موارد شناسایی آنفلوانزا در خوزستان نسبت به هفته قبل 30 درصد افزایش یافت

به گزارش مرد کوچک، سرپرست معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: در هفته گذشته موارد شناسایی آنفلوآنزا در خوزستان نسبت به هفته قبل از آن 30 درصد افزایش یافته است.

موارد شناسایی آنفلوانزا در خوزستان نسبت به هفته قبل 30 درصد افزایش یافت

پژمان بختیاری نیا با اشاره به شیوع آنفلوآنزا با شروع فصل سرما گفت: در 3 هفته اخیر در سطح کشور و استان خوزستان موارد بروز آنفلوآنزا افزایشی بوده و انتظار می رود روند این بیماری در روز ها و هفته های آینده کماکان افزایشی باشد.

او اضافه کرد: در هفته گذشته موارد شناسایی آنفلوآنزا در خوزستان نسبت به هفته قبل از آن 30 درصد افزایش یافته است.

آقای بختیاری نیا می گوید: آنفلوآنزا یک بیماری ویروسی حاد دستگاه تنفسی است که با تب، سردرد، درد عضلانی، تعریق، آبریزش بینی، گلودرد و سرفه بروز پیدا می نماید و اغلب اوقات سرفه شدید برای مدتی ادامه پیدا می نماید، اما سایر نشانه های بیماری بعد از 2 تا 7 روز خود به خود بهبود می یابد.

سرپرست معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با اشاره به سختی تشخیص آنفلوانزا از سایر بیماری های ویروسی دستگاه تنفس یادآور شد که ممکن است آنفلوآنزا در افراد مختلف از سایر بیماری های ویروسی دستگاه تنفس قابل تشخیص نباشد.

به گفته این مقام مسئول اشکال بالینی بیماری فرق دارد و شاید علائمی مثل سرماخوردگی، برونشیت، پنومونی ویروسی و بیماری های حاد غیرقابل افتراق دستگاه تنفسی را نشان دهد. اختلالات دستگاه گوارشی مانند تهوع، استفراغ و اسهال نیز بروز پیدا می نماید، اما ممکن است این بیماری در بچه ها همراه با نشانه های ریوی باشد.

اهمیت آنفلوآنزا در سرعت انتشار همه گیری ها، وسعت و تعداد مبتلایان و شدت عوارض آن به ویژه در ذات الریه ویروسی و باکتریایی است.

خبرنگاران خوزستان اهواز

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 4 آبان 1401 بروزرسانی: 4 آبان 1401 گردآورنده: miniman.ir شناسه مطلب: 2134

به "موارد شناسایی آنفلوانزا در خوزستان نسبت به هفته قبل 30 درصد افزایش یافت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "موارد شناسایی آنفلوانزا در خوزستان نسبت به هفته قبل 30 درصد افزایش یافت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید