روغن گل پامچال برای ریزش مو

به گزارش مرد کوچک، مزغایای استفاده از روغن گل پامچال برای ریزش مو چیست؟ مواد اولیه که در این روغن باعث درمان این مشکل می شوند چه چیزهایی هستند؟ ادامه مطلب را بخوانید تا پاسخ را بدانید.

روغن گل پامچال برای ریزش مو

مترجم: سعید علیزاده

منبع:راسخون

مزغایای استفاده از روغن گل پامچال برای ریزش مو چیست؟ مواد اولیه که در این روغن باعث درمان این مشکل می شوند چه چیزهایی هستند؟ ادامه مطلب را بخوانید تا پاسخ را بدانید.

ریزش مو یکی از اصلی ترین مسائل غالب این نسل است. هرچه بیشتر موهای ما در معرض آۀودگی قرار بگیرند، بیشتر ریزش می نمایند. اشعه ماورا بنفش و تغییر مکرر محصولات مراقبت از مو باعث صدمه زدن بر موها می شوند. مردم اقدامات مختلفی را برای مبارزه با ریزش مو انتخاب می نمایند، که در این میان درمان های طبیعی بسیار امن تر از درمان های شیمیایی در نظر گرفته می شوند. روغن های گیاهی در صورتی که به طور مرتب بر پوست سر ماساژ داده شوند می توانند بر این مشکل غلبه نمایند. یکی از این محصولات مفید برای مراقبت از مو، روغن گل پامچال است.

حقایق

گل پامچال تقریبا در هر بخشی از قاره آمریکا رشد می نماید، اما تا حد زیادی در منطقه ها بیابانی ایالات متحده، مکزیک و شیلی یافت می شود. گیاه در ماه های ژوئن تا سپتامبر شکوفه می دهد و تمام قسمت های این گیاه دارای منافعی هستند. روغن از دانه های آن استخراج می شود و در مقیاس صنعتی فراوری می شود. فواید متعددی از این روغن به علت ترکیبات موجود در آن وجود دارد. 25% این روغن از دو نوع اسیدهای چرب اساسی، یعنی اسید گاما لینولنیک و اسید لینولئیک تشکیل شده است. اسیدهای چرب موجود در روغن گل پامچال عمدتا آن هایی هستند که برای بدن ما ضروری هستند. ترکیب متعادل این اسیدهای چرب نشانگر تمام فواید آن ها هستند که جلوگیری از ریزش مو یکی از مهمترین آن ها است.

فواید

استفاده از روغن گل پامچال روی پوست سر باعث تغذیه کامل آن می شود. اگر شما از مسائل خشکی پوست سر مانند شوره سر و پوسته پوسته شدن رنج می برید، در این صورت یک ماساژ کامل با این روغن، این مسائل را از بین می برد. از آنجا که این روغن غنی از اسیدهای چرب امگا است، پوست سر را مرطوب نموده و به خوبی آن را تغذیه می نماید. این روغن بعلاوه در قالب قرص و کپسول در دسترس است. افراد مبتلا به ریزش سنگین مو به علت سطح بالای تستوسترون (DHT) تحت تجویز کپسول روغن پامچال قرا می گیرند چون آن سطح DHT را در بدن کاهش می دهد. DHT ترکیبی است که زمانی که بیش از حد فراوری شود باعث ریزش مو و طاسی تدریجی می شود. از آنجا که پوست سر از روغن تغذیه می شود، خشکی کاهش می یابد و در نتیجه شوره سر و پوسته پوسته شدن ناپدید می شود.

افرادی که تحت ریزش شدید مو هستند باید آغاز به مالش روغن گل پامچال نمایند تا از آسیب های ناشی بهبود یابند. روغن را با استفاده از انگشتان در ریشه موها بمالید و ماساژ دهید. موهای خود را به طور کامل با حوله گرم بپوشانید تا روغن به طور کامل جذب شود. بعلاوه می توانید برای به دست آوردن حداکثر منافع روغن را اجازه دهید در طول شب روی موها بماند. پزشک ها بعلاوه پیشنهاد می نمایند این روغن را مصرف کنید تا بدن به صورت داخلی این مواد مغذی را دریافت کند. روغن گل پامچال هنگامی که با روغن کرچک ماساژ داده شود، باعث بهبود رشد مجدد مو می شود. باید کمی شکیبا باشید تا نتایج مثبتی حاصل شود. بعلاوه می توانید یک بطری ترکیب خانگی از جوجوبا، بذر کتان، ریحان، دم اسبی، بابا آدم و روغن گل پامچال درست کنید. تمامی این روغن های گیاهی حاوی مواد تشکیل دهنده ای هستند که فرایند رشد مو را تحکیم می نمایند. محصولات را می توان از هر نوع فروشگاه گیاهی خریداری کرد.

روغن گل پامچال برای درمان بیماری های مختلف بدن هم مانند تصلب شرایین، دیابت، فشار خون بالا و بیماری انسداد مزمن ریوی (COPD) استفاده می شود. بعلاوه برای درمان بیماری های پوستی و التهاب هم استفاده می شود. بعلاوه برای تحریک زایمان در زنان باردار و بهبود باروری هم استفاده می شود. اگر از هرنوع مسائل مربوط به مو رنج می برید، این روغن را امتحان کنید و بر تفاوت ها توجه داشته باشید. باید این روغن را یک روز در میان اعمال کنید تا نتایج سریع حاصل شود. با این حال، مقدار دوز تجویز شده به وسیله پزشک برای کپسول روغن را مصرف کنید.

سلب مسئولیت: مطالب ذکر شده در این مقاله صرفا جهت آموزش هستند و نمی توانند جایگزینی برای توصیه های پزشک متخصص باشند.

منبع: راسخون
انتشار: 27 مهر 1400 بروزرسانی: 27 مهر 1400 گردآورنده: miniman.ir شناسه مطلب: 1801

به "روغن گل پامچال برای ریزش مو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روغن گل پامچال برای ریزش مو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید