آمریکا عامل تخریب همکاری های جهانی برای مقابله با کرونا

به گزارش مرد کوچک، جامعه جهانی به تقویت همکاری برای مقابله با این ویروس نیازمند است اما خودخواهی سیاست بازان آمریکایی تلاشهای جهانی برای همکاری در این زمینه را تخریب می نماید.

آمریکا عامل تخریب همکاری های جهانی برای مقابله با کرونا

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رادیو بین المللی چین، اکنون که شاهد شیوع کروناویروس در کشورهای مختلف دنیا هستیم و ده ها کشور شرایط اضطراری اعلام نموده اند. جامعه دنیای به تقویت همکاری برای مقابله با این ویروس نیازمند است اما، حمایتگرایی و خودخواهی برخی سیاست بازان آمریکایی کوششهای دنیای برای همکاری در این زمینه را تخریب می نماید.

براساس گزارش سی بی اس آمریکا، پیتر ناوارو رئیس کمیته تجاری کاخ سفید در کوشش برای متقاعد کردن دونالد ترامپ برای صدور یک فرمان ریاست جمهوری برای بازگشت زنجیره عرضه پزشکی از کشورهای دیگر به آمریکا و کاهش اتکا به کشورهای خارجی است. وی میخواهد با بهانه امنیت کشور همچنان اطلاعات فرعی خود از علم اقتصاد را به رهبران آمریکا بفروشد. این کار نه تنها ناقض روحیه انسان دوستی بلکه برخلاف ابتدایی ترین مبانی علم اقتصاد است.

زنجیره عرضه کنونی دنیا برپایه ویژگی های برتر هر کشور از نظر داشتن منابع، پس از مدت ها شکل گرفته و نتیجه قانون بازار و انتخاب موسسات است. اجبار برای بازگرداندن زنجیره صنایع کالاها و تجهیزات پزشکی به وسیله روش های اداری باعث از بین رفتن کارآیی تولیدی و منافع موسسات می گردد. نیل برادلی، یکی از مقام های ارشد اتاق بازرگانی آمریکا تاکید نمود که خرید کالاهای آمریکایی می تواند به فرایند حرکت بین المللی و زنجیره عرضه پزشکی ضرربرساند.

همچنین براساس گزارش نیویورک تایمز در روزهای اخیر، دولت آمریکا قصد داشته 1 میلیارد دلار را برای خرید حق انحصاری واکسن در حال آزمایش یک شرکتی آلمانی اختصاص دهد، چرا که رهبر آمریکا می خواهد واکسن فقط به آمریکایی ها ارائه گردد. این خبر مورد تائید هورست سیوفر وزیر کشور آلمان قرار گرفته است. رسانه های آلمانی اعلام کردند که برنامه آمریکا چهره زشت واشنگتن را به سراسر دنیا نشان داد.

پیشگیری و مهار کروناویروس همانند یک آینه مسئولیت شناسی کشورها را منعکس می نماید. 20 مارس، وزیران خارجه چین، ژاپن و کره جنوبی در یک نشست ویدیویی درباره مساله کروناویروس به بحث و تبادل نظر پرداختند که یکی از جدیدترین موارد کوشش برای همکاری مشترک جامعه دنیای در مقابله با این چالش عظیم بود.

اما به نظر می رسد برخی سیاست بازان آمریکایی، حمایتگرایی و سیاست اول آمریکا را بسیار طبیعی و بدیهی می دانند. آنها با ارائه سیاست ها و پیشنهادات ناقض عقل سلیم، قانون و حتی خلاف قواعد اخلاقی را به رهبران خود، تبدیل به عامل تخریب همکاری های دنیای برای مقابله با کروناویروس شده اند.

امیدواریم که این سیاست بازان بیشتر به قوانین عینی، اخلاق و وجدانی احترام بگذارند. در غیر این صورت شعار بار دیگر عظیمی را به آمریکا بازگردانیم مایه خنده دنیا خواهد شد!

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 19 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: miniman.ir شناسه مطلب: 869

به "آمریکا عامل تخریب همکاری های جهانی برای مقابله با کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمریکا عامل تخریب همکاری های جهانی برای مقابله با کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید