کارآفرینی به وسیله صبحانه

به گزارش مرد کوچک، روزنامه آسیا: خیلی از پدر و مادرها از اینکه فرزندانشان علاقه ای به خوردن صبحانه ندارند، گله مند هستند و خیلی های دیگر نیز اصلاً وقت خوردن صبحانه و درست کردن چای و خرید نان تازه و این قبیل کارها را ندارند.

کارآفرینی به وسیله صبحانه

شاید بهتر است بگویم حوصله این کارها را ندارند. اما اگر کمی تغییر در خوراک صبحانه به وجود آید و به قول معروف برای بچه ها میز صبحانه را جذاب تر کنیم، مسلماً خواهید دید اشتیاق بچه ها به خوردن صبحانه بیشتر می گردد.

پزشکان مهمترین وعده غذایی روز را صبحانه می دانند و حتی افراد چاق را به خوردن صبحان تشویق می نمایند. اروپاییان دایماً در حال معرفی خوراکی های جدید هستند. این مشکل نه قفط در بین ما که در بین غربی ها هم مشهود بوده است.

به همین خاطر در دهه 1940 یک شرکت اروپایی، محصول جدیدی به نام نوتلا (Nuttella) به کسانی که علاقه ای به خوردن صبحانه به طور سنتی نداشتند، معرفی کرد. تا به امروز تقریباً سه نسل از اروپاییان با خوردن نوتلا بزرگ شده اند. نوتلا را پیترو فررو که یک کلوچه ساز و شیرینی پز بود در شرکت فررو تهیه کرد.

در آن موقع براثر جنگ دنیای دوم، کاکائو کمیاب بود و به همین دلیل فررو کاکائو را با فندق برشته شده، روغن کاکائو و روغن گیاهی مخلوط کرد تا یک خوراکی جدید به صرفه برای مالیدن روی نان به نام پاستا جون دوجا تهیه کند.

در فوریه 1946، میلادی 660 پوند از این محصول فروخته شد. فررو برای اینکه بتواند جوابگوی این همه تقاضا باشد، با کشاورزان محلی صحبت کرد تا بیشتر به فراوری فندق بپردازند. در سال 1946 فررو محصول سوپر کرم جون دوجا را تهیه کرد که ارزان تر بود.

این خوراکی آن قدر مورد استقبال نهاده شد که سوپر مارکت های ایتالیا سرویس جدیدی را برای مشتریان خود به نام آغشتن راه انداختند.

بچه ها ایتالیایی می توانستند با یک تکه نان به این سوپر مارکت ها بروند. و سراغ این سرویس را بگیرند و سپس خدمه سوپر مارکت با یک چاقو نان بچه ها را شکلاتی می کردند.

در سال 1964، این خوراکی به نوتلا تغییر نام داد و بازاریابی برای آن در خارج از ایتالیا شروع شد. امروزه نوتلا پرطرفدارترین غذای خامه مانند در اروپا به شمار می رود.

در آلمان نوتلا پرطرفدارترین غذای صبحانه است. در ایتالیا و فرانسه نیز نوتلا پس از بازگشت از مدرسه در بین دانش آموزان محبوب است. میچل فررو متولد 1927 و یکی از میلیاردرهای دنیا اکنون مالک شرکت فررو، است.

میچل فررو ایتالیایی در سال 2002 شکلات سازی Ferrero SPA، یکی از بزرگترین شکلات سازی های اروپا را با فروش 4 میلیارددلار در اختیار خود گرفته است. از مارک های معروف این شرکت Ferrero Rocher، Nuttella و همچنین Kinder Eggs یا همان تخم مرغ شانسی را می توان نام برد. تخم مرغ شانسی های فررو در سال 1974 روانه بازار شد. تخم مرغ شانسی ها شکلاتی هستند و داخل آنها اسباب بازی مخصوص بچه ها واقع شده است که معمولاً جنبه کلکسیونی برای بچه ها دارد و همین باعث می گردد که مدام به خرید آنها علاقه پیدا نمایند.

هر چند طعم خوشمزه آنها را نیز نباید فراموش کرد. البته اسباب بازی های داخل تخم مرغ شانسی ها به خاطر داشتن قطعات ریز برای بچه ها زیر سه سال اصلاً مناسب نیست. اسباب بازی موجود در Kinder Eggs ساخت یک شرکت کوچک در تورین ایتالیا به نام Produzioni Editoriali Aprile است که موسس آن دو برادر هستند. در آمریکا فروش Kinder Eggs در صورتی که داخل آن اسباب بازی باشد از سوی دولت آمریکا به خاطر مسایل ایمنی ممنوع شده است.

درعوض در این تخم مرغ های شکلاتی، شکلات واقع شده است. خیلی از بزرگسالان اروپایی نیز به جمع آوری اسباب بازی داخل تخم مرغ ها علاقه دارند و حتی بازاری نیز برای آن تهیه شده است. مخصوصاً در آلمان چنین بازاری هواداران زیادی دارد.

نوتلا 15 درصد چربی، 9 درصد آهن و 4 درصد کلسیم دارد

منبع: برترین ها
انتشار: 26 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: miniman.ir شناسه مطلب: 371

به "کارآفرینی به وسیله صبحانه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کارآفرینی به وسیله صبحانه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید