دستگاه های اجرایی کرمان مکلف به حفاظت از بافت تاریخی هستند

به گزارش مرد کوچک، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان با تأکید بر این که طبق قانون حمایت از بافت های تاریخی، تمام دستگاه های اجرایی مکلف به حفاظت از بافت های تاریخی هستند، گفت: ارائه خدمات مطلوب در محور بافت تاریخی شهر کرمان، نیازمند امکانات و تجهیزات متناسب با این بافت است.

دستگاه های اجرایی کرمان مکلف به حفاظت از بافت تاریخی هستند

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کرمان، فریدون فعالی در مراسم افتتاح شهرداری بافت تاریخی کرمان بابیان این که قانون حمایت از بافت های تاریخی ابلاغ شده است، اظهار کرد: در این قانون وظایف و تکالیف تمامی دستگاه های اجرایی معین شده و همه مکلف به حفاظت از بافت های تاریخی هستند.

او با تأکید بر لزوم انجام مطالعات طرح جامع بافت تاریخی شهر کرمان اضافه نمود: باید در این طرح پروژه های هدف معین و شرایط تسهیل گری برای ترغیب سرمایه گذاران برای سرمایه گذاری در بافت تاریخی تدوین گردد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان با اشاره به راه اندازی پایگاه بافت تاریخی شهر کرمان توضیح داد: به زودی دفتر این پایگاه به محدوده بافت تاریخی شهر کرمان انتقال پیدا می نماید تا مدیریت واحد اعمال گردد.

او بابیان این که ارائه خدمات مطلوب در بافت تاریخی شهر کرمان نیازمند امکانات و تجهیزات متناسب با این بافت است، مطرح نمود: امیدواریم شهرداری کرمان همچون گذشته در این زمینه تعامل و همکاری لازم را با اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به عمل آورد.

فعالی با تأکید بر این که باید مسائل بافت تاریخی کرمان به صورت متمرکز پیگیری گردد، اظهار داشت: انتظار می رود همه دستگاه های اجرایی به وظایف قانونی خود در مورد بافت تاریخی عمل نمایند.

منبع: میراث آریا
انتشار: 22 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: miniman.ir شناسه مطلب: 466

به "دستگاه های اجرایی کرمان مکلف به حفاظت از بافت تاریخی هستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دستگاه های اجرایی کرمان مکلف به حفاظت از بافت تاریخی هستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید