عقب نشینی از اجاره پیاده روهای پایتخت

به گزارش مرد کوچک، خبرنگاران : لایحه ساماندهی پیاده روه ها که منتقدانش آن را لایحه پیاده رو فروشی می نامند در صحن شورای شهر تهران فرصت بررسی پیدا نکرد .

عقب نشینی از اجاره پیاده روهای پایتخت

به گزارش خبرنگاران ، لایحه پر حاشیه که چند هفته ای در نوبت بررسی مانده بود ،منتقدان آن هدف اصلی این لایحه را حذف دستفروشان از سطح پیاده روها می دانستند .پیاده روهایی که متعلق به همه مردم است اما با این لایحه بعضی از اصناف می توانند با دادن پول بخشی از آن را به نفع خود تصرف کنند. پیاده روهایی که به دلیل استاندارد نبودن بعضی از شهروندان تهرانی مانند افراد داری معلولیت یا زنان باردار امکان استفاده از آن را ندارند.

لایحه ساماندهی پیاده روها به جز فعالان اجتماعی منتقدان سرسختی نیز در داخل شورا داشت ؛ کمیسیون فرهنگی و اجتماعی و بعضی از اعضای کمیسیون شهرسازی و معماری با رویکرد این لایحه مخالف بودند و انتقاداتی به آن داشتند.

امروز این لایحه قرار بود در صحن شورا بررسی شود اما قبل از بررسی دو عضو شورای شهر تهران خواستار خارج شدن آن از دستور جلسه شدند . به گفته درخواست کنندگان خروج این دستور جلسه طی روزها و هفته های اخیر تماس های زیادی از سوی اساتید دانشگاه، متخصصان و بعضی تشکل های مدنی داشته که درخواست داشتند جلسه ای با حضور منتقدین این لایحه برگزار شود تا آنها نیز نظرات خود را مطرح کنند.

اما موافقان این لایحه معتقد بودند که باید تکلیف این لایحه در صحن مشخص شود و استفاده از پیاده روها بنا به دلایل مختلف به یک واقعیت شهری تبدیل شده است و می بینیم که بعضی ها بدون مجوز از این فضای عمومی استفاده می کنند. شهرداری باید گزارشی ارائه دهد تا ببینیم چند میلیون مترمربع از فضاهای پیاده روها در حال بهره برداری تجاری است بدون آنکه حق مردم و شهر در نظر گرفته شود .

محسن هاشمی هم به شوخی گفت : اعضا نسبت به پیاده روها دچار فوبیا شده اند ، من احساس می کنم که شورا از طرح پیاده روها ترسیده و به همین دلیل یک جلسه هم اندیشی برگزار می کنم تا همه اعضاء در آن حضور داشته باشند و بتوانیم نظرات همه را در آن بشنویم.

در نهایت این لایحه از دستور کار شورا خارج می شود . هرچند مخالفان این لایحه معتقدند مدافعان لایحه اجاره پیاده روها این پینشهاد را به این دلیل مطرح کرده که متوجه شده اند کلیات لایحه در صحن رای نمی آورد و به همین دلیل این عقب نشینی استراتژیک را کرده اند .

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 23 بهمن 1399 بروزرسانی: 23 بهمن 1399 گردآورنده: miniman.ir شناسه مطلب: 1398

به "عقب نشینی از اجاره پیاده روهای پایتخت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عقب نشینی از اجاره پیاده روهای پایتخت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید