60 اثر صنایع دستی ایران در راه کسب مهر اصالت یونسکو

به گزارش مرد کوچک، نشست داوری مهر اصالت ملی صنایع دستی هر دو سال یکبار به صورت متمرکز در تهران برگزار می گردد.

60 اثر صنایع دستی ایران در راه کسب مهر اصالت یونسکو

خبرنگاران کرمانشاه-ویدا توحدی مدیرکل دفتر آموزش و ترویج معاونت صنایع دستی وزارت میراث فرهنگی در حاشیه نشست داوری منطقه ای مهر اصالت ملی صنایع دستی که از امروز (19 دی) با حضور استان های غرب کشور در کرمانشاه آغاز شده،از برنامه ریزی برای معرفی حدود 60 اثر صنایع دستی ایران جهت حضور در نشست بین المللی مهر اصالت یونسکو اطلاع داد.

نشست داوری مهر اصالت ملی صنایع دستی هر دو سال یکبار به صورت متمرکز در تهران برگزار می گردد که سال جاری باتوجه به شیوع بیماری کرونا آن را با حضور 31 استان کشور در قالب 9 منطقه برگزار می کنیم.

نشست های منطقه ای مهر اصالت ملی صنایع دستی از ششم آذر آغاز شده و تا 10 بهمن ادامه خواهد داشت.

تا به امروز این نشست ها به میزبانی استان های خوزستان، آذربایجان غربی، کرمان، مازندران و البرز برگزار شده و اکنون نیز کرمانشاه ششمین منطقه ای است که این نشست در آن درحال برگزاری است.

برگزاری نشست های منطقه ای مهر اصالت ملی صنایع دستی تا نیمه اول ماه آینده به میزبانی استان های یزد، قزوین و خراسان رضوی ادامه خواهد داشت.

حدود 127 اثر منتخب را چند سال اخیر مورد ارزیابی قرار دادیم که در انتها حدود 60 اثر برای ارسال به نشست داوری یونسکو انتخاب شد.

این آثار که احتمالا تعداد آن ها افزایش پیدا کند، تا اواخر بهمن به شهر بخارای کشور ازبکستان به عنوان میزبان نشست داوری یونسکو ارسال می شوند.

این نشست قرار است اوایل سال 1401 برگزار گردد، و آثاری که در این نشست مهر اصالت بین المللی می گیرند، به موزه شهر بخارا اهداء خواهند شد.

تا به امروز 5856 اثر صنایع دستی در کشور نشان ملی و 318 اثر هم نشان بین المللی گرفته اند.

ق

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 2 اسفند 1400 بروزرسانی: 2 اسفند 1400 گردآورنده: miniman.ir شناسه مطلب: 1942

به "60 اثر صنایع دستی ایران در راه کسب مهر اصالت یونسکو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "60 اثر صنایع دستی ایران در راه کسب مهر اصالت یونسکو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید