برترین زمان سفر به بالی ، زیباترین جزیره اندونزی

به گزارش مرد کوچک، جزیره بالی از جاهایی است که در سال های اخیر محبوبیت زیادی میان مسافران پیدا نموده است. این جزیره یکی از 10 مقصد برتر استوایی در دنیا محسوب می گردد که هم طبیعت ساحلی و بسیار زیبایی دارد و هم معابد بی شمار آن با مجسمه های بودا، گردشگران را به وجد می آورد. اگر دوست دارید بدانید برترین زمان سفر به بالی زیباترین جزیره اندونزی را بدانید، با مجله گردشگری خبرنگاران همراه شوید.

برترین زمان سفر به بالی ، زیباترین جزیره اندونزی

آب و هوای بالی

بالی در فاصله 8 درجه ای جنوب خط استوا قرار گرفته است و همین نزدیکی به استوا باعث شده تا دمای هوا در طول سال در این جزیره تغییر زیادی نداشته باشد. با این حال در این جزیره شاهد دو فصل مرطوب و خشک خواهید بود. بیشتر روزهای سال میانه دما در بالی 28 درجه است؛ دمایی که برای گشت و گذار مناسب است و اصلا آزاردهنده نیست.

اگر برای سفر خود نگران شرایط آب و هوایی در این جزیره هستید باید خیالتان را راحت کنیم که آب و هوای بالی در سال خیلی گرم یا خیلی سرد نمی گردد. فقط به یاد یادشته باشید که در تابستان اگرچه دمای هوا بالا نیست، اما رطوبت زیاد است و ممکن است آزاردهنده باشد.

محبوبیت این جزیره باعث شده تا در روزهای شروع سال نو میلادی و عید پاک بسیار شلوغ باشد. بهتر است در این تعطیلات به بالی سفر نکنید و زمان خلوت تری برای سفر خود انتخاب کنید؛ چرا که قیمت رزرو هتل های بالی و پروازها در این زمان گرانتر هستند.

برترین زمان سفر به بالی

فصل خشک بالی، بین ماه های آوریل تا اکتبر است. این برترین زمان برای لذت بردن از سواحل و آفتاب گرفتن محسوب می گردد. بارندگی ها بین نوامبر و مارس به بیشترین حد خود می رسد و بیشتر به صورت رگبارهای کوتاه است که زود بند می آید. ممکن است چندین روز بارندگی در این ایام رخ دهد، اما باز آنقدرها هم که از نام فصل مرطوب برداشت می گردد، پربارش نیست.

برترین زمان سفر به بالی، بستگی به هدف شما از سفر به بالی دارد. برای غواصی و شنا، برترین زمان بین آوریل و اکتبر است، اما برای موج سواری، بین آوریل و سپتامبر زمان بهتری به شمار می رود. آوریل زمان مناسبی برای سفر به بالی است، زیرا می توانید از شرکت در جشنواره روح که در اوبود (Ubud) برگزار می گردد، بذت ببرید. این بزرگترین جشنواره یوگا، موسیقی و هنر در آسیا است.

های سیزن یا اوج سفر در بالی، شلوغ ترین و گران ترین زمان سفر به بالی است، طوری که قیمت هتل ها تا 50 درصد افزایش پیدا می نماید. اگر از شلوغی فرار می کنید و نمی خواهید در این زمانسفر کنید، زمان هایی غیر از جولای، آگوست، دسامبر و ژانویه را برای سفر به بالی انتخاب کنید. اگر های سیزن را ترجیح می دهید، باید از مدتها قبل بلیط هواپیما بالی و هتل خود را رزرو کنید.

فوریه تا آوریل، لو سیزن یا فصل کم جهانگرد بالی است. در این زمان بالی بسیار خلوت و آرام می گرددو قیمت هتل، هاستل و ویلا نیز ارزانتر از هر زمان دیگری است.

شولدر سیزن یا زمانی که آب و هوا خوب است و در عین حال جهانگردان هم کمتر هستند، ماه های فوریه تا ژوئن و سپتامبر تا نوامبر است که قیمت ها متعادل می شوند. اما با این وجود باز هم بهتر است زودتر برای رزرو هتل و پرواز اقدام کنید.

برترین زمان سفر به کانگو | Canggu

شهر کانگو یک شهر ساحلی کوچک در بالی است که سبک زندگی سنتی در آن جریان دارد. از ماهیگیرانی که صید خود را در ساحل می فروشند تا شالیزارهای برنج، این شهر را به مقصدی محبوب تبدیل می نماید. سواحل کانگو دارای شن آتشفشانی به رنگ خاکستری یا سیاه است. گرچه قدم زدن روی این شن ها شاید خیلی جالب نباشد، اما جهانگردان از موج سواری در آبها بسیار لذت می برند.

برای تجربه آب و هوای خوب در شهر کانگو، بین ژوئن و آگوست به این شهر بروید که رطوبت و بارندگی نیز در کمترین اندازه خود باشد. این زمان، اوج سفر به کانگو است، پس انتظار قیمت های بالا را داشته باشید.

لو سیزن در کانگو بین ژانویه و آوریل، اکتبر و نوامبر است که هزینه سفر به بالیهم کمتر است. هم آب و هوا برای انجام همه تفریحات مناسب است، و هم می توانید از تخفیف ها بهره ببرید. شولدر سیزن در کانگو بین ماه های می تا ژوئن، سپتامبر تا اکتبر است که بارندگی و رطوبت کم می گردد، بعلاوه مسافر زیادی هم به این شهر سفر نمی نماید.

برترین زمان سفر به اوبود | Ubud

اوبود در ارتفاعات بالی قرار گرفته است، در میان شالیزارهای پلکانی برنج و جنگل های بارانی سرسبز که این منطقه را بسیار تماشایی می نماید. اوبود، مکان ایده آلی برای بازدید از معابد باستانی، موزه ها، گالری ها و مکان های فرهنگی بالی است.

برترین زمان بازدید از اوبود، بین ژوئن و اکتبر است که دمای هوا متعادل می گردد و رطوبت در کمترین اندازه خود قرار گرفته است. از آنجا که این شهر در ارتفاع قرار گرفته، صبح ها و عصرها هوا سرد می گردد، بنابراین بهتر است لباس گرم همراه داشته باشید.

از نوامبر، دمای هوا، رطوبت و بارندگی افزایش پیدا می نماید. مارچ، گرمترین ماه سال در اوبود است که رطوبت هوا هم زیاد می گردد. ژانویه زمانی است که بارندگی های زیاد همراه با رگبار و رعد و برق در این شهر تجربه می کنید.

برترین زمان سفر به اولواتو | Uluwatu

اولواتو در بالی برای موج سواری بسیار محبوب و مشهور است. این شهر روی صخره ای در جنوب غربی بالی قرار گرفته است. منظره ها استثنایی، سواحل زیبا و طبیعت بکر، این شهر را به مکانی مطلوب برای گردش تبدیل می نماید.

بین ماه های مارچ و می، این شهر برترین آب و هوا را دارد. آسمان آفتابی و بارش های کم که شرایط را برای انواع فعالیت ها فراهم می نماید. بنابراین، این زمان ها اولواتو بسیار شلوغ است و قیمت ها بالاست. باد و بارندگی در سپتامبر و فوریه افزایش می یابد، به همین دلیل جهانگردان کمتری در این فصل به این منطقه می فرایند.

برترین زمان سفر به بالی برای تماشای طبیعت

هر زمان از سال به بالی سفر کنید، برای لذت بردن از طبیعت بی نظیر آن، مناسب است، اما در فصل خشک راحت تر می توانید از منظره ها لذت ببرید. بین آوریل و اکتبر، بارندگی و رطوبت کمتر است و برترین زمان برای گشت و گذار در جزیره به شمار می رود.

در این زمان جهانگردان زیادی به بالی سفر می نمایند، پس انتظار جمعیت زیاد و قیمت های بالا را داشته باشید. اما اگر دنبال زمان خلوتی بالی هستید، بین مارس و می را برای سفر انتخاب کنید که هم جزیره آرامتر است، و هم قیمت ها پایین می آید. به طور کلی شرایط آب و هوای بالی در ماه های مختلف سال به توضیح زیر است:

ژانویه در بالی

در ژانویه، جهانگردانی که برای کریسمس سفر نموده بودند، از جزیره خارج می شوند و تقریبا جزیره خلوت می گردد. در این ماه، بارندگی ها بسیار شدید است و اگر در ارتفاعات قرار بگیرید، سیل آسا خواهد بود. میانگین دما در این ماه، 30 درجه سانتیگراد است، اما رطوبت بسیار زیاد می گردد. پس از هفته اول ژانویه، شولدر سیزن یعنی آب و هوای خوب و حضور کمتر جهانگردان شروع می گردد.

فوریه در بالی

در این ماه هم هنوز دما و رطوبت بالاست و هم رگبار و بارندگی زیاد است. در عین حال گرمای آفتاب را حس می کنید، بسیار شبیه آب و هوا در ماه ژانویه خواهد بود. کم کم تعداد جهانگردان که کم می گردد، می توانید اقامتگاه هایی با قیمت مناسبتر پیدا کنید.

مارچ در بالی

در این ماه بارندگی ها کم و رطوبت کاهش پیدا می نماید و کم کم هوا گرم و آفتابی می گردد. با شروع ماه مارچ، کم کم لو سیزن با فصل کم جهانگرد شروع می گردد، بنابراین می توانید از هتل های بالی را ارزانتر رزرو نموده و از خلوتی جزیره بهره ببرید. این ماه گزینه خوبی برای تجربه سفر ارزان به بالی به شمار می رود.

آوریل در بالی

هوا در آوریل بسیار مطبوع است و رطوبت در کمترین حد خود قرار گرفته است. دما کمی بالاست، اما چون رطوبت کم می گردد، گرما قابل تحمل تر خواهد بود. احتمال بارندگی نیز در این ماه بسیار کمتر شده و نگرانی بابت کنسلی تفریحات نخواهید داشت. بعضی جهانگردان در این ماه به بالی سفر می نمایند تا در جشنواره روح شرکت نمایند. البته این فصل نیز خیلی ارزان در بالی محسوب نمی گردد.

می در بالی

آب و هوای بالی در ماه می بسیار خوب است. این فصل در بالی خشک و زمان مناسبی برای کوهنوردی و پیاده روی به شمار می رود. تعداد جهانگردان در این ماه زیاد نیست، اما تا سرانجام ماه افزایش می یابد. قیمت ها در این ماه معقول هستند. بنابراین در کنار آب و هوای خوب می توانید سفر به بالی را ارزان تجربه کنید.

ژوئن در بالی

این ماه آب و هوای بسیار خوبی دارد. هم آفتاب، هم بارش حداقلی و هم رطوبت کم را در ماه ژوئن شاهد خواهید بود. موج سواری در بالی و آفتاب گرفتن باعث شلوغی جزیره در این ماه می گردد. با سرانجام یافتن ماه ژوئن، های سیزن شروع شده و قیمت ها رو به افزایش می فرایند.

جولای در بالی

این ماه آب و هوای ساحلی بسیار عالی است و با آسمان آفتابی و بارندگی کم روبرو خواهید شد. سواحل بالی، رستوران ها و هتل ها شلوغ می شوند و جزیره پر از جهانگرد می گردد. هزینه سفر به بالی در این ماه با توجه به آب و هوا گرانتر از ماه های دیگر خواهد بود.

آگوست در بالی

در این ماه رطوبت و باران در کمترین حد خود است و نسیم ملایمی می وزد. با توجه به شرایط آب و هوایی این ماه نیز فصل اوج سفر در بالی محسوب می گردد. از این رو گزینه مناسبی برای سفر ارزان به بالی نخواهد بود.

سپتامبر در بالی

این ماه زمان ایده آلی برای سفر به بالی محسوب می گردد. جهانگردان جزیره را ترک نموده اند و فصل اوج سفر تمام شده و آب و هوا نیز هنوز خوب است. بارندگی ها احتمالا بیشتر خواهد بود، اما مزاحمتی برای اقامت شما ایجاد نمی نماید.

اکتبر در بالی

در این ماه بارندگی ها و رطوبت بیشتر می گردد و در کنار گرما، شاید کمی تحمل هوا را سخت کند. ازدحام جمعیت بسیار کم می گردد و می توانید تخفیف های ویژه ای برای اقامت در بالی در این ماه به دست آورید.

نوامبر در بالی

بارندگی ها همچنان زیاد و رطوبت بالاست، اما بارش ها کوتاه مدت هستند و اختلالی در برنامه های سفر و بازدید از جاذبه های بالی ایجاد نمی نماید. در این ماه هنوز می توانید از ساحل آفتابی بهره ببرید، جهانگردان کمتری در جزیره هستند و قیمت ها به نسبت کمتر است.

دسامبر در بالی

نیمه اول این ماه خلوت و آرام است، اما با نزدیک شدن به کریسمس، کم کم جهانگردان به این جزیره روانه می شوند. بنابراین هزینه خرید بلیط بالی و رزرو هتل و … در این ماه بالاتر می رود. در ماه همچنان شاهد بارندگی خواهید بود، اما با رگبارهای کوتاه همراه است و هوا به سرعت بهتر می گردد.

سفر رویایی به بالی

همانطور که گفتیم، هر زمان از سال که به بالی سفر کنید، می توانید تجربه سفری عالی بدست آورید. با توجه به مطالبی که گفته شد، می توانید برترین زمان سفر به بالی را با دیدی بهتر انتخاب کنید. سفر به بالی از سفرهای به یادماندنی خواهد بود. اگر در فصل اوج سفر یا پیک سیزن به بالی سفر می کنید، حتما حواستان باشد که بلیط هواپیما و رزرو هتل خود را زودتر انجام دهید.

اگر تجربه سفر به بالی را داشته اید، با ما به اشتراک بگذارید.

صبا پلاشانی

منبع: فلای تودی
انتشار: 23 مرداد 1401 بروزرسانی: 23 مرداد 1401 گردآورنده: miniman.ir شناسه مطلب: 2096

به "برترین زمان سفر به بالی ، زیباترین جزیره اندونزی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برترین زمان سفر به بالی ، زیباترین جزیره اندونزی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید