هواوی یک کامپیوتر دسکتاپ با تراشه اختصاصی را روانه بازار چین کرد

به گزارش مرد کوچک، طی چند سال گذشته، هواوی از طریق یکی از زیرمجموعه های خود به نام HiSilicon پیروز شده تراشه های متنوعی را برای انواع و اقسام گجت ها تولید کند و با این کار، توانسته وابستگی خود به شرکت های آمریکایی مانند کوالکام را کاهش دهد. حالا به نظر می رسد هواوی یک کامپیوتر دسکتاپ مبتنی بر تراشه اختصاصی خود را روانه بازار چین کرده است.

هواوی یک کامپیوتر دسکتاپ با تراشه اختصاصی را روانه بازار چین کرد

یک کانال یوتیوب هنگ کنگی این کامپیوتر ساخت هواوی را خریداری کرده و آن را مورد بررسی قرار داده است. این کامپیوتر از تراشه 7 نانومتری کانپنگ 920 مبتنی بر معماری ARM v8 بهره می برد. این تراشه 8 هسته ای سرعت 2.6 گیگاهرتز را به ارمغان می آورد و در این میان باید به مادربرد D920S10 هواوی هم اشاره کنیم.

این کامپیوتر از 16 گیگابایت حافظه رم، منبع تغذیه 200 واتی، هارد 256 گیگابایتی و کارت گرافیک Radeon RX550 بهره می برد. فردی که این ویدیو بررسی را آپلود کرده، گفته که آن ها برای خرید این سیستم 1068 دلار پرداخت کرده اند که برای یک کامپیوتر دارای مشخصات معمولی قیمت بسیار بالایی محسوب می شود.

این سیستم آزمایش مربوط به رندر در محیط برنامه Blender را در عرض 11 دقیقه و 47 ثانیه به اتمام رسانده است. طبق این ویدیو، کامپیوتر هواوی موردنظر بیشتر مناسب کارهای سبک در اداره ها است. با این حال، باید به ضعف مهم تر این سیستم اشاره کنیم.

این کامپیوتر هواوی با سیستم عامل چینی UOS به دست کاربر می رسد که یکی از توزیع های لینوکس به حساب می آید. بر اساس ویدیو منتشر شده، آن ها برای بهره گیری از اپ استور این سیستم عامل ناچار به پرداخت 114 دلار شده اند. حتی با این کار، نتوانسته اند به نرم افزارهای معروفی مانند برنامه های شرکت ادوبی دسترسی پیدا کنند. همچنین این موضوع که تراشه موردنظر قادر به اجرای برنامه های 32 بیتی نیست، این مشکل را تشدید کرده است.

حداقل با توجه به شرایط فعلی، کاربران چینی احتمالا برای خرید این کامپیوتر دسکتاپ هواوی عجله نخواهند کرد. مهم ترین مشکل این کامپیوتر، همان مشکل اصلی گوشی های جدید این شرکت است: فقدان نرم افزارهای مورد نیاز. حتی اگر بهترین تراشه ها مورد استفاده قرار بگیرند، گجت ها در صورت فقدان نرم افزارهای مناسب نمی توانند توجه زیادی را جلب کنند.

منبع: Android Authority

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 16 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: miniman.ir شناسه مطلب: 1084

به "هواوی یک کامپیوتر دسکتاپ با تراشه اختصاصی را روانه بازار چین کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هواوی یک کامپیوتر دسکتاپ با تراشه اختصاصی را روانه بازار چین کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید