خط و نشان چین برای آمریکا؛ تحریم ها ادامه یابد صادرات دارو را قطع می کنیم

به گزارش مرد کوچک، خبرنگاران : لی دایو کویی مشاور دولت چین می گوید که اگر آمریکا اقدام به ادامه تحریم چین در زمینه محصولات نیمه هادی و قطعات رایانه ای کند، پکن هم با توقف صادرات دارو به واشنگتن، مقابله به مثل خواهد نمود.

خط و نشان چین برای آمریکا؛ تحریم ها ادامه یابد صادرات دارو را قطع می کنیم

با ما همراه باشید و با تور ارزان چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایلنا، تهدید این مقام دولتی چین واکنشی به تهدیدهای آمریکا مبنی بر جلوگیری از دستیابی شرکت های چینی بخصوص هواوی به نیمه فلزات هادی است که برای فعالیت های شرکت چینی در آمریکا و بازارهای جهانی مسائل فراوانی بوجود آورده است.

گزارش ساوت چایناحاکی است که آمریکا درصدد محدود کردن شرکت های چینی است و برای این منظور در نظر دارد از دستیابی این شرکت ها به فناوری ها و بعضی از قطعات از جمله چیپ های رایانه ای و نیمه هادی ها جلوگیری کند.

مشاور مالی دولت چین تاکید نموده است: چنانچه دسترسی های شرکت های چینی به این تجهیزات و قطعات توسط آمریکا محدود گردد، پکن هم از صادرات دارو و فراورده های دارویی به عنوان یک اسلحه برای مقابله با فشارهای آمریکا و تحریم های آن کشور بهره خواهد گرفت.

آمریکا برای تامین دارو و بعضی از فراورده های دارویی وابستگی زیادی به چین دارد و این موضوعی است که جو بایدن نامزد انتخابات ریاست جمهوری و دولت ترامپ رییس جمهور آمریکا هر دو بارها خواهان حل و فصل این مساله شده اند.

اگرچه چین هنوز دست به چنین کاری نزده است اما این مشاور دولت می گوید: اگر دسترسی چین به نیمه هادی ها قطع گردد، می توان راه دسترسی آمریکا به این فراورده ها و داروها را مسدود کرد.

لی اضافه کرد: بیش از 90 درصد از مواد خام داروها ازجمله داروهایی نظیر آنتی بیوتیک ها و ویتامین ها در چین فراوری می گردد و آمریکا در کوتاه مدت قادر به فراوری آنها نیست و اگر قرار باشد بازی کثیف تحریم را ادامه دهد با تدابیر مقابله جویانه پکن روبرو خواهد شد.

وزارت بازرگانی آمریکا چند روز قبل محدودیت های گسترده ای برای دستیابی شرکت چینی هواوی به تجهیزات، نرم افزارها و فناوری های شرکت های آمریکایی در نظر گرفت و 38 شعبه این شرکت مخابراتی عظیم را در 21 کشور جهان تحت فهرست نظارت شدید قرار داد که بر اساس آن فروش فناوری های آمریکا به شرکت های چینی این فهرست بشدت محدود می گردد.

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 1 آبان 1399 بروزرسانی: 1 آبان 1399 گردآورنده: miniman.ir شناسه مطلب: 1178

به "خط و نشان چین برای آمریکا؛ تحریم ها ادامه یابد صادرات دارو را قطع می کنیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خط و نشان چین برای آمریکا؛ تحریم ها ادامه یابد صادرات دارو را قطع می کنیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید