفایی با بیان اینکه، کل جامعه دریایی و بندری اعم از بخش دولتی و خصوصی را باید حمایت و تقویم کنیم تشریح کرد: مباحث ایمنی دریایی در مرحله اول اولویت و در مرحله بعدی ایمنی بندری شامل تجهیزات، توسعه و مهندسی سواحل مورد توجه قرار گیرد.

مدیر عامل سازمان بنادر درباره اقدامات صورت گرفته در توسعه بندر چابهار اعلام کرد: اقدامات بزرگی صورت گرفته است و آنچه که باید در ادامه پیش رو باشد، بحث مهم ریل آهن است که عملیات اجرایی آن با حمایت و توجه ویژه شروع شده است.

صفایی که در جلسه تشریح عملکرد، آنالیز و برطرف موانع بندر چابهار سخن می گفت با اشاره به تاکید و سیاست دولت بر توسعه روابط با همسایگان مطرح نمود: سازمان بنادر هم باید ارتباط با کشور های غرب آسیا از جمله هند، عمان و شرق دریای خزر و روسیه را توسعه داده و در این راستا جلسات متعددی با کشور های ازبکستان، روسیه و هند داشته ایم و این فرایند باید تقویت گردد.

معاون وزیر راه انجام مطالعات فنی و بازرگانی در پروژه ها را مورد توجه قرار داد و با تاکید بر اینکه پروژه های نیمه تمام بندر چابهار باید به سرعت به بهره برداری برسد اضافه نمود: ایجاد اشتغال برای مردم کم توقع و عزیز این منطقه بسیار مهم است و کم توجهی به محور شرق باید جبران گردد.

مدیر عامل سازمان بنادر و دریانوردی در ادامه بر تشکیل جلسات متعدد با مشتری ها و سرمایه گذاران و صاحبان کالا و خطوط کشتیرانی و ارتباط با اتاق های بازرگانی تاکید کرد.

وی در ادامه مباحث دریایی، بر ارتباط با خطوط کشتیرانی و جذب آن ها به بندر تاکید کرد و اضافه نمود: با دعوت از وزیر حمل و نقل هند مقرر شد با تشکیل کارگروه کارشناسی، مسائل مرتفع گردد.

صفایی اضافه نمود: حضور هندی ها برای چابهار یک حسن است و در بحث پشتیبانی از بندر چابهار و رایزنی با کشور های همسایه و CIS می تواند به رونق چابهار یاری کند.

بنا بر گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان، وی اعلام کرد: در مقوله تردد دریایی مردم و صیادان، نسبت به ایمن سازی، اقدامات لازم صورت گرفته و تکلیف اصلی سازمان ایمنی تردد دریایی است و یاری به این موضوع تکلیف شرعی و قانونی ما است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 11 دی 1400 بروزرسانی: 11 دی 1400 گردآورنده: miniman.ir شناسه مطلب: 1883

به "تور هند ارزان: اعتبارگذاری 300 میلیون دلاری هند برای ریل گذاری تا بندر چابهار" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور هند ارزان: اعتبارگذاری 300 میلیون دلاری هند برای ریل گذاری تا بندر چابهار"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید