ژوراسیک پارک تهران ، نوروز و پارکی برای معرفی دایناسور ها!

به گزارش مرد کوچک، شاید همواره شناخت دایناسورها و حیوانات ماقبل تاریخ برای شما هم جالب بوده باشد! پارک ژوراسیک تهران، اولین پارک علمی و سرگرمیی با مکانی شاد و مهیج است که شما می توانید در کنار سرگرمی، درباره انواع دایناسورها، پرندگیان گوشتخوار و انواع حیوانات ما قبل تاریخ یاد بگیرید! ژوراسیک پارک تهران در میدان سعادت آباد تهران قرار گرفته است و شما می توانید با تهیه بلیط، از آن بازدید کنید. قیمت بلیط های این پارک در روز های عادی 1000 تومان و در آخر هفته 2500 تومان می باشد. پس با ما در مجله گردشگری خبرنگاران همراه باشید برای معرفی پارک ژوراسیک تهران...

ژوراسیک پارک تهران ، نوروز و پارکی برای معرفی دایناسور ها!

مجسمه ها و امکانات موجود در پارک ژوراسیک تهران

مساحت زمین متعلق به این پارک، حدود 30000 متر مربع می باشد که توانسته مجسمه متحرک 28 نوع دایناسور مختلف را در خود بگنجاند. این پارک در اسفند ماه سال 1392 هجری به بهره برداری رسید و از سال 1393 به بعد برای عموم مردم قابل بازدید بود.

نکته مثبت ژوراسیک پارک تهران این است که مجسمه های موجود در آن، در ابعاد واقعی آن ها ساخته شده اند! مجسمه های موجود در ژوراسیک پارک تهران، متحرک هستند و با جلوه ها، صداها و ... ، محیط پارک و مجسمه ها را هر چه بیشتر به دوران ما قبل تاریخ نزدیک تر می نمایند. مجسمه های موجود در این پارک بسیار طبیعی طراحی شده اند و کاملا نزدیک به واقعیت هستند. برای مثال این مجسمه ها قادر هستند تکان بخورند و اعضای بدن خود را تکان دهند.

از این نوع پارک ها فقط در بعضی کشورهای مطرح دنیا و کشورهای اروپایی وجود دارد و پارک ژوراسیک تهران اولین پارک موضوعی استان و یکی از برترین پارک های علمی منطقه می باشد. این پارک علاوه بر مجسمه دایناسورها، روش زندگی آن ها، طریقه خوراک و تغذیه و نام آن ها نیز تعیین شده است.

از دیگر امکانات این پارک می توان به محیط مناسب برای خانواده ها، پارکینگی با فضای کافی جهت پارک 80 خودرو سواری و 6 اتوبوس، فضای اختصاصی و فضایی دلباز، کارگاه ها و اتاق های آموزشی همراه با فیلم، سینما سه بعدی، بوفه و غرفه هایی که در مجموع 500 متر مربع هستند، آبنما و یک کافه مخصوص پارک ژوراسیک تهران به نام ژورا شاپ در آن وجود دارد.

نام ژوراسیک از کجا آمده است؟

شاید برای شما هم جالب باشد که نام این پارک از کجا آمده است. این نام برای اولین بار در رمان پارک ژوراسیک، نوشته مایکل کرایتون (نویسنده تهیه نماینده کارگردان، فیلم نامه نویس، پزشک و تهیه نماینده تلویزیونی بود که بیشتر به علت داستان های علمی تخیلی و تکنو تریلرش شناخته می گردد) به کار رفت. این رمان سه سال بعد، یعنی در سال 1993، به وسیله استیون اسپیلبرگ (کارگردان، تهیه نماینده و فیلم نامه نویس آمریکایی یهودی، برنده 3 جایزه اسکار و یکی از پیروز ترین کارگردانان تاریخ سینما) به فیلم تبدیل شد. این فیلم معروفیت زیادی پیدا کرد و به همین علت پس از آن، پارک های بسیاری در شهرها و کشورهای دنیا این نام را گرفتند. ایران نیز در سال 1393 پارک ژوراسیک خود را به بهره برداری رساند.

منبع: همگردی
انتشار: 19 دی 1401 بروزرسانی: 19 دی 1401 گردآورنده: miniman.ir شناسه مطلب: 2167

به "ژوراسیک پارک تهران ، نوروز و پارکی برای معرفی دایناسور ها!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ژوراسیک پارک تهران ، نوروز و پارکی برای معرفی دایناسور ها!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید