شروع بازسازی بادگیر آب انبار محله تاریخی پنجاهه در نایین

به گزارش مرد کوچک، رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی نائین از بازسازی آب انبار و بادگیر محله تاریخی پنجاهه اطلاع داد.

شروع بازسازی بادگیر آب انبار محله تاریخی پنجاهه در نایین

جهت دریافت خدمات بازسازی ساختمان با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان، محمود مدنیان امروز 29 اردیبهشت ماه با اعلام این مطلب گفت: در بازرسی های دوره ای توسط کارشناسان این اداره از بناهای تاریخی و پس از بارندگی های چند ماه گذشته، بادگیر آب انبار تاریخی محل پنجاهه احتیاج به بازسازی داشت.

او اضافه کرد: پس از آنالیز های دقیق، عملیات بازسازی بام بادگیر و همچنین بدنه های دیوار اصلی بادگیر در دستور کار این اداره نهاده شد و با توجه به تأمین اعتبار منابع اقتصادی لازم، این عملیات شروع شد.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی نائین گفت: محله پنجاهه واقع در بافت تاریخی شهر نائین، از محلات هفت گانه تاریخی این شهر و در سمت جنوب شرقی این بافت قرار گرفته است، بادگیر آب انبار محله پنجاهه که دقیقا در مجاورت و چسبیده به دروازه تاریخی محله پنجاهه قرار گرفته است، از عظیم ترین بادگیرهای آب انبارهای تاریخی نائین با ارتفاعی نزدیک به 14 متر و به شکل چهار طرفه است.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان نائین توضیح داد: این بنای تاریخی با توجه به ویژگی خاص آن، یعنی انحراف از محور قائم خود، به صورت جاذبه ای خاص برای گردشگران تبدیل شده است

آب انبار، بادگیر و دروازه تاریخی محله پنجاهه به شماره 13663 در تاریخ 15/08/1384 در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

منبع: میراث آریا
انتشار: 21 خرداد 1399 بروزرسانی: 28 شهریور 1400 گردآورنده: miniman.ir شناسه مطلب: 939

به "شروع بازسازی بادگیر آب انبار محله تاریخی پنجاهه در نایین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شروع بازسازی بادگیر آب انبار محله تاریخی پنجاهه در نایین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید