شورای عالی آموزش و پرورش به نوعی مجلس آموزش و پرورش است

به گزارش مرد کوچک، دبیر شورای عالی آموزش و پرورش گفت: یکی از مهمترین اقداماتی که این شورا در دوره های اخیر انجام داده تهیه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش بوده است.

شورای عالی آموزش و پرورش به نوعی مجلس آموزش و پرورش است

به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران، محمود امانی طهرانی، در مصاحبه با رادیو تبادل نظر، در ارتباط با مهمترین فعالیت های این شورا اظهار کرد: شورای عالی آموزش و پرورش به نوعی مجلس آموزش و پرورش است.

وی با بیان اینکه عموماً در این شورا که در دیگر نقاط دنیا نیز وجود دارد عده از افرادی که در حوزه آموزش دارای تخصص، تجربه و صاحب صلاحیت هستند، حضور پیدا می نمایند و سیاست های کلی، خط مشی و اهداف و قوانین مربوط به بحث آموزش و دانش آموزان را تدوین می نمایند، گفت: 10 سال قبل از انقلاب مشروطه در سال 1275 انجمن معارف در کشور ما در همین چارچوب به وجود آمد و در سال 1300 به شورای عالی معارف تغییر نام داد.

امانی طهرانی با بیان اینکه صورتجلسات و مصوبات این شورا از زمان تاسیس تا به امروز وجود دارد، اضافه نمود: دبیر کل این نهاد توسط رئیس جمهور انتخاب می گردد و اعضای این شورا متشکل از افراد حقیقی و حقوقی هستند.

این مقام مسئول در آموزش و پرورش با بیان اینکه این شورا دارای هشت کمیسیون تخصصی است، اضافه نمود: یکی از مهمترین اقدامات این شورا در چند وقت اخیر تهیه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش بود.

امانی طهرانی شرح داد: تهیه این سند از سال 1383 شروع شد و در 1390 نهایی شد و خوشبختانه تا به امروز مورد تایید تعداد زیادی از مسئولان ارشد کشور قرار گرفته است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 14 آبان 1399 بروزرسانی: 14 آبان 1399 گردآورنده: miniman.ir شناسه مطلب: 1202

به "شورای عالی آموزش و پرورش به نوعی مجلس آموزش و پرورش است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شورای عالی آموزش و پرورش به نوعی مجلس آموزش و پرورش است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید