تور دهلی: اتحاد پالایشگاههای هندی برای واردات نفت مقرون به صرفه تر

به گزارش مرد کوچک، وزیر نفت هند خاطرنشان کرد پالایشگاههای نفت خصوصی تمایل دارند با پالایشگاههای دولتی برای چانه زنی جمعی به منظور بستن قراردادهای بهتر واردات نفت همکاری نمایند.

تور دهلی: اتحاد پالایشگاههای هندی برای واردات نفت مقرون به صرفه تر

برای دیدن تاج محل و مجسمه های بودا، تور دهلی ما را تجربه کنید. از دهلی، آگرا و جیپور دیدن کنید و در شهر زیبای بمبئی قدم بزنید، در محیط زیبای فیلم های هندی از لحظات لذت ببرید.

به گزارش خبرنگاران، پیش از این هم رویترز گزارش نموده بود هند در حال تشکیل گروهی از پالایشگاههای نفت خصوصی و دولتی برای تضمین قراردادهای بهتر واردات نفت است. هاردیپ سینگ پوری، وزیر نفت هند روز آدینه در یک کنفرانس مطبوعاتی در کنفرانس انرژی هند گفت: نتیجه ملاقات میان پالایشگاههای خصوصی و دولتی دلگرم نماینده بوده است. وی اظهار کرد: پالایشگاههای نفت از این طرح هیجان زده شده اند.

هند سومین واردنماینده و مصرف نماینده بزرگ نفت دنیا بوده و برای حدود 85 درصد از نیازهای نفتی خود به واردات نفت متکی است و عمده خریدش را از فراورینمایندگان خاورمیانه انجام می دهد.

شرکتهای خصوصی شامل ریلاینس اینداستریز که بزرگترین مجتمع پالایش نفت دنیا را اداره می نماید و نایارا انرژی که روسنفت در آن سهم دارد، حدود 40 درصد از پنج میلیون بشکه در روز ظرفیت پالایش نفت هند را کنترل می نمایند.

افزایش قیمتهای بنزین و گازوئیل در هند بدترین بحران نیرو در سالهای اخیر را رقم زده و این کشور می خواهد تلاشها برای خرید معقولانه را مضاعف کند. کسری تجاری هند ماه گذشته تحت تاثیر واردات گران، به رکورد 22.6 میلیارد دلار افزایش یافت که بالاترین اندازه در 14 سال اخیر بود.

بر اساس گزارش رویترز، هند مکررا از اوپک و متحدانش خواسته است فراوریشان را برای پایین بردن قیمتها افزایش دهند. وزیر نفت هند گفت: نباید اجازه داده گردد هزینه انرژی از ظرفیت پرداخت مصرف نمایندگان فراتر رود و این ضرورت باید از سوی کشورهای مصرف نماینده به وسیله برنامه ریزی شرایط فراوری آینده تنظیم گردد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 7 آبان 1400 بروزرسانی: 7 آبان 1400 گردآورنده: miniman.ir شناسه مطلب: 1814

به "تور دهلی: اتحاد پالایشگاههای هندی برای واردات نفت مقرون به صرفه تر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور دهلی: اتحاد پالایشگاههای هندی برای واردات نفت مقرون به صرفه تر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید