فروش سری آیفون 13 در چین هر روز در حال افزایش است

به گزارش مرد کوچک، طبق گزارش های منتشر شده، به نظر می رسد فروش گوشی های سری آیفون 13 در کشور چین با سرعت بسیار زیادی در حال افزایش است و روز به روز هم به تعداد آن ها افزوده می گردد.

فروش سری آیفون 13 در چین هر روز در حال افزایش است

از زمانی که اپل از گوشی های سری آیفون 13 رونمایی کرد تا به امروز خبرهای زیادی را شنیدیم مبنی براینکه توان تأمین نمایندگان در تأمین قطعات لازم برای ساخت آیفون و در نتیجه پاسخ به تقاضای فوق العاده زیاد مشتریان کافی نبود. به همین دلیل شاهد افزایش تقاضا و کاهش تعداد گوشی مورد احتیاج برای فروش بودیم که اپل را با مشکل روبرو کرد. این موضوع هم نه تنها یک بازار خاص بلکه کل بازارهای دنیا را درگیر خود کرد و تقریبا در بسیاری از جاها اپل نتوانست به تعدادی که باید، آیفون 13 ارسال کند.

این طور که به نظر می رسد، گوشی های سری آیفون 13 که از اینترنت 5G هم پشتیبانی می نمایند و قابلیت های خوبی به نسبت نسل گذشته به آن ها اضافه شده آن قدر برای کاربران مجذوب کننده بودند که آن ها ترجیح دادند تا زمان رفع شدن مشکل منتظر بمانند تا اپل بتواند در تعداد انبوه به منطقه آن ها گوشی ارسال کند. همین موضوع یعنی در حال حاضر اپل در بازار شرایط بسیار خوبی از لحاظ فروش دارد و قطعا در آینده هم به این فرایند رو به رشد خود ادامه می دهد.

در حال حاضر متأسفانه نمی دانیم در آخرین سه ماه سال گذشته میلادی، تعداد فروش گوشی های آیفون در بازارهای بین المللی چقدر است چون داده در این رابطه در اختیار نداریم. هر چند طبق گزارش های منتشر شده از مؤسسه تحقیقاتی Counterpoint Research، اپل در بازار کشور چین به مدت 6 هفته متوالی (منتهی با سرانجام سال) توانست از لحاظ فروش گوشی هوشمند در صدر جدول قرار داشته باشد.

همان طور که مشاهده می کنید، فزونی اپل به نسبت اوپو و ویوو در ابتدا خیلی فاحش نبود و حتی در مقطعی این دو شرکت چینی توانستند عملکرد بهتری در فروش داشته باشند. اما هرچه به سرانجام سال نزدیک شدیم، شرکت آمریکایی توانست به قدری خوب ظاهر گردد که در نهایت با اختلاف معناداری در صدر نهاده شد. ویوو طی چند هفته توانست فزونین شرکت فروشنده گوشی موبایل در کشور چین باشد و در مقطعی هم اوپو بین این شرکت و اپل نهاده شد اما وقتی به سرانجام سال رسیدیم، دو شرکت چینی تقریبا در یک رده نهاده شدند و تخفیف عالی که اپل روی گوشی های سری آیفون 12 و 13 اعمال کرد باعث شد چنین نتیجه ای در نهایت رقم بخورد.

طبیعتا احتیاجی نیست که به چنین چیزهایی اشاره کنیم اما می دانید که چین بزرگ ترین بازار گوشی های هوشمند به شمار میرود و قطعا این منطقه باید برای اپل از اهمیت بسیار بالایی برخوردار باشد. به خصوص اینکه بخواهیم ایالات متحده را هم به آن اضافه کنیم که یک بازار بزرگ دیگر در دنیا به شمار میرود و گوشی های آیفون هم همواره در آن فروش بسیار خوبی داشتند. بنابراین اپل هر استراتژی در سر دارد باید در پیش بگیرد تا بتواند آیفون 13 یا به طور کلی هر محصول دیگری را در چین و آمریکا به فروش برساند چون موفقیت در این بازارها، موفقیت در سراسر دنیا را هم در پی خواهد داشت.

اپل در سه ماه سوم سال 22021 در رده پنجم از لحاظ فروش گوشی در کشور چین قرار داشت که در سه ماه بعد یعنی سه ماه آخر توانست خود را به رده چهارم برساند. اما نبود هواوی به عنوان تهدیدی برای این شرکت و ناتوانی سامسونگ در عرضه محصولی ارزشمند و خوب باعث شد اپل بتواند یک دوره کاملا بدون تهدید را در پیش داشته باشد و قطعا هم اپل شرکتی نیست که از این فرصت به برترین شکل ممکن برای خود استفاده نکند.

همان طور که از قبل هم انتظار می رفت، گوشی های سری آیفون 13 در کشور چین فروش بسیار خوبی داشتند که بخش اعظمی از آن به خاطر مدل استاندارد یعنی آیفون 13 بود. چند سالی هست که گوشی های مدل استاندارد اپل فروش بی نظیری در سراسر دنیا دارند و اگر به همین صورت پیش برویم قطعا یک سال دیگر هم این مدل می تواند پرفروش ترین گوشی سال لقب بگیرد. پرفروش ترین گوشی بعدی هم قدرتمندترین و گران قیمت ترین آیفون موجود یعنی آیفون 13 پرو مکس بود که تقریبا نصف آیفون 13 فروش داشت. این نشان می دهد اپل حتی در فروش گران ترین گوشی خود هم اصلا کار سختی ندارد و می تواند کاربران را به خرید متقاعد کند. در رده سوم هم آیفون 13 پرو نهاده شده که کمی کمتر از مدل پرو مکس فروش داشته است. اما در رده آخر شاهد حضور آیفون 13 مینی هستیم که طبیعتا رده ای بهتر از این برایش پیش بینی نمی شد. این گوشی تنها 5 درصد از فروش آیفون ها در کشور چین را تشکیل داد و این اصلا آمار خوبی نیست و نشان می دهد اپل حق دارد که سال آینده می خواهد این گوشی را بازنشسته و مدل مکس را جایگزین آن کند.

با این تفاسیر گوشی های سری آیفون 13 توانستند از لحاظ فروش در بازار چین، گوشی های نسل گذشته خود را پشت سر بگذارند. اگرچه سال جاری کل دنیا به خاطر کمبود تراشه با مشکل روبرو شده است اما توجه ویژه TSMC به شرکت آمریکایی سبب شد اپل در فروش گوشی مشکل خاصی نداشته باشد اما برای اینکه رکوردشکنی کند قطعا باید منتظر باشد تا اندکی از سال 2022 بگذرد و ببینیم آیا شرایط تراشه بهتر می گردد یا خیر. اگر همه چیز خوب پیش برود و زنجیره تأمین هم مشکل خاصی نداشته باشد، این امکان وجود دارد که اپل در سال 2022 از لحاظ فروش گوشی در بسیاری از منطقه ها و در بسیاری از فصل ها حتی از سامسونگ هم پیش بیفتد.

منبع: PhoneArena

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 13 اسفند 1400 بروزرسانی: 13 اسفند 1400 گردآورنده: miniman.ir شناسه مطلب: 1953

به "فروش سری آیفون 13 در چین هر روز در حال افزایش است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فروش سری آیفون 13 در چین هر روز در حال افزایش است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید