کمبود شدید قطعات خودرو و لاستیک در آمریکا

به گزارش مرد کوچک، خبرگزاری خبرنگاران- صنایع خودروسازی آمریکا با مشکل تازه کمبود قطعات یدکی خودرو و لاستیک روبرو شده اند که فرایند فراوری خودرو، تعمیرات و خدمات پس از فروش را مختل نموده است.

کمبود شدید قطعات خودرو و لاستیک در آمریکا

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی ان بی سی، در روز های اخیر صنایع خودروسازی، شهروندان و تعمیرکاران خودرو در نقاط مختلف آمریکا همه با یک مشکل عمومی روبرو شده اند: کمبود یا نبود قطعات خودرو باعث شده است فراوری کاهش یابد و بعلاوه تعمیر خودرو هایی که احتیاج به تعویض قطعه دارند معطل بماند. این بدان معناست که شهروندان آمریکایی برای تعمیر خوردو های معیوب خود، مسیری طولانی و سخت پیش رو دارند.

در حالی که قطعات خودرو های داخلی و خارجی در آمریکا کمیاب و گاه نایاب شده است، تعمیرکاران می گویند شرکت های عرضه کننده قطعات، به این سؤال که چه زمانی ممکن است قطعات مورد نظر را به تعمیرکاران برسانند، پاسخ مشخصی نمی دهند.

گفته می گردد مشکل تامین قطعات یدکی خودرو در مرحله نخست مشکل حمل و نقل دریایی جهانی این قطعات و البته کمبود جهانی در بخش قطعات نیمه هادی و نبود نیروی کاری کافی برای فراوری یا حمل و نقل قطعات در زنجیره تأمین است که در نهایت باعث شده است در بیشتر استان های آمریکا، رانندگانی که احتیاجمند تعمیر خودروی معیوب خود هستند راهی جز انتظار کشیدن نداشته باشند.

از سوی دیگر کمبود خودرو های تازه و صفر کیلومتر و افزایش تقاضا برای خرید از سوی کسانی که نبود قطعات آن ها را به خرید خودروی صفر وادار نموده، باعث شده است که نمایشگاه داران خودرو قیمت خودرو های صفر را بالا ببرند و همین مسئله باعث افزایش قیمت خودرو های دست دوم نیز شده است.

افزایش بهای خودرو های دست دوم آنقدر شدید است که کسانی که کسب و کار ها آن ها برای چند دهه خرید و فروش خودرو اعم از صفر و کار نموده بوده است، مدعی هستند که تا به امروز چنین وضعیتی را در بازار خودرو آمریکا شاهد نبوده اند.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 17 آبان 1400 بروزرسانی: 17 آبان 1400 گردآورنده: miniman.ir شناسه مطلب: 1826

به "کمبود شدید قطعات خودرو و لاستیک در آمریکا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کمبود شدید قطعات خودرو و لاستیک در آمریکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید