سیستم ردیاب چشمی با دقت مکانی کمتر از یک درجه بینایی ساخته شد

به گزارش مرد کوچک، دکتر محمد رضا ابوالقاسمی دهاقانی، عضو هیأت علمی دانشکده مهندسی هوش مصنوعی دانشگاه تهران و سرپرست ازمایشگاه فناوری های مغز در تبادل نظر با خبرنگاران گفت: تا به امروز محققان کشور و خارج از کشور پیروز شده اند سیستم های مختلف ردیاب چشمی را با فناوری های متفاوت طراحی نمایند و بسازند که اکنون در حال استفاده هستند.

سیستم ردیاب چشمی با دقت مکانی کمتر از یک درجه بینایی ساخته شد

وی با بیان اینکه هر یک از این سیستم ها کاربردهای مختلفی دارند، گفت: این ردیاب چشمی کاربردهای زیادی دارد که در تحقیقات و صنعت می توان از آن بهره مند شد.

سرپرست ازمایشگاه فناوری های مغز گفت: حرکت چشم یکی از مهم ترین پاسخ های رفتاری است که مغز فراوری می نماید و از آن می توان جهت ردیابی توجه مکانی انسان استفاده کرد.

وی با اشاره به کاربرد دستگاه ردیاب چشمی اضافه کرد: ازجمله کاربردهای این دستگاه می توان به استفاده در تبلیغات و بازرگانی و حوزه نورومارکتیگ اشاره نمود.

عضو هیأت علمی دانشکده مهندسی هوش مصنوعی دانشگاه تهران گفت: ما نیز توانستیم ردیاب چشمی را به فراوری برسانیم که از کیفیت بهتری نسبت به نمونه های موجود برخوردار است

وی گفت: دستگاه طراحی شده دارای دقت مکانی کمتر از یک درجه بینایی و دقت زمانی پانصد هرتز است که در آزمایشگاه فناوری های مغز پژوهشکده فناوری همگرا دانشگاه تهران مورد استفاده قرار می گیرد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 8 فروردین 1402 بروزرسانی: 8 فروردین 1402 گردآورنده: miniman.ir شناسه مطلب: 2201

به "سیستم ردیاب چشمی با دقت مکانی کمتر از یک درجه بینایی ساخته شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سیستم ردیاب چشمی با دقت مکانی کمتر از یک درجه بینایی ساخته شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید