محصولات ورشو به زندگی مردم بروجرد گره خورده است، کارخانه فراوری ورقه ورشو احداث می گردد

به گزارش مرد کوچک، نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی از پیگیری طرح احداث کارخانه فراوری ورقه های ورشو در شهرستان بروجرد اطلاع داد.

محصولات ورشو به زندگی مردم بروجرد گره خورده است، کارخانه فراوری ورقه ورشو احداث می گردد

علاءالدین بروجردی در گفت وگو با خبرنگار خبرنگاران به مهم ترین مشکل صنعت ورشوسازی اشاره نمود و گفت: در گذشته ورق ورشو از کشورهای آلمان یا لهستان وارد کشور می شد، در حال حاضر واردات این کالا به دلیل مقرون به صرفه نبودن متوقف شده است و نبود مواد اولیه از مهم ترین مسائل هنرمندان این رشته محسوب می گردد.

او با اشاره به این که در بروجرد محصولات ورشو به زندگی مردم گره خورده است، اظهار کرد: در این منطقه وارد هر خانه ای که بشوید، سماور، پارچ یا محصولی از جنس ورشو وجود دارد، از این رو سیاست تجدید حیات این صنعت، ضرورتی اجتناب ناپذیر است.

بروجردی در ادامه به موضوع آموزش ورشوسازی اشاره نمود و گفت: یکی از برنامه ها برای تجدید حیات صنعت ورشوسازی تدریس این رشته در مراکز آموزش فنی و حرفه ای است.

او اظهار امیدواری کرد با ثبت بروجرد به عنوان شهر ملی ورشو گامی در جهت حمایت از این صنعت و دست اندرکارانش برداشته گردد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، اشتغال زایی و توسعه صنعت گردشگری را از نتایج مهم حمایت از صنعت ورشوسازی اعلام نمود.

او سپس تاکید نمود: رویکرد مجلس حمایت از صنایع دستی است از این رو طرحی که سازمان میراث فرهنگی در این زمینه ارایه دهد، مصوب نمایندگان خواهد بود.

منبع: میراث آریا
انتشار: 26 شهریور 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: miniman.ir شناسه مطلب: 273

به "محصولات ورشو به زندگی مردم بروجرد گره خورده است، کارخانه فراوری ورقه ورشو احداث می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "محصولات ورشو به زندگی مردم بروجرد گره خورده است، کارخانه فراوری ورقه ورشو احداث می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید