پایتخت آثار کپی دنیا کجاست؟

به گزارش مرد کوچک، چین در کوشش است تا از شهرت خود به عنوان پایتخت آثار کپی دنیا بکاهد.

پایتخت آثار کپی دنیا کجاست؟

به گزارش خبرنگاران، رویترز با انتشار گزارشی درباره فعالیت هنرمندان چینی که پیش از این اغلب به کپی آثار مشهور دنیا مشغول بودند، از تلاشی خبر می دهد که این هنرمندان را به سمت خلق آثار دست اول سوق می دهد.

ماو چانیان یکی از 8000 هنرمند نقاشی است که در دافن ـ یک منطقه کوچک ولی با تراکم جمعیت زیاد در نزدیکی هنگ کنگ ـ به کپی کردن آثار هنری غربی مشغول است.

کپی شب پر ستاره ونسان ون گوگ از کارهای اوست.

این هنرمند 32 ساله چینی در حال حاضر مشغول رسیدگی به یک اثر 145 دلاری کپی است که آن را تنها با صرف یک روز از روی یک عکس در گوشی همراه خود کشیده است.

دافن که یک روستای گم نام در بین 300 روستای شالیکار دیگر در چین بود به یک باره پس از اینکه رهبر سابق این کشور به نام دنگ ژیائوپینگ در سال 1978 اقتصاد چین را دچار تحول کرد تنها طی چند سال به یک قطب دنیای کپی آثار نقاشی تبدیل شد. این شهر یک بار بر اساس محاسبات دنیای که اجرا شده دارای 75 درصد فراوری آثار نقاشی رنگ روغن کپی است.

دافن دارای 1200 گالری و مراکز کسب و کار هنری است که 20 هزار نفر را تحت اشتغال دارد. درآمد این شهر در سال 2017 به 601 میلیون دلار رسید.

زمانی که چین چهلمین سالگرد درهای باز را در روز سه شنبه جشن می گرفت، دافن مشغول شمردن ثروت خود است. زیرا درآمد این شهر در سال 2008 به دلیل بحران مالی دنیای و همچنین درخواست نابودی صنعت کپی آثار هنری از طرف خارجی ها، کاهش پیدا نموده است.

کاهش سفارش های برون مرزی موجب شد تا دولت محلی برنامه ای را برای تبدیل دافن به یک مرکز فراورینماینده آثار هنری اصل در نظر بگیرد. با ابلاغ این قانون در دافن، تعداد هنرمندانی که به فراوری آثار هنری خود علاقه مند بودند و از این قانون حمایت کردند هم کم نبود. دافن برای جذب هنرمندان خود 100 میلیون یوان در یک موزه هنری سرمایه گذاری کرد و 268 آپارتمان برای اسکان نقاشان ساخت. این شهر در حال حاضر 300 هنرمند دارد که تنها بر روی خلق آثار هنری اصل با ایده خودشان تمرکز می نمایند.

با این حال یکی از هنرمندان دافن که به مدت 12 سال در این شهر مشغول به کار بوده به آینده آن خوش بین نیست.

او در این زمینه بیان نموده است، خریدارهای بزرگ محصولات ما می دانند که بازار این شهر سابقا بخاطر فروش آثار کپی شهرت داشته و عاقبت خوبی هم نداشته و در حال حاضر همان نقاشان کپی کار، قصد فراوری آثار خود را دارند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 20 اردیبهشت 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: miniman.ir شناسه مطلب: 113

به "پایتخت آثار کپی دنیا کجاست؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پایتخت آثار کپی دنیا کجاست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید