تور سریلانکا ارزان: سایه های یک بحران؛ افزایش قیمت ها و گرسنگی در سریلانکا

به گزارش مرد کوچک، مو های او مرتب شانه شده است، اما گونه هایش فرو رفته و رگ هایش روی بدن لاغر او دیده می گردد: مانند بسیاری از سریلانکایی ها، میلتون پریرا و خانواده اش توانایی خرید غذای کافی را ندارند.

تور سریلانکا ارزان: سایه های یک بحران؛ افزایش قیمت ها و گرسنگی در سریلانکا

از سفر با تور سریلانکا ارزان به یکی از زیباترین کشورهای آسیایی سفر کنید و از شهرهای زیبای کلمبو و بنتوتا سریلانکا دیدن کنید.

به گزارش خبرنگاران، در طول بدترین بحران مالی در کشور سریلانکا که منجر به تورم افسارگسیخته و اعتراضاتی شد که هفته گذشته رئیس جمهور را سرنگون کرد، مردم این کشور کمتر خرید می نمایند، کمتر غذا می خورند و کمتر کار می نمایند.

پریرا در خارج از خانه ساده خود در جزیره اسلاو، منطقه فقیرنشین مرکز کلمبو، گفت: زندگی کردن بسیار سخت است، حتی یک قرص نان گران است. اگر یک وعده غذایی بخوریم، دیگری را حذف می کنیم.

با داشتن شش فرزند در خانواده، این پیرمرد 74 ساله گفت برترین چیزی که آن ها در هفته های اخیر توانسته اند تهیه نمایند، تکه های کوچک ماهی بوده است.

او می گوید:، چون پول زیادی نداریم، ماهی ها را به بچه ها و بزرگسالان فقط آب ماهی می خورند.

پسر پریرا، بی جی راجیتکومار، کارگر برق است که ماه هاست کار ندارد. وی گفت: قیمت مواد غذایی هر روز افزایش می یابد. این افزایش قیمت وحشتناک ترین چیزی است که تا به حال با آن روبرو شده ام.

بر اساس آمار های رسمی، تورم مواد غذایی در سریلانکا در سال منتهی به ژوئن به 80.1 درصد رسید.

در یک فروشگاه سبزیجات، ساکنان برای هر کیلوگرم کدو 1000 روپیه (3 دلار) می پردازند که دو برابر سه ماه پیش است. فروشنده می گوید که بعضی از مشتریان او اکنون فقط 100 گرم (3.5 اونس) در هر بار خرید می نمایند.

وی گفت: قیمت ها افزایش یافته است. علت اصلی این است که هیچ راهی برای حمل و نقل آن اقلام وجود ندارد، زیرا سوخت وجود ندارد.

بر اساس برنامه جهانی غذا (WFP)، نزدیک به پنج میلیون نفر - 22 درصد از جمعیت - به یاری غذایی احتیاج دارند.

یک تاجر سریلانکایی به نام جیوا گفت: تامین غذا مسئله ای نیست، اما، چون سوختی وجود ندارد همه چیز گران می گردد.

بازار اصلی سبزیجات عمده فروشی شهر شلوغ است، زیرا خریداران، فروشندگان و باربران با گونی های محصولات دست و پنجه نرم می نمایند. اما تاجران می گویند که تجارت از ماه مارس بیش از نصف کاهش یافته است.

یکی از آن ها گفت: قیمت همه چیز بیش از دو برابر شده است. بعضی از سبزیجات فروخته نشده خراب می گردد و بسیاری از مردم فقیر هر روز پس از بسته شدن بازار می آیند تا مقداری از آن را بردارند.

منبع: فرارو
انتشار: 29 تیر 1401 بروزرسانی: 29 تیر 1401 گردآورنده: miniman.ir شناسه مطلب: 2072

به "تور سریلانکا ارزان: سایه های یک بحران؛ افزایش قیمت ها و گرسنگی در سریلانکا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور سریلانکا ارزان: سایه های یک بحران؛ افزایش قیمت ها و گرسنگی در سریلانکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید