همدان، بازدید از جاذبه های تاریخی استان همدان 60 درصد افزایش یافت

به گزارش مرد کوچک، معاون گردشگری استان همدان گفت: از 28 اسفند تا انتها روز سیزدهم فروردین ماه 359 هزار و 605 نفر در هتل، هتل آپارتمان، مدارس، مهمانپذیر و خانه مسافرهای استان اقامت داشتند که این میزان اقامت در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 127 درصد افزایش یافت.

همدان، بازدید از جاذبه های تاریخی استان همدان 60 درصد افزایش یافت

علی خاکسار در گفت وگو با خبرنگار خبرنگاران در همدان گفت: از 28 اسفندماه تا سرانجام روز سیزدهم فروردین یک میلیون و 298 هزار و 965 نفر از جاذبه های تاریخی، طبیعی، فرهنگی و دست ساز استان همدان بازدید کردند.

وی اضافه نمود: در 15 روزه تعطیلات نوروزی سال جاری بازدید از جاذبه های تاریخ، طبیعی، فرهنگی و دست ساز استان همدان نسبت به مدت مشابه در سال گذشته 60 درصد افزایش یافته است.

خاکسار بیان نمود: از 28 اسفند تا سرانجام روز سیزدهم فروردین ماه 359 هزار و 605 مسافر نوروزی در هتل، هتل آپارتمان، مدارس، مهمانپذیرها و خانه مسافرهای استان همدان اقامت داشتند.

معاون جهانگردی میراث فرهنگی، صنایع دستی و جهانگردی استان همدان ابراز کرد: در 15 روز تعطیلات نوروزی سال جاری اقامت در مراکز اقامتی استان همدان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 127 درصد افزایش یافت.

خاکسار با اشاره به اینکه سال جاری نحو ارائه خدمات به مسافران و جهانگردان مطلوب بود، توضیح داد: تبلیغات حوزه جهانگردی همدان به خوبی انجام می شد و اغلب برنامه های نوروزی با موضوع همدان 2018 بود.

وی تأکید کرد: در نوروز سال جاری 235 برنامه نوروزگاهی در سراسر استان برگزار گردید که مسافران بسیاری از این برنامه های استقبال کردند.

به گزارش خبرنگاران، همدان در سال 2018 پایتخت جهانگردی آسیا است که به فراخور این موضوع وزرای 34 کشور آسیایی در تیرماه سال جاری به همدان سفر می نمایند و در آبان ماه نیز شرکت سیاحتی علیصدر میزبان اجلاس اعضای وابسته سازمان جهانی جهانگردی است. در کنار توسعه و ایجاد زیرساخت های جهانگردی این دو رویداد مهم ظرفیت مناسبی برای ایجاد اشتغال پایدار، جذب جهانگرد خارجی و داخلی و جذب سرمایه گذار در حوزه جهانگردی است.

ع

منبع: تسنیم
انتشار: 31 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: miniman.ir شناسه مطلب: 960

به "همدان، بازدید از جاذبه های تاریخی استان همدان 60 درصد افزایش یافت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "همدان، بازدید از جاذبه های تاریخی استان همدان 60 درصد افزایش یافت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید