دوحه: حفظ حاکمیت مستقل شرط ورود به گفت وگو برای حل بحران شورای همکاری است

به گزارش مرد کوچک، نماینده دائم قطر نزد سازمان ملل بر آمادگی کامل کشورش برای گفت وگوی بدون پیش شرط درباره حل بحران خلیج فارس در چارچوب حفظ احترام به حاکمیت قطر و دخالت نکردن در امور داخلی آن تاکید نمود.

دوحه: حفظ حاکمیت مستقل شرط ورود به گفت وگو برای حل بحران شورای همکاری است

همراه ما باشید و با تور قطر از مروارید خلیج فارس دیدن کنید و زیبایی های شهر دوحه را در خاطراتتان ثبت کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، قطر بار دیگر بر آمادگی کشورش برای همکاری با کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس و نهادهای بین المللی به منظور حل بحران خلیج فارس به وسیله گفت وگوی بی قید و شرط، احترام به حاکمیت کشور قطر و عدم دخالت در امور داخلی آن تاکید نمود.

پایگاه خبری الشرق قطر نوشت: قطر حمایت کامل خود را از کوشش های صباح الاحمد الجابر الصباح امیر کشور برادر کویت برای حل بحران گفت.

علیاء احمد بن سیف آل ثانی نماینده دائم کشور قطر نزد سازمان ملل در نشستی مجازی که سفارت کشورش قطر در واشنگتن با همکاری مرکز مطالعات و تحقیقات استیمسون واشنگتن با عنوان چشم انداز قطر به امنیت دنیای و منطقه ای برگزار نموده بود، این سخنان را بیان داشت.

آل ثانی گفت: کشور قطر از زمان تاسیس خود در 25 ماه مه 1981 نقشی محوری در شورای همکاری خلیج فارس داشته است، از همین رو در تقویت امنیت و ثبات منطقه ای در منطقه خلیج (فارس) و تامین منابع انرژی دنیای برای کل دنیا سهیم بوده است.

وی اضافه کرد: در 23 ماه مه 2017 معنای یکپارچگی و اتحاد در کشورهای شورای همکاری از بین رفت و این نهاد چند پاره شد، آن هم با بحرانی مدیریت شده که به وسیله ارتکاب یک حمله سایبری تحت نظارت یک کشور علیه پایگاه خبری خبرگزاری قطر انجام شد و از این طریق، اظهارات مربوط به رهبری کشور قطر جعل شد.

نماینده قطر در انتها آورده است: با این وجود، قطر در همه مناسبات بر آمادگی خود برای همکاری با کشورهای عضو شورای همکاری خلیج (فارس) و نهادهای بین المللی دیگر به منظور حل بحران فعلی به وسیله گفت وگوی بدون پیش شرط و احترام به حاکمیت قطر و دخالت نکردن در امور داخلی آن تاکید نموده است و همچنین از کوشش های امیر کویت برای حل بحران کاملا حمایت خواهد نمود.

در شب 23 مه 2017 اظهاراتی در حمایت از ایران و علیه آمریکا منصوب به شیخ تمیم بن حمد آل ثانی امیر قطردر خبرگزاری رسمی قطر منتشر شد. این اظهارات در مدتی کوتاه در رسانه های دنیا بازتاب داشت.

شیخ صیف بن احمد آل ثانی رئیس اداره ارتباطات دولت قطر و همچنین وزارت امور خارجه این کشور چند ساعت پس از انتشار این خبر گفتند که خبرگزاری رسمی قطر مورد حمله هکرها قرار گرفته است.

رسانه های عربستان سعودی و امارات عربی متحده از حملات سایبری به عنوان کمپینی علیه این کشور استفاده کردند و پایگاه اینترنتی خبرگزاری رسمی قطر، شبکه تلویزیونی دولتی قطر، بعضی سایت های خبری و همچنین سایت خبری شبکه الجزیره در عربستان سعودی و امارات از دسترس کاربران خارج شد.

در تاریخ پنجم ژوئن سال 2017 (15 خرداد 1396) کشورهای عربستان سعودی، بحرین، امارات و مصر روابط دیپلماتیک خود را با دوحه قطع نموده و قطر را در محاصره همه جانبه قرار دادند. این کشورها 13 شرط را برای احیای دوباره روابط اعلام نموده اند که قطر هیچ کدام از آن ها را تا کنون نپذیرفته است.

تعطیلی پایگاه های نظامی ترکیه، کاهش روابط با ایران و تعطیلی شبکه الجزیره از اصلی ترین این شروط هستند.

بحران سیاسی مذکور در حالی وارد چهارمین سال خود شده است که تا کنون بارها دولت کویت و کشورهای غربی برای آشتی میان طرف های دخیل در این بحران اقدام نموده و نا پیروز بوده اند.

.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 24 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: miniman.ir شناسه مطلب: 944

به "دوحه: حفظ حاکمیت مستقل شرط ورود به گفت وگو برای حل بحران شورای همکاری است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دوحه: حفظ حاکمیت مستقل شرط ورود به گفت وگو برای حل بحران شورای همکاری است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید