ورود سپاه به عرصه رمزگشایی از نقشه ژنتیک انسانی ، تمایلی نداریم همه مسایل را با مدل جنگ بیان کنیم

به گزارش مرد کوچک، فرمانده کل سپاه با تاکید بر اینکه راه اندازی مرکز تحقیقات ژنتیک نور از جمله دستاورد های مهم سپاه محسوب می گردد، گفت: وقتی می توانیم نقشه ژنتیک انسانی را رمز گشایی کنیم درمان را راحت تر و دقیق تر به انجام می رسانیم.

ورود سپاه به عرصه رمزگشایی از نقشه ژنتیک انسانی ، تمایلی نداریم همه مسایل را با مدل جنگ بیان کنیم

سرلشکر حسین سلامی فرمانده کل سپاه صبح امروز (دوشنبه) در جشنواره باقرالعلوم که در دانشگاه بقیةالله (عج) برگزار گردید، گفت: یک کشور نمی تواند با توسعه جغرافیا عظیم گردد حتی منابع مالی کشور ها هم محدود است، اما شاید تنها بتوان با دانش، ارزش های اضافه نموده جدید به دست آورد.

وی با تاکید بر اینکه علم و آگاهی دامنه های عظمت یک کشور را گسترش می دهد، اضافه کرد: اگر ذخایر علمی یک کشور رشد یابد جامعه عظیم می گردد؛ در حالی که بیشتر جنبه های سیاسی، مالی یا فرهنگی را عامل استقلال ملت ها در نظر می گیرند، اما استقلال علمی منشا اقتدار یک ملت است.

فرمانده کل سپاه با بیان اینکه هر آنچه سیطره بیگانگان را بر شئون جامعه ما زیاد کند وابستگی است، گفت: دشمنانی داریم که همیشه کوشش می نمایند ما را کوچک و عقب نگاه دارند، زیرا کشوری که عقب باشد ضعیف خواهد شد و مجبور به تسلیم می گردد. اما اگر کشور از سلطه علمی بیگانه خارج و احتیاج های اساسی را در درون خود فراوری کند حتی اگر در محاصره دنیای هم قرار گیرد، زنده می ماند و رشد می یابد.

سرلشکر سلامی در ادامه با بیان اینکه برای جوان بودن یک جامعه باید هر روز شاخصه جدید و تفاضل و رجحان جدیدی یافت، گفت: ما می خواهیم مستقل باشیم و در علم استقلال داشته باشیم در کنار آن، استقلال در سلامت هم مهم است.

وی با بیان اینکه امروز دشمنان با تحریم های ظالمانه حتی دارو به ما نمی دهند و دانشمندان ما را ترور می نمایند، تاکید نمود: زمانی که فردی به دلیل حرکت در فضای علمی ترور می گردد به این معناست که دشمن رشد و اقتدار علمی ما را هدف قرار داده و هر نقطه ای که دشمن بر روی آن تمرکز می نماید نقطه قوت ما است؛ دستیابی به این مهم که دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله پیشران و پرچم دار رشد علمی و پیشرفت های شتاب دار و نوین پزشکی در سطح ایران و دنیا باشد از این منطق سرچشمه می گیرد.

فرمانده کل سپاه با تاکید بر اینکه انتظار داریم این کوشش ها در جهات متنوع با افق های بلند طراحی و دنبال گردد، گفت: علم امکان تسلط و چیرگی ایجاد نموده، به کشور عزت می بخشد و استقلال را به طور کامل تفسیر می نماید.

سرلشکر سلامی با تاکید بر اینکه راه اندازی مرکز تحقیقات ژنتیک نور از جمله دستاورد های مهم سپاه محسوب می گردد، گفت: وقتی می توانیم نقشه ژنتیک انسانی را رمز گشایی کنیم درمان را راحت تر و دقیق تر به انجام می رسانیم، از این رو نباید از دنیا عقب بمانیم.

وی با تاکید بر اینکه امروز دشمنان همه عرصه ها از دارو، غذا، آب و درمان را عرصه جنگ با ما قرار داده اند، گفت: ما تمایلی نداریم همه مسایل را با مدل جنگ بیان کنیم، اما این اقدام امروز توسط دشمن اجرا شده است و با همت و کوشش می توان تهدید دشمنان را به عرصه رشد و پیشرفت تبدیل کرد.

فرمانده کل سپاه در سرانجام با تقدیر از کوششگران عرصه علمی در سپاه و دست اندرکاران راه اندازی مرکز جامع ژنتیک نور، گفت: سپاه با دستیابی به افتخارات علمی و پیشرفت های تکنولوژی، قله های مرتفعی را تسخیر و افتخارات جدیدی را به آلبوم افتخارات ایران اسلامی اضافه می نماید.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 30 دی 1399 بروزرسانی: 30 دی 1399 گردآورنده: miniman.ir شناسه مطلب: 1352

به "ورود سپاه به عرصه رمزگشایی از نقشه ژنتیک انسانی ، تمایلی نداریم همه مسایل را با مدل جنگ بیان کنیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ورود سپاه به عرصه رمزگشایی از نقشه ژنتیک انسانی ، تمایلی نداریم همه مسایل را با مدل جنگ بیان کنیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید