پژو 207 اتوماتیک سقف شیشه ای با امکانات و ایمنی ارتقا یافته به بازار می آید

به گزارش مرد کوچک، گروه صنعتی ایران خودرو در راستای اجرای استانداردهای 85 گانه بر روی محصولات خود، پژو 207 اتوماتیک سقف شیشه ای را مطابق با استانداردها و امکانات نو تولید و عرضه می کند.

پژو 207 اتوماتیک سقف شیشه ای با امکانات و ایمنی ارتقا یافته به بازار می آید
در کانال یوتیوب بیت ران پلاس تماشا کنید:

بیت ران - پژو 207 اتوماتیک سقف شیشه ای به منظور پاس کردن استانداردهای 85گانه به سامانه پایش فشار باد تایرها موسوم به TPMS مجهز شد. این سامانه به صورت لحظه ای میزان فشار باد تایرها را سنجیده و در صورت کاهش باد هر تایر به راننده هشدار می دهد تا نسبت به تنظیم باد اقدام کند. اضافه شدن این آپشن ضمن افزایش ایمنی، سبب کاهش مصرف سوخت و بهبود کیفیت سواری و همچنین افزایش عمر تایرها می شود.

یکی از امکانات مهم اضافه شده به پژو 207 اتوماتیک سقف شیشه ای ارتقا یافته، سیستم کنترل پایداری الکترونیکی موسوم به ESC است. این سیستم به ارتقای سطح ایمنی آن کمک می کند.

ESC نقش بسیار مهمی در کنترل خودرو در پیچ ها و مسیرهای لغزنده ایفا می کند. در صورت ورود به پیچ با سرعت بالا، سیستم کنترل پایداری به حفظ خودرو در مسیر و جلوگیری از انحراف و واژگونی خودرو کمک بسیار زیادی می کند.

این سیستم با ترمزگیری فعال در چرخ ها و همچنین قطع کردن دریچه گاز، سعی می کند تا خودرو را از شرایط بحرانی خارج کند. همچنین این سیستم براساس زاویه فرمان و سرعت خودرو عمل کرده و در صورتی که شرایط را بحرانی تشخیص دهد، وارد عمل می شود.

در کانال یوتیوب بیت ران پلاس تماشا کنید:

سیستم ESC به صورت پیش فرض در پژو 207 اتوماتیک سقف شیشه ای روشن و فعال است. اما برای خاموش کردن موقت آن یک کلید روی داشبورد تعبیه شده است. حالت Esc off تا سرعت 50 کیلومتر برای راننده مهیاست و در سرعت های بالاتر از این میزان، ESC به دلایل ایمنی مجدد وارد مدار می شود.

به موجب ESC، سامانه دیگری موسوم به کنترل کشش TCS نیز به پژو 207 اتوماتیک سقف شیشه ای ارتقایافته اضافه شده است. این سیستم با جلوگیری از هرزگردی چرخ ها در هنگام شروع حرکت در مسیرهای لغزنده، از سرخوردن جلوگیری می کند.

سیستم HSA یا کمکی شروع حرکت در سربالایی هم یکی از کاربردی ترین امکانات اضافه شده به پژو 207 اتوماتیک سقف شیشه ای ارتقایافته است.

عملکرد آن بدین صورت است که هنگام شروع حرکت در سربالایی، برای حدود سه ثانیه ترمز خودرو را نگه داشته تا مانع از حرکت به سمت عقب شود.

در این چند ثانیه راننده فرصت دارد، ترمز را رها کند و پدال گاز را بفشارد تا خودرو به جلو حرکت کند. لازم به ذکر است، این سیستم در سرازیری و در صورتی که راننده قصد حرکت به سمت عقب هم داشته باشد، مانع از حرکت رو به جلو می شود.

در کانال یوتیوب بیت ران پلاس تماشا کنید:

پژو 207 اتوماتیک سقف شیشه ای ارتقایافته به سیستم ترمز کمکی (ترمز هوشمند) HBA هم مجهز شده است. عملکرد این سیستم به این صورت است که در صورت ترمزگیری های شدید و ناگهانی که معمولا در شرایط بحرانی رخ می دهد، فشار هیدرولیکی نیروی ترمز را در کسری از ثانیه به بیشترین حالت ممکن رسانده تا خودرو در فاصله کمتری متوقف شود.

با به کارگیری این سیستم در تمام کشورها مزایای بسیار خوبی حاصل شده است. اما باید در نظر داشت، رعایت قوانین ایمنی در رانندگی همواره در اولویت است.

جدا از این موارد، پژو 207 اتوماتیک سقف شیشه ای پیش تر به دی لایت یا همان چراغ روشنایی در روز مجهز بود. اما با هدف پاس کردن استانداردهای 85گانه چراغ پوزیشن عقب نیز به صورت هم زمان با چراغ روز روشن می شود.

همچنین ایران خودرو پژو 207 اتوماتیک سقف شیشه ای ارتقایافته را با آیینه الکتروکرومیک و حساس به نور عرضه می کند. این در حالی است که این آپشن روی نسخه های قدیمی تر وجود نداشت. این خودرو از این پس با روکش صندلی جدیدی راهی بازار می شود که ترکیبی از چرم و پارچه است که فضای کابین را زیباتر جلوه می دهد.

یکی از الزامات استانداردهای 85گانه، نشانگر تعویض دنده بهینه یا همان سیستم GSI است که از این پس روی پژو 207 اتوماتیک سقف شیشه ای ارتقایافته نیز تعبیه می شود. زمانی که خودرو در حالت تعویض دنده به صورت دستی یا تیپ ترونیک قرار داشته باشد، در جلوآمپر افزایش دنده را به راننده پیشنهاد می دهد.

همچنین به منظور امکان پاس کردن استاندارد محافظت از عابر پیاده در پژو 207 اتوماتیک سقف شیشه ای ارتقایافته، تغییراتی در بدنه این خودرو و به خصوص درِ موتور اعمال شده است.

در کانال یوتیوب بیت ران پلاس تماشا کنید:

کی ام سی K7 با خط تولید کرمان موتور خداحافظی کرد / جانشین KMC K7 چیست؟

تسلا Cybertruck پورشه 911 را شکست داد / تحویل سایبرتراک در آمریکا شروع شد

ثبت نام در سامانه یکپارچه دیگر نیازمند بلوکه کردن پول نیست

سورن پلاس XU7P جانشین پژو پارس ایران خودرو شد / قیمت و تجهیزات

قیمت فونیکس اف ایکس در ایران و چین چقدر است؟ / افت فروش FX در چین!

تیگو 8 پرو پرمیوم چرا از خط تولید مدیران خودرو حذف شد؟

منبع: بیت ران
انتشار: 11 آذر 1402 بروزرسانی: 11 آذر 1402 گردآورنده: miniman.ir شناسه مطلب: 2277

به "پژو 207 اتوماتیک سقف شیشه ای با امکانات و ایمنی ارتقا یافته به بازار می آید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پژو 207 اتوماتیک سقف شیشه ای با امکانات و ایمنی ارتقا یافته به بازار می آید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید