صدها هزار یمنی عید ولایت را با راهپیمایی بزرگ جشن گرفتند

به گزارش مرد کوچک، مردم در پایتخت یمن به مناسبت عید غدیر خم به خیابان های صنعاء آمدند و عید ولایت را در سایه پنجمین سال جنگ سعودی-اماراتی جشن گرفتند.

صدها هزار یمنی عید ولایت را با راهپیمایی بزرگ جشن گرفتند

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، هزاران نفر در شهر صنعاء، پایتخت یمن، امروز دوشنبه، به مناسبت عید غدیر خم به خیابان آمدند، و این مناسبت دینی را جشن گرفتند.

شبکه خبری الراستاه با پخش تصاویری زنده از تجمع و راهپیمایی مردمی، گزارش کرد که مردم از سه راستا امروز به خیابان های صنعاء آمدند و عید ولایت را که سالروز ولایت امیرالمؤمنین علی علیه السلام است، جشن گرفتند.

طبق این گزارش، میادین التحریر، پارک الثوره (انقلاب) و میدان السبعین (هفتاد) میزبان صدها هزار یمنی بود که پرچم یمن، شعارهای مناسبتی و پلاکاردهایی علیه آمریکا در دست داشتند.

حمود عباد شهردار صنعاء در سخنرانی خود، این عید بزرگ را به مردم یمن، رهبر انصارالله (انقلاب یمن) و سیاسیون کشورش و همچنین امت اسلامی تبریک گرفت و شعرایی در مدح امیرالمؤمنین شعرخوانی کردند.

عباد در سخنان خود با تمجید از مردم یمن، شرح داد که مردم کشورش و همچنین سران آن از جمله عبدالملک بدرالدین الحوثی (رهبر کنونی انصارالله) برای دین خود فداکاری کرده اند.

شب گذشته نیز گروه های مردمی در صنعاء، در مراسمی که در آن آسمان صنعاء نورافشانی شد، عید غدیر خم را جشن گرفتند.

ص

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 10 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: miniman.ir شناسه مطلب: 414

به "صدها هزار یمنی عید ولایت را با راهپیمایی بزرگ جشن گرفتند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صدها هزار یمنی عید ولایت را با راهپیمایی بزرگ جشن گرفتند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید