چگونه از پس چالش خرید لباس پلاس سایز برآییم؟

به گزارش مرد کوچک، آیا تا به امروز احساس نموده اید که نمی توانید لباس های زیبای مناسب برای مقدار خود پیدا کنید؟ از لباس هایی که مقدار آن ها برای شما مناسب نیست گرفته تا آن هایی که از مد افتاده اند، پیدا کردن لباس سایز بزرگ و شیک همواره یک چالش بزرگ برای پلاس سایزهاست. برای اینکه زندگی برای چنین افرادی ساده تر گردد، باید نکات مهم مربوط به خرید لباس برای پلاس سایز را شرح بدهیم. در این مقاله، هرآنچه باید موقع خرید لباس برای پلاس سایز بدانید را شرح می دهیم.

چگونه از پس چالش خرید لباس پلاس سایز برآییم؟

نکات مهم جهت خرید لباس سایز بزرگ زنانه

بسیاری از ما تصور می کنیم که باید فرم بدن های فعلی خود را موقتی بدانیم یا مدام کوشش کنیم تا آن را تغییر بدهیم اما این درست نیست. پذیرش بدن مان به همان شکلی که هست به ما یاری می نماید تا به جای نگرانی درباره سایز بدن مان در ماه ها یا سال های آینده، بر آنچه الان برایمان مناسب است، تمرکز کنیم. خرید لباس برای پلاس سایز به شما یاری می نماید تا لباس هایی متناسب با شکل بدن امروزتان بپوشید. برای این منظور باید به 3 نکته کلیدی توجه داشته باشید.

1. اطلاع از مقدار های دقیق خود

یکی از اولین نکاتی که پلاس سایزهای شیک پوش باید به آن توجه داشته باشند، این است که مقدار های بدن خود را بدانند. این موضوع زمانی اهمیت پیدا می نماید که عادت داشته باشید همه چیز را به صورت آنلاین خریداری کنید. دانستن مقدار های دقیق خود و مقایسه آن با نمودارها و جداول مقدار لباس هر برند به شما یاری می نماید تا لباس هایی متناسب با فرم بدن خود خریداری کنید.

برای مقدار گیری باید به این 3 بخش از بدن بیشتر توجه کنید:

  • سینه ها؛
  • کمر؛
  • باسن.

با مقدار گیری دقیق این بخش ها می توانید مطمئن باشید که هر لباسی که به صورت حضوری یا آنلاین می خرید، متناسب با اندام شما باشد.

2. لباس پوشیدن بر اساس فرم بدن

همواره این عبارت را می شنویم اما این عبارت واقعا چه معنایی دارد؟ بدن افراد فرم ها و مقدار های مختلفی دارد. به همین دلیل، هیچ قاعده کلی برای همه وجود ندارد. البته، نگران نباشید. برای لباس پوشیدن و خرید لباس برای پلاس سایز نیز نکاتی وجود دارد که باید در نظر گرفت. این نکات را در ادامه می خوانید.

فرم بدنی پلاس سایز بدون انحنا

در این فرم بدنی، نیم تنه بالا و پایین به یک مقدار هستند. افراد با این فرم بدن، شانه ها و سینه هایی به مقدار باسن دارند و کمرشان به وضوح تعیین نیست. اگر اندام شما چنین ویژگی هایی دارد، باید لباس هایی با این شکل خریداری کنید:

  • بلوز بیرون از شانه؛
  • لباس مجلسی بیگ سایز مدل شیفت؛
  • دامن مدل A-Line.

افرادی که فرم بدنی پلاس سایز بدون انحنا دارند، باید برای خرید لباس در پی لباس هایی باشند که کمربند دارند تا ظاهر بدن آن ها انحنا پیدا کند. پوشیدن تاپ های پلاس سایز با یقه های برآمده، هالتر و وی شکل نیز به برجسته تر شدن کمر این افراد یاری می نماید. شلوار سایز بزرگ با بوت کات اسپرت یا دم پا نیز به ایجاد توهم منحنی بدن این افراد یاری می نماید. تاپ های پلاس سایز که تزییناتی مانند حاشیه چین دار، نوارهای حاشیه دوزی یا چین کوتاه دور کمر هستند، کمر این افراد را خوش فرم تر نشان می دهند.

فرم بدنی ساعت شنی

این افراد سینه هایی بزرگتر و باسنی منحنی تر دارند و کمر آن ها باریک ترین بخش از بدنشان است. چنین افرادی شانه ها و باسنی با عرض تقریبا به یک مقدار دارند. موقع خرید لباس برای پلاس سایزهایی با این فرم بدنی باید در پی چنین لباس هایی باشید:

  • ژاکت های پرزرق برق؛
  • بلوزهایی که به سبک رمانتیک طراحی شده اند؛
  • لباس های کمر امپراتوری.

افرادی که فرم بدنی ساعت شنی دارند، باید لبا س هایی انتخاب نمایند که بسیار مجذوب کننده هستند و کمر آن ها را زیباتر نشان می دهند. تاپ ها و کت های مدل پپلوم سایز بزرگ که کمر را برجسته می نمایند، برای این افراد مناسب هستند. تاپ های کوتاه با یقه اسکوپ عمیق، هالتری یا یقه وی به اندام چنین افرادی شکل زیباتری می دهد. افرادی که اندامی به شکل ساعت شنی دارند، باید کمر خود را با یک کمربند زیبا برجسته تر نشان بدهند. اگر هم قصد دارید منحنی های بدن خود را پنهان کنید، باید موقع خرید لباس برای پلاس سایز در پی لباس های تیره رنگ با راه راه هایی عمودی باشید.

فرم بدنی سیبی شکل

افرادی که بدن آن ها به شکل سیب است، شانه ها و باسنی هم مقدار تر دارند. بالاتنه این افراد منحنی تر و برجسته تر است و کمرشان تعیین نیست. چنین افرادی باید موقع انتخاب و خرید لباس برای پلاس سایز در پی چنین لباس هایی باشند:

  • بلوز با آستین های پفی؛
  • شلوارهای دم پا گشاد؛
  • لباس با کمر امپراتوری.

کسانی که اندام سیبی شکل دارند، باید در فروشگاه سایز بزرگ در پی لباس هایی باشند که به لاغرتر نشان داده شدن شکم آن ها یاری می نماید. این افراد باید لباس های خود را با یک کت کتانی بپوشانند تا ظاهری بهتر داشته باشند. لباس هایی با نوار حاشیه دوزی به پوشاندن شکم این افراد یاری می نماید.

فرم بدنی گلابی شکل

شانه های کسانی که اندامی گلابی شکل دارند، باریک ترین بخش از نیم تنه آن هاست. آن ها باسن و ران هایی توپُرتر دارند و کمرشان تعیین است. این افراد باید در پی چنین لباس هایی باشند:

  • ژاکت های پرزرق وبرق؛
  • دامن های مدل A-Line؛
  • شلوارهای مدل بوت کات.

افرادی که اندامی گلابی شکل دارند، باید اکسسوری ها و لباس هایی انتخاب نمایند که بالاتنه آن ها را مجذوب کننده تر نشان می دهد. شلوار بوت کات با رنگی تیره تر هم به این افراد ظاهری باریکتر می بخشد. اگر اندامی گلابی شکل دارید، بهتر است که از کت کتانی بهره ببرید. پوشیدن چنین کت هایی کمر شما را برجسته تر می نماید. به هرحال، لباس هایی انتخاب کنید که در بالاتنه یا زیر پهن ترین قسمت از باسن تان قرار می گیرند.

فرم بدنی با نیم تنه بالایی بزرگتر

نیم تنه بالایی این افراد از نیم تنه پایینی آن ها بزرگتر است. چنین افرادی شانه ها و سینه هایی عریض تر از سایر اندام ها دارند و باسن و پاهای آن ها باریکتر است. کسانی که فرم بدنی با نیم تنه بالایی بزرگتر دارند، باید موقع خرید لباس سایز بزرگ زنانه در پی چنین لباس هایی باشند:

  • بلوز یقه وی؛
  • شلوار بوت کات؛
  • دامن مدل A-Line.

این افراد باید تاپ های پلاس سایز با یقه های برآمده، هالتری و وی شکل بپوشند تا مقدار سینه ها را به حداقل برسانند. تاپ های سایز بزرگی که کمر آن ها را برجسته تر نشان می دهند نیز برای آن ها مناسب است. اگر اندامی با نیم تنه بالایی بزرگتر دارید، باید برای خرید لباس های مربوط به بالاتنه از رنگ های تیره تر مانند مشکی، سرمه ای، زغالی یا شکلاتی بهره ببرید تا ظاهری مجذوب کننده تر داشته باشید.

3. الهام گرفتن از مدل های پلاس سایز

این روزها تعداد زنان پلاس سایزی که استایل شخصی خود را به صورت آنلاین به اشتراک می گذارند، کم نیست. می توانید از این افراد یا سلبریتی هایی که اندام پلاس سایز دارند الهام بگیرید. برای یافتن لباس ها و استایل مناسب خود باید آزمون و خطا کنید. لباس های مختلف بسیاری را امتحان کنید تا بالاخره به استایل ایده آل خود برسید.

نکات مهم جهت خرید لباس سایز بزرگ مردانه

لباس پوشیدن بر اساس فرم بدن ممکن است برای مردان هم چالشی بزرگ باشد. بنابراین، آن ها هم باید موقع انتخاب و خرید لباس برای پلاس سایز به 9 نکته مهم توجه نمایند. این نکات عبارت اند از:

  • از پوشیدن لباس های گشاد خودداری کنید. اگر اندام پلاس سایز دارید، بهتر است از پوشیدن لباس های آویزان و گشاد اجتناب کنید. در عوض، لباس هایی انتخاب کنید که به بدن شما فرم می دهند.
  • کت و شلوار بپوشید. یک کت و شلوار خوش دوخت تقریبا برای هر کسی از جمله مردان پلاس سایز خوب به نظر می رسد. حتما کت و شلواری تهیه کنید که مکمل لباس مقدار اندام شما باشد. پارچه آن هم باید باکیفیت باشد تا برای مدتی طولانی دوام بیاورد.
  • لباس های آستین بلند بپوشید. لباس های آستین بلند معمولا بازوهای شما را لاغرتر نشان می دهند. همین موضوع برای شلوار هم اهمیت دارد. یک پیراهن آستین بلند همراه با شلوار سرمه ای رنگ به بدن شما فرم مجذوب کننده تری می بخشد.
  • ساسپندر مردانه بپوشید. به جای استفاده از کمربندهایی که برای مردان درشت اندام ایده آل نیستند، از ساسپندر بهره ببرید. این بندها مشکل شلوار گشاد را حل می نمایند و به لباس شما حس کلاسیک زیبایی می بخشند.
  • پیراهن هایی با یقه پهن انتخاب کنید. فرم بدنی شما به برترین شکل با یقه پهن هماهنگ می گردد. یقه های پهن انواع مختلفی دارند که با فرم بدن و استایل شخصی شما هماهنگ می شوند.
  • از اکسسوری های بزرگتر بهره ببرید. متناسب لباس پوشیدن همواره مهم است به خصوص برای مردان درشت اندام. با هماهنگ کردن اکسسوری های بزرگ با فرم بدنی خود و لباس پوشیدن متناسب با آن، بعضی از ویژگی های مهم اندام خود را به نمایش می گذارید.
  • همواره لباس هایی که برای شما دوخته شده بپوشید. پیراهن، شلوار یا کت و شلواری که برای شما دوخته شده، همواره ظاهر شما را به برترین شکل نشان می دهند. با پوشیدن این لباس ها نگران نیستید که ظاهر خوبی دارید یا نه چون همواره فرم بدنی شما به برترین شکل نمایش داده می گردد.
  • پارچه ضخیم بهتر است. برای انتخاب تیشرت سایز بزرگ مردانه یا لباس های دیگر در پی آن هایی باشید که پارچه های ضخیم تر دارند. این پارچه ها بدن شما را به شکلی مجذوب کننده می پوشانند.
  • لباس هایی با رنگ خنثی بپوشید. سیاه، خاکستری، قهوه ای و سفید رنگ های خنثی ای هستند که باید در کمد لباس های خود داشته باشید. این لباس ها با رنگ های خنثی و یکدست فرم بدن شما را کامل می نمایند. اگر به رنگ های روشن علاقه دارید، می توانید از این رنگ ها در اکسسوری ها بهره ببرید. اکسسوری هایی با رنگ های روشن به خوبی با لباس هایی به رنگ خنثی ست می شوند.

سخن پایانی

اگر خانم یا آقایی با اندام سایز بزرگ هستید و بدن سالمی دارید، لازم نیست مدام کوشش کنید تا لاغر شوید. به جای این کار، بر لباس پوشیدن خود تمرکز کنید. انتخاب و خرید لباس برای پلاس سایز به شما یاری می نماید تا هم ظاهر زیبایی داشته باشید و هم به شکل بدن خود افتخار کنید.

منبع: thepluslifeblog

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 15 آبان 1402 بروزرسانی: 15 آبان 1402 گردآورنده: miniman.ir شناسه مطلب: 2274

به "چگونه از پس چالش خرید لباس پلاس سایز برآییم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چگونه از پس چالش خرید لباس پلاس سایز برآییم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید