پیغام عباس زارع ؛ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران به مناسبت سالروز درگذشت پدر شعر معاصرایران؛ نیما یوشیج

به گزارش مرد کوچک، خبرگزاری خبرنگاران- فرهنگ و هنر ایرانی در ادوار تاریخ نام های بزرگی را در دل خود جای داده است و مردم هنر دوست و فرهنگ پرور ایران به داشتن شخصیت هایی چون مولوی - خیام - سعدی - حافظ و عطار و دیگر چلچراغ های نورانی شعر و ادب فارسی به خود بالیده است .

پیغام عباس زارع ؛ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران به مناسبت سالروز درگذشت پدر شعر معاصرایران؛ نیما یوشیج

به گزارش خبرنگارخبرنگاراندفترمازندران درساری، شعر معاصر نیز دوران حیات خود را با نام شاعران بزرگ و تاثیر گذار دیگر عجین نموده است اما نیما یوشیج از آنجا که با کشف و ارتقاء ظرفیت های تازه در شعر فارسی و افزودن به گستره واژگانی آن از مخزن سرشار و پر رمز و راز بومی و محلی ؛ فرم و ریخت تازه در حوزه تکنیک و زیبایی شناختی به آثار فاخر فارسی داده است ؛ جایگاه بی بدیلی دارد !

آنچه نیمای بزرگ را نسبت به دیگر شاعران بلند آوازه هم عصر او متمایز می نماید این است که علاوه بر ریختن طرحی نو در شعر و ادبیات فارسی ، فرهنگ بومی و زبان و گویش زادگاه خود را در سطح وسیعی از آثار خود توسعه داد و نقطه عطف استخراج نظریه های تازه ای در این عرصه شد و به همین دلیل او را نمی توان تنها یک شاعر بومی و محلی و یا یک شاعر فارسی سرای محدود به جغرافیای ایران برشمرد بلکه نیما شاعری است با ظرفیت های دنیای و موثر در عرصه های بین المللی به گونه ای که در بسیاری از کشورهای دنیا ؛ شاعران نو پرداز و تاثیر گزار خود را به نیما ملقب نموده و مورد تشویق قرار می دهند همان شاعر مازندرانی که از بین رو جا و ماخ اولا و شب پا و داروک تا کهکشان اذهان شعر دنیا راه یافت .

13 دی ماه ، سالروز درگذشت این شاعر بزرگ مازندرانی ، فرصتی است تا با گرامی داشت یادش ، رویکردی نو به اندیشه ها و زاویه های پنهان آثار او داشته باشیم . نام و یادش ماندگار !

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 12 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 12 اردیبهشت 1401 گردآورنده: miniman.ir شناسه مطلب: 2006

به "پیغام عباس زارع ؛ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران به مناسبت سالروز درگذشت پدر شعر معاصرایران؛ نیما یوشیج" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیغام عباس زارع ؛ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران به مناسبت سالروز درگذشت پدر شعر معاصرایران؛ نیما یوشیج"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید