زمان برگزاری نمایشگاه بین المللی گردشگری تهران تغییر کرد

به گزارش مرد کوچک، زمان برگزاری سیزدهمین دوره نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع وابسته تهران از بهمن به اسفند ماه موکول شد.

زمان برگزاری نمایشگاه بین المللی گردشگری تهران تغییر کرد

اگر علاقمند به سفر با بهترین تور لوکس کانادا هستید با ما همراه شوید

دوازده سال از زمان برگزاری نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع وابسته تهران می گذرد. 12 سالی که در آن گردشگری با صنعت هتلداری و صنایع دستی و آداب و رسوم و حتی میراث فرهنگی تلفیق می شد تا جاذبه های گردشگری هر استان نمایش داده گردد. گاهی با کیفیت خوب و گاهی با کیفیت نامناسب. بعضی از اوقات از کشورهای خارجی برای شرکت در آن استقبال می شد و بعضی اوقات هم نه.

گاهی غرفه سازی ها را به عهده یک شرکت و مجری کاربلد می گذاشتند و گاهی هم این شرکت ها و یا حتی استان ها نمی توانستند با غرفه سازی مناسب بازدیدنماینده به سمت خود جذب نمایند.

این نمایشگاه نام گردشگری را به همراه داشت و بنابراین همه فعالان گردشگری در آن حضور پیدا می نموده اند از آژانس های مسافرتی که دنبال فروش تور و معرفی خودشان به جامعه مخاطب شأن بود تا هتلداران که کوشش می کردند با معرفی خدمات، مسافر بیشتری جذب نمایند و یا قراردادهایی را به امضا برسانند که بتوانند در نوروز و ماههای آینده مسافر بیشتری داشته باشند. عشایر کشور نیز با برپایی سیاه چادر در فضای بیرونی نمایشگاه به فروش غذاهای محلی می پرداختند.

در این میان اداره های میراث فرهنگی نیز بنا به ظرفیت خود حضور داشتند بیشتر آنها از صنایع دستی برای نمایش جاذبه های خود استفاده می کردند. عملاً صنایع دستی در نمایشگاه گردشگری حضور مهمی داشت شاید به آن تخصصی پرداخته نمی شد اما نمایشی از داشته های این حوزه کشورمان بود.

حالا قرار است نمایشگاه صنایع دستی با نمایشگاه گردشگری ترکیب گردد. این خبر را خشایار نیکزاد فر رئیس شرکت مادر تخصصی ایرانگردی و جهانگردی اظهار داشت و گفت که برگزاری این نمایشگاه به عهده این شرکت گذاشته شده است.

او گفت: همچنین به دلیل مسائلی از جمله انتخابات مجلس تاریخ این نمایشگاه به اسفند ماه تغییر پیدا می نماید در نظر گرفته شد تا نمایشگاه در تاریخ 5 تا نهم اسفند ماه برپا گردد. در این تاریخ هم فضای خالی وجود دارد و هم می توان مدت آن را افزایش داد.

وی درباره اینکه این نمایشگاه با همان تاریخ 23 تا 26 بهمن ماه در تقویم نمایشگاه های بین المللی ثبت شده است و شرکت های خارجی نیز با این تاریخ برنامه ریزی خواهند کرد شرح داد: به تازگی مجری را انتخاب نموده ایم و هنوز از شرکت های خارجی دعوتی صورت نگرفته است.

ولی تیموری معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی نیز این خبر را تأیید کرد و گفت: ما زمان بیشتری برای نمایشگاه گردشگری و صنایع دستی احتیاج داشتیم بنابراین مدت زمان 5 روزه در بهمن ماه به ما تعلق نمی گرفت به همین دلیل در اسفند ماه می توانیم دو نمایشگاه را با هم ترکیب کنیم و از سه روز به 5 روز افزایش پیدا کند.

منبع : مهر

منبع: چمدان
انتشار: 10 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: miniman.ir شناسه مطلب: 650

به "زمان برگزاری نمایشگاه بین المللی گردشگری تهران تغییر کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زمان برگزاری نمایشگاه بین المللی گردشگری تهران تغییر کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید