ارسال 12 میلیون دُز واکسن برای سه تا 17 ساله ها به زودی و 60 میلیون دُز تا یک ماه و نیم آینده

به گزارش مرد کوچک، سفیر ایران در چین از ارسال 12 میلیون دُز واکسن برای سنین سه تا 17 سال تا 2 هفته آینده و بعلاوه تهیه و ارسال 60 میلیون دُز واکسن تا یک ماه و نیم آینده به کشور اطلاع داد.

ارسال 12 میلیون دُز واکسن برای سه تا 17 ساله ها به زودی و 60 میلیون دُز تا یک ماه و نیم آینده

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرنگاران، محمد کشاورززاده سفیر جمهوری اسلامی ایران در چین امروز در گفت وگویی بیان کرد که ظرف یکی دو هفته آینده 12 میلیون دُز واکسن کرونا مناسب سنین سه تا 17 سال به کشور ارسال خواهد شد که برای آغاز مدارس و واکسیناسیون دانش آموزان ضروری است.

وی که با خبرگزاری صدا و سیما گفت وگو می کرد، اضافه نمود: حداکثر تا یک ماه و نیم آینده هم در حدود 60 میلیون دُز واکسن دیگر در حال تهیه و ارسال به ایران است.

کشاورززاده در پاسخ به این سؤال که آیا این واکسن ها مربوط به قراردادهای قبلی است یا نو؟ اسم کرد: هر اندازه که خریدیم ارسال کردیم. قراردادها به روز است و هر چقدر درخواست کردیم ظرف یکی دو هفته کارهای آن اجرا شده است. درخواستی نبوده که انجام نشده باشد.

وی اعلام نمود: الان تولیدات کارخانه بهتر شده و راستا اقتصادی تعیین و مطمئنی را برای دریافت واکسن تعریف نموده ایم و روی ریل افتاده است. به اسم مثال نامه 12 میلیون دُز واکسن را دیروز دریافت کردیم و ظرف یکی دو هفته آینده ارسال خواهد شد.

سفیر ایران در پکن یادآور شد: تماس های اخیر آقای رئیسی رئیس جمهور و آقای امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه و مذاکراتی که صورت گرفت، این فرایند را سرعت بخشید و مسئله ای در ارتباط با واکسن نخواهیم داشت.

به گزارش فارس، رضا زبیب دستیار وزیر و مدیرکل آسیا و اقیانوسیه وزارت امور خارجه هم روز پنجشنبه 25 شهریور ماه در توئیتی درباره واردات واکسن کرونا و ارسال 300 هزار دُز واکسن اسپوتنیک وی از روسیه نوشت: وعده اسپوتنیک که داده بودم، امروز عصر انشاالله عملی می گردد (300 هزار از دوز اول و دوم). پنج میلیون دُز سینوفارم امروز صبح رسید. تا بامداد شنبه پنج میلیون دُز دیگر ان شاءالله می رسد.

لازم به ذکر است، زبیب 20 شهریور ماه هم در توئیتی درباره واردات محموله های نو واکسن کرونا نوشت: با ذخیره خوب موجود، این هفته 2 محموله وارد می گردد.کوشش بر افزایش است. پس از سینوفارم و آسترازنکا، اسپوتنیک و سوبرانا به تنوع واکسن یاری خواهد نمود.

زبیب با بیان این که سایر واکسن ها در دستورند، نوشت: تامین واکسن مناسب 18 -12 سال و بانوان باردار در اولویت است.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 31 شهریور 1400 بروزرسانی: 31 شهریور 1400 گردآورنده: miniman.ir شناسه مطلب: 1772

به "ارسال 12 میلیون دُز واکسن برای سه تا 17 ساله ها به زودی و 60 میلیون دُز تا یک ماه و نیم آینده" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ارسال 12 میلیون دُز واکسن برای سه تا 17 ساله ها به زودی و 60 میلیون دُز تا یک ماه و نیم آینده"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید