روسیه: ماجراجویی آمریکا، پاسخ مسئولانه ایران را می طلبد

به گزارش مرد کوچک، به گزارش خبرنگاران، میخائیل اولیانوف نماینده دائم روسیه در سازمان های بین المللی مستقر در وین، تصمیم آمریکا را مبنی بر فعال سازی مکانیسم ماشه علیه ایران، یک ماجراجویی خطرناک توصیف کرد و در پیامی توئیتری نوشت: آمریکا در آستانه ارتکاب اشتباه بزرگی است که نه تنها برای این کشور بلکه برای سازمان ملل به عنوان یک مجموعه، تبعات بی نهایت منفی خواهد داشت.

روسیه: ماجراجویی آمریکا، پاسخ مسئولانه ایران را می طلبد

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات تحصیل در آمریکا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی آمریکا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی آمریکا، بهترین مسیر را به سوی دانشگاه های آمریکا انتخاب کنید.

این مقام روس، در ادامه رشته توئیت های خود، خواهان اتخاذ رویکردی محتاطانه از سوی طرفین برجام شد و در این باره نوشت: در رابطه با ماجراجویی آمریکا نسبت به اسنپ بک (مکانیسم بازگشت اتوماتیک تحریم ها)، مشارکت نمایندگان برجام باید رویکردی خردمندانه و از سر احتیاط اتخاذ نمایند.

وی ادامه داد: این نه تنها به روسیه، چین و E3 بستگی دارد، بلکه تا حد زیادی در گرو توانایی تهران در تدارک پاسخی مسئولانه و مناسب به چالش مطرح شده از سوی آمریکا است.

به گزارش خبرنگاران، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا بامداد پنجشنبه به وقت تهران، در نشستی خبری اعلام نمود که به وزیر خارجه این کشور گفته است تصمیم واشنگتن را مبنی بر فعالسازی ساز و کار بازگشت تحریم ها علیه ایران، به سازمان ملل ابلاغ کند.

وی در ادامه ادعای خود اضافه نمود: ایران به هیچ وجه به سلاح هسته ای دست نخواهد یافت حال آنکه با وجود توافق هسته ای ایران نیز امکان دستیابی به توافق صلح در منطقه وجود ندارد.

ترامپ در حالی دم از فعالسازی مکانیسم ماشه می زند که در ماه می 2018، حین خروج یکجانبه از برجام، به صراحت از خاتمه مشارکت در توافق هسته ای ایران سخن گفت و دیگر حقی مبنی بر نظارت بر اجرای آن ندارد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 15 مهر 1399 بروزرسانی: 15 مهر 1399 گردآورنده: miniman.ir شناسه مطلب: 1143

به "روسیه: ماجراجویی آمریکا، پاسخ مسئولانه ایران را می طلبد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روسیه: ماجراجویی آمریکا، پاسخ مسئولانه ایران را می طلبد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید